Aanhoudende buikgriep of iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Aanhoudende buikgriep of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:43

Hallo!

Even een (hopelijk duidelijk) overzicht:

Zaterdag 6 juni - de misselijkheid begon. Maar er 'gebeurde' verder niets, ik was alleen erg misselijk.

Dinsdag 9 juni - naar de HA omdat de misselijkheid bleef aanhouden. Conclusie was spastische darm (Spasmomen gekregen), en een rode keel (teken van beginnend virusje?). De dagen daarna trok de misselijkheid weg en voelde ik me weer de oude.

Zaterdag 13 juni - waterdiarree begon.

Zondag 14 juni - hetzelfde. Alleen heel heftig, ik rende om de 10-15 minuten naar het toilet. Voor elke slok water die ik nam kwam er een hele waterval weer uit (sorry voor de grafische details :') ). Ik kon niet eten. En als ik meer dan 2 slokken dronk, moest ik overgeven.

Maandag 15 juni - het ging maar verder, door de HA naar het ziekenhuis gestuurd vanwege uitdroging. Daar hebben ze een bloedtest, hartfilmpje (uitdroging schijnt nogal eens voor hartritmestoornissen te zorgen), een foto, en een echo gemaakt. Conclusie was dat ik ontzettend veel lucht in mijn darmen had, en dat ze gokten dat het gewoon een heftige buikgriep was. Daar was ik het mee eens. Natuurlijk kreeg ik ook een infuus met vocht. Toen ik naar huis ging moest ik Motilium (Domperidon) en Imodium blijven slikken.

Dinsdag en woensdag - ik voelde me weer een beetje beter. Eten lukte nog steeds niet meer dan enkele hapjes, maar drinken ging weer, en ook de stoelgang werd weer beter. Het was nog steeds diarree, maar dan 1 of 2 keer per dag.

Donderdag (gisteren dus) - het begon weer. Idioot vaak naar het toilet en waterdiarree. En belachelijk veel lucht in m'n buik. Ik lijk wel zwanger van een drieling :') maar minder misselijkheid dan eerst.

Vandaag - vraag ik me af of iemand hier een idee heeft wat er mis kan zijn :+
Kan dit nog steeds buikgriep zijn? Wat zijn andere mogelijkheden?

Mijn HA komt voorlopig ook niet verder dan "braaf je pilletjes slikken en nog even afwachten". Prima natuurlijk, maar ik ben bezig met mijn afstudeeronderzoek en proefpersonen inplannen is zo lastig als je om het kwartier naar de wc moet rennen :=

purny

Re: Aanhoudende buikgriep of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:49

Lijkt op prikkelbare darm

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:49

Is het nu geen ontsteking/infectie geworden in buik/darmen?

Dat feest had ik ook; begon met voedselvergiftiging en eindige met een fijne infectie...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:18

Ik heb een behoorlijk prikkelbare darm, maar dat is dit niet hoor purny. Vooral niet in combinatie met overgeven, dan is er wel wat meer aan de hand..

TS ik zou toch even de huisartsenpost bellen, vooral nu het terugkomt terwijl je wel Imodium en Domperidon slikt. Beterschap!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:55

Hoe gaat het nu?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 03:11

Het heeft nog even aangehouden (waarbij ik ging denken dat er iets heel erg mis met me was :') ) maar sinds gisterenavond voel ik me weer goed!

Vandaag voor 't eerst weer een fatsoenlijke avondmaaltijd kunnen eten ook :D

Alleen nog wel last van lucht in m'n darmen, maar daar kan ik mee leven :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:42

Gelukkig!