bot kapot/gescheurd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1204

bot kapot/gescheurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:23

Heey bokkertjes,

Jullie helpen me zo vaak, dus hier weten jullie hoop ik raad mee.

Een aantal week geleden ben ik lekker aan het klussen geweest. Een mooi "transport bakje" voor de cavia. Daarmee moest ik spijkers omslaan. Ik wou het ket de slijptol doen, maar dat mocht niet van mn vader.
Ik heb toen keihard op mn duim geslagen (jaja, echt waar. T is geen spreekwoord meer :') ). Ik heb een fikse bloedblaar opgelopen, de pijn was niet te harden! Direct naar dokter geweest, die dacht dat het bot kapot of gescheurd was. Stuurde me naar het ziekenhuis, maar niet heen geweest. Ik keek er veels te veel tegenop. Dus op eigen risico weer naar huis.
Volgende dag kwam ik bij de paarden, daar is iemand die veel heeft meegemaakt (in gips enzo). Dus heb hem maar ff gevraagd hierover. Hij zei dat als ik op t topje van mn duim tik, en het geen pijn doet, er niets kapot of gescheurd is.
Nu twijfel ik daaraan. Als ik wat gras pluk voor de beestjes (dus een bepaalde beweging maak), begint het pijn te doen in mn duim. Precies daar waar de bloedblaar zat.
Zal er dan toch iets gescheurd zijn?

Jullie zullen hier wellicht niet veel mee kunnen, en mij adviseren om naar het ziekenhuis te gaan en toch foto's te laten maken. Maar ik moest het even van me afschrijven en misschien hebben jullie tips voor me..

Alvast bedankt :) .

Anoniem

Re: bot kapot/gescheurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:25

Naar het ziekenhuis gaan en foto's laten maken.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:26

Als je voorzichtig aan je duim trekt en dat pijn doet is dat ook vaak een goede indicatie. Maar zoals je zelf al zegt, naar het ziekenhuis gaan is echt het beste :)

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:28

Kevertje04, dqt is juist het gekke. Als ik er voorzichtig of hard aan trek, maakt allemaal niets uit. Het doet geen pijn. Maar als ik er met mn nagel of vinger op druk doet het wel pijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:30

Tja een aantal weken geleden.... Hoeveel is een aantal? 2? 5? 10?

Naar het ziekenhuis gaan was verstandiger geweest om dat te doen direct na het huisarts bezoek maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ze hakken echt niet direct je vinger eraf als je erheen gaat, ze maken er wss een foto van en kijken dan wat er stuk is als er wat stuk is. Ik zou toch echt wel even alsnog een foto laten maken ervan in het ziekenhuis.

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:40

Anoniem schreef:
Tja een aantal weken geleden.... Hoeveel is een aantal? 2? 5? 10?

Naar het ziekenhuis gaan was verstandiger geweest om dat te doen direct na het huisarts bezoek maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ze hakken echt niet direct je vinger eraf als je erheen gaat, ze maken er wss een foto van en kijken dan wat er stuk is als er wat stuk is. Ik zou toch echt wel even alsnog een foto laten maken ervan in het ziekenhuis.

Aantal weken.. was rond 4/5 mei.

Ik kijk er ook vooral tegenop om ket mn duim omhoog te zitten. Stel dat er wat aan dr hand is...

Maar ik zal het nog wel even vragen, of er nog een foto gemaakt kan worden. Ik vertrouw het zelf niet helemaal. Heb wel es vaker wat kapot of gekneusd gegad en dat is nooit helemaal goed herstelt. Heb er op de dag van vandaag nog steeds last van (toen ik een jaar of 10 was stond er een paard op mn voet, teen zwaar gekneusd. Nu, 5 jaar later, nog steeds last van.).

En zo heb ik nog wel meer dingetjes. Ik kan geen zwaarbelastend werk doen. Het is me 1x in de rug geschoten en dat blijft maar terugkomen.

Als ik heen ga, doe ik gelijk maar even een complete controle. Of er iets schadelijks is ofzo...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:42

Waar zat de bloedblaar precies? Het zou kunnen zijn dat je nagelbed kapot is?

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:45

Afbeelding
Dat donkerrode plekje (als dat al te zien is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:55

Als het al bijna twee maanden geleden is en het doet nog steeds pijn (ook al is het maar een beetje) is er toch duidelijk iets aan de hand. Een gemiddelde kneuzing zou nu al weg moeten zijn namelijk. Zou toch even naar het ziekenhuis gaan voor foto's. Is gewoon op de poli, je hoeft alleen je duim even onder een machine te houden en twee seconde later zit je weer in de wachtruimte om je resultaten te bespreken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:07

Mooi verhaal zoiets. Niks ondernemen in de zin van een ziekenhuis bezoek en dan wel na een tijd klagen dat het zo'n pijn doet |o |o

Simpel dus; als je klachten hebt ga je naar de huisarts/ ziekenhuis en niet naar bokt.

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:11

Nou echt klagen. Hoor je mij klagen?! Ik zeg alleen dat ik er last van heb. Ik zeg niet dat de pijn niet te harden is. En zo veel pijn doet het nou ook weer niet. Ik kan nog gewoon alles hoor. En dan nog: ik heb ook in het topic gezet dat ik het van me af moest schrijven. En ja, dan kun je reacties zoals deze verwachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:20

Ik ben pas na 2 maand naar de dokter gegaan, kon niet meer lopen. Hop door naar het ziekenhuis en ja hoor... Botbreukje. Ik ging er al die tijd van een kneuzing uit dus daarom was ik niet naar de dokter gegaan maar ja als je na verloop van tijd juist meer pijn hebt en minder kan was dat wel een indicatie. Enige voordeel was dat het bot al aan het genezen was, dus kon dat hele dikke gips overslaan. Nadeel, ik moest nog steeds in het gips voor een paar week hartje zomer :')
De les die ik ervan geleerd heb? Niet zo eigenwijs zijn en meer mijn verstand volgen.

T is voor jou nu ook al meer dan een maand geleden en je hebt er last van: je hoeft die vraag toch niet aan bokt te stellen :? Ga ermee naar de arts weer en vraag de verwijzing aan. Je geeft aan het niet te vertrouwen en ik denk dat je nu écht je gevoel moet volgen daarin.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:26

Je weet pas iets zeker als je t op de foto zet. Ik heb ooit mn duim gebroken. Dokter kon er asn trekken en op duwen en voelde helemaal niks. Was mooi helemaal doorgebroken. Dus niet zo eigenwijs en ga gewoon naar het ziekenhuis

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:28

Ik zal vanmiddag even gaan informeren over hoe en wat! Maar even doorpakken...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:29

Je had beter direct kunnen gaan; een breuk kun je iets van 5 dagen weer recht zetten, daarna moet het opnieuw gebroken of geopereerd worden :D

Als je er echt zo'n last van hebt kun je beter alsnog heen gaan. Ze doen niks zonder jouw toestemming en een foto laten maken doet heus geen pijn.

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:33

Als er wel iets mis is zal het wel gespalkt worden denk ik.

antje_vip, vanmiddag ga ik heen en informeer even over hoe en wat. Kan beter maar even doorpakken dan er nog een hele poos last van hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:13

Verstandig! Gezien de plek zal het inderdaad niet je nagelbed zijn.