ik heb jarenlang dwarsig ongezond lopen eten. Doelbewust groente vermeden en hoofdzakelijk vlees en broodeter geweest. Dat ging best in mijn jongere jaren maar nu ik toch wat ouder word merk ik wel dat dat niet meer werkt.Nou probeer ik dus braaf elke dag mijn portie groente te eten. Dit gaat wat moeizaam omdat ik een hekel heb aan koken maar het gaat steeds beter. Echter, sinds ik dit doe heb ik elke keer last van winderigheid (sorry voor de details) en moet ik met enige regelmaat als een achterlijke naar het toilet rennen omdat ik aan de dunne raak. Ook voelt mijn maag-darmstreek uhm... Aanwezig. Het doet niet pijn maar ik ben me er bewust van en dat ben ik anders niet.
Sla ik een keertje het gezond eten over dan heb ik deze symptomen niet.
Ik heb dit overigens niet met fruit, maar dit ben ik altijd braaf blijven eten door de jaren heen.
Als ik dit op zoek op google dan krijg ik hele uitleggen over hoe de darm werkt en wat gezond eten is, maar dat helpt me niet echt verder bij mijn vraag wat er nou aan de hand is en waarom mijn lichaam zo reageert op gezond eten... Hopelijk weet iemand van jullie het?
Thanks alvast!