Mijn tanden werken al vanaf jongs af aan niet mee.
Nu ben ik 16 en ik moet minstens nog 10 tanden/kiezen wisselen, ook ben ik een fanatieke knarsen 's nachts waardoor mijn kiezen 'letterlijk' open liggen je ziet de zenuw namelijk liggen.
Ik heb daardoor enorm veel last van mijn tanden met alles wat ik eet, ik heb dat probleem bij de tandarts voorgelegd en die wilt nu 7 melkkiezen/melktanden trekken..
Ik ben nooit bang geweest voor een controle bij de tandarts maar hier zit ik echt enorm tegen op, word al misselijk bij de gedachten, ik ben als de dood dat ik flauw ga vallen in die stoel omdat ik het niet meer trek.
Zijn er hier bokkers die ook tanden/kiezen hebben moeten laten trekken en zo ja hoe was het? En zijn er nog tips om de zenuwen tegen te gaan?
Vooral als je melktanden al een piepklein beetje los zitten is het een fluitje van een cent. Gewoon eerlijk aangeven als je het spannend vindt
het bleek dus dat mijn hoektand nog niet gewisseld was dus hebben ze foto's gemaakt om de oorzaak te vinden, blijkbaar was de tand die er zou moeten komen schijn aan het groeien en dat zou niet uit zichzelf goed gaan. Die tand zou dan tegen mijn voortanden aan botsen en die verplaatsen. Dus nu loop ik met slotjes om meer ruimte te creëren in mijn bovenkaak. Nou ben ik vorige week naar de ortho geweest en die bond dat er nu wel genoeg ruimte was, dus dinsdag moet ik naar de kaakschirurg (geen idee hoe je dat schrijft) en gaan ze de melktand eruit halen en het stuk tandvlees voor de nieuwe tand wegsnijden om een slotje op die tand te zetten, daarmee gaan ze die tand de goede richting intrekken... En nou gebeurd dot allemaal wel met verdoving maar ik ben wel echt het persoon die niet tegen bloed kan dus dat word nog wat...