Sportzonnebril op sterkte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Sportzonnebril op sterkte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 21:16

Ik ben opzoek naar een zonnebril waarmee ik kan skieen, hardlopen en die ik ook in de auto op kan doen. Nu moet deze wel op sterkte zijn want ik draag een bril.
Ik ben opzoek naar ervaringen met zo'n bril en waar jullie die gekocht hebben.

Bij de eyes and more hebben ze 1 sportbril beschikbaar waar je glaasjes achter kunt zetten die op sterkte zijn. Dat kun je daar voor 100 euro in totaal (bril en glaasjes) doen. Helaas was het montuur wat ze daar hebben veel te groot voor mij, ik heb maar een smal hoofd dus de standaard past mij niet goed.

Nu ben ik dus opzoek naar een plek waar ze deze zonnebrillen verkopen en waar je ook de glaasjes kan halen. Lijkt makkelijk maar ik heb geen idee waar je kunt gaan zoeken. Een sportwinkel heeft wel brillen maar die zijn niet op sterkte en bij de meeste opticiens hebben ze wel zonnebrillen op sterkte maar dat zijn dan weer geen sportbrillen.

Daarom graag jullie ervaringen en tips? :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:40

Mijn vriend heeft de Adidas evil eye, is alleen geen goedkoop brilletje maar hij is er erg blij mee.
De glazen op sterkte zitten op een soort apart brilletje achter de zonneglazen. Deze kan je ook wisselen dus hij heeft bijv oranje glazen erbij voor mistig weer op wintersport, gewone zonnebrilglazen en speciale voor t golfen.
Overigens gewoon bij de opticien gekocht! Maar dan wel een echte goede en geen Hans anders oid..

smurfje

Re: Sportzonnebril op sterkte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:45

Ik heb een serengetti zonnebril op sterkte. Heel erg fijn. Ik doe er mee sporten, snowboarden, paardrijden en tijdens het autorijden

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:44

smurfje schreef:
Ik heb een serengetti zonnebril op sterkte. Heel erg fijn. Ik doe er mee sporten, snowboarden, paardrijden en tijdens het autorijden

Waar heb je die gehaald?

En bij de opticien hebben ze dus ook sportbrillen? Dan ga ik daar ook eens langs!

smurfje

Re: Sportzonnebril op sterkte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:12

Ik heb hem bij stellema gekocht. Zit in loosdrecht. Kom ik al jaren. Hele fijne kundige man.

Voor jou iets wat behoorlijk uit de richting. Helaas.

Misschien is er een goede opticien bij jou in de buurt?

Wat ik belangrijk vind aan een zonnebril is dat hij polariserend is. En bij sport goed op mijn neus blijft staan.