Coaches....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Coaches....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:14

Hallo,

Ik coach een honkbal team, leeftijd 12-16 jaar.

2 weken geleden moesten we tegen een tegenstander, en die coaches pfffff.....

Als de tegenstander het veld op komt voor de warming up loop ik er altijd even heen om ze welkom te heten... We raakten aan de praat over hun team, waar coach 1 al vrij negatief over was... Ik dacht al, nou lekker als je zo over je eigen team praat...
Daarna ontmoette ik coach 2 die al niet veel positiever was over zijn team.. :?

Tijdens de wedstrijd zaten de coaches in de dug out, met een wisselspeler erin. De kinderen maakten in het veld erg veel fouten waar mijn team goed gebruik van maakte waardoor we dik voor stonden. Op een gegeven moment maakte een kind een fout, coach 2 staat op, loopt naar een ballen bak en geeft er een harde vuist stoot tegenaan en vloekte er wat bij. Ik stond bij hun dug out te coachen en voelde me er eerlijk gezegd al ongemakkelijk bij.

TEN EERSTE... zit er een kind NAAST hem
TEN TWEEDE... stond het huilen nader dan het lachen, bij het meisje dat de fout maakte...

Ze bleven op het negatieve zitten en gaven NIKS goeds aan, ik heb dat wel gedaan als hun kinderen goede acties maken.

Dit was in de 1e inning :')

Daarna bleef hij negatief en riep ik vanuit mn eigen dug out een keer dat het wat minder kon, waar hij niks mee deed.

Later kafferde hij weer een kind uit, waarna ik hem heb gezegd dat het wel wat minder kan, waarna hij begon te praten over dat die kinderen het eens een x beter moesten gaan doen.

Ik vind dit echt vreselijk om te zien, ik ben zelf van het positieve coachen en probeer er altijd een positieve draai aan te geven. Ik kan ook best wel een keer een boze preek geven, waarna ze geprikkeld worden en beter gaan spelen, dat is dan ook mijn doel daarmee. Maar sluit altijd positief af.

Het is nu 2 weken geleden, maar het voorval blijft toch nog door mn hoofd spoken.... Wat zou ik hiermee doen?Waar denken jullie dat ik dit het beste kwijt kan?
Hun club of naar de bond?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:17

Waren er op die wedstrijd ook ouders van de kinderen van het betreffende team aanwezig? Die lijken me de eerste aangewezenen om die coach eens even serieus aan te spreken.
Anders zou je eens even met de voorzitter van de betreffende vereniging kunnen bellen, en daarbij aangeven dat je het gevoel had dat de wijze van coachen de wedstrijdsfeer negatief beïnvloedde, ook nadat je had verzocht de toon te matigen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:19

Ik heb bijna 10 jaar gehockeyd en toen ik een jaar of... 9 was, speelden we een wedstrijd bij ons op de club. De coach van de tegenstanders was de vader van een meisje uit dat team. Vader vond dat dochter niet genoeg haar best deed geloof ik, ze werd dus uit het veld gehaald en gewisseld. Vader schreeuwen tegen dat kind, geeft ie haar zo een keiharde schop tegen haar billen >;)
Kind was dus ook iets van 9 jaar, er staan allemaal ouders, opa's, oma's, vriendinnetjes etc. te kijken en hij gaf haar zomaar een schop... Onze eigen coach heeft na die wedstrijd een klacht ingediend bij de club :j
Vond het toen al zo belachelijk en 7 jaar later zie ik het nog voor me... Bizar.

_KiMbErLeY_

Re: Coaches....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:23

Elanor, die waren wel aanwezig, maar die heb ik er niks van horen zeggen... Die zien ook niet wat er in de dug out gebeurd en dat hoor je ook minder goed, zit een stenen muur tussen ;) en toen hij dat bij het honk deed was hij ook veel verder van het publiek af, dus die krijgen het niet zo mee denk ik!

Oow jeetje annevm! Dat is al helemaal heftig! :oo dan zou ik hem gelijk van het veld af laten sturen! De scheids had het trouwens wel meegekregen en wilde hem bijna van het veld sturen nadat hij het niet eens was met een beslissing waar hij flink tegenin ging