Overgeven, waarvan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Overgeven, waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:24

Hoi Bokkers,

Ik heb pas eenmaal in mijn leven echt een braaksessie gehad, toen moest ik een stuk of 11 keer braken. Dit was na een schuimparty weet ik nog wel, waarschijnlijk teveel schuim ingeslikt ofzo. De precieze reden, geen idee.

Ik was gisteravond ook niet bepaald lekker, en moest vannacht weer braken. Echter was dit ook weer uitgelopen tot aan vanmiddag toe, dit keer denk 8 keer overgegeven..

Ik vraag me zo erg af hoe dit kan, ik ben nagegaan; gister niks raars gegeten/gedronken. Geen besmetting opgelopen van iemand. Zo raar..

Wel heb ik gister voor het eerst mijn haren laten verven met spoeling bij de kapper, ons mam dacht dat het daarvan was gekomen. Omdat ze daar ook met een soort schuim/spuitbus deden werken. Ik was denk 4/5 uur na de kapper minder lekker geworden.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad de rede zou kunnen zijn? Deel je ervaringen als je dit ergens herkent, ik vind het namelijk echt verschrikkelijk. Al helemaal het idee dat ik nooit m'n haren meer zou kunnen verven omdat ik er ziek van word? Ik vind het sowieso raar omdat ik niks heb binnen gekregen..

Alle hulp is welkom! :) Lig nu nog een beetje uit te zieken op bed.

Rennie89

Re: Overgeven, waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:03

Virussen heersen nu, hoeft niet meteen op te spelen. Lijkt mij de meest logische oorzaak. Als ik nu overgeef is er wel iets mis (virus of bacterie) omdat ik maagbeschermers non stop slik, dus dan is het niet normaal. Maar je mag van geluk spreken dat je nog niet zo vaak hebt overgegeven :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:10

Dus het zou gewoon van een virus kunnen zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:31

Griepje etc. Zolang je niet dagen lang alles er uit gooit zal het niks ergs zijn.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:20

lifaya schreef:
Virussen heersen nu, hoeft niet meteen op te spelen. Lijkt mij de meest logische oorzaak. Als ik nu overgeef is er wel iets mis (virus of bacterie) omdat ik maagbeschermers non stop slik, dus dan is het niet normaal. Maar je mag van geluk spreken dat je nog niet zo vaak hebt overgegeven :+

Maagbeschermers voorkomen echt niet dat je overgeeft zonder virus of bacterie... was dat maar waar! Ik slik ook altijd maag beschermers in hoge dosering, maar ik braak heel erg vaak (meerdere keren per week tot dagelijks). Dat is niet van een virus of bacterie. :D

Maar ik denk inderdaad dat t ook een griepje of iets dergelijks is, verwacht niet dat het komt van je haren verven. Als t de volgende keer weer gebeurd misschien wel, maar zou daar niet vanuit gaan hoor. :)

Je mag echt van geluk spreken dat je niet zo vaak braakt! Maar nu wel heel vervelend. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:23

Je kan moe zijn, te druk gehad hebben afgelopen tijd, eten verkeerd gevallen of gewoon even niet lekker geworden zijn. Kan van alles zijn, maagbeschermers helpen idd niet tegen overgeven.

Je moet niet overal wat achter zoeken natuurlijk, want als je zeer incidenteel een keer braakt is er niet altijd een directe oorzaak te vinden maar is ook gewoon simpel een werking van ons lichaam. Net als dat je wel eens een keer diarree kan krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:26

Quir, bij mij wel, ik heb een middenrif breuk waardoor ik zo'n 40 tot 80 Mg omeprazol per dag neem en tenzij ik echt veel alcohol zuip, geef ik niet meer over. Ik heb een buikinfectie opgelopen in Tunesië en toen zat ik aan de race, ala water. Niet normaal. Als ik niet die pillen had zou het ook aan de bovenkant er uit zijn gegaan :') ik had 2 jaar geleden met kerst het buikvirus te pakken, toen hield ik niks binnen, zelfs buillion niet, maar dat was dus uitzonderlijk

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:29

Er heersen idd virussen, heb er zelf laatst ook last van gehad
2 dagen lang overgegeven... hoop voor je dat het bij 8 keer blijft

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:29

lifaya schreef:
Quir, bij mij wel, ik heb een middenrif breuk waardoor ik zo'n 40 tot 80 Mg omeprazol per dag neem en tenzij ik echt veel alcohol zuip, geef ik niet meer over. Ik heb een buikinfectie opgelopen in Tunesië en toen zat ik aan de race, ala water. Niet normaal. Als ik niet die pillen had zou het ook aan de bovenkant er uit zijn gegaan :') ik had 2 jaar geleden met kerst het buikvirus te pakken, toen hield ik niks binnen, zelfs buillion niet, maar dat was dus uitzonderlijk

Ja het houdt je maag rustig inderdaad, dus in jouw geval blijft de boel gewoon kalm. Maar het is geen anti emetica. Ik slik zowel anti spuug pillen als omeprazol. Omeprazol zorgt dat ik iig minder maagzuur krijg en de reflux iets minder is.
Maar als je lijf moet spugen, dan blokkeert omeprazol het braakcentrum absoluut niet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-06-15 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:31

Ja in mijn geval heeft het een wereld van verschil gemaakt. Zonder die medicatie kerm ik het uit van de pijn :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:33

Overigens is overgeven ook gewoon een heel goed middel van je lijf om van schadelijke stoffen af te komen; of het nou de drank is, voedsel of een virus. Net als met diarree. Als het zelden voorkomt is het niet erg en een goed opruim mechanisme.

Het is niet prettig uiteraard maar t is soms wel noodzakelijk voor je lijf.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:03

Ik slik inderdaad ook 80 mg omeprazol, maar het houdt braken echt niet tegen. Wel maakt t iets minder zuur, waardoor ik minder pijn in m'n keel heb. Om misselijkheid en braken tegen te gaan heb ik ondansetron.

Overigens komt t braken bij mij doordat de productie en afvoer van hersenvocht fout gaat. Bij een te hoge en te lage druk in de hersenen moet ik braken.

Wel fijn dat t bij jou wel lijkt te helpen tegen braken...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:08

Gelukkig voel ik me vandaag alweer beter, maar ik vind het zo raar dat als ik niks raars heb gegeten ik ineens 8 keer moet overgeven.. Ben normaal nooit ziek

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:18

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand moet braken na een kleurbehandeling in een kapsalon (werk in een kapsalon, dus heb genoeg kleuringen gedaan en meegemaakt)

Dus denk niet dat het daaraan ligt, kan best zijn dat het zo uit het niets komt hoor. Heb ook vet vaak in ene uit het niets hoofdpijn terwijl ik niks geks heb gedaan ofzo

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:59

ik slik ook 40 mg omeprazol voor een middenrifbreuk maar als ik een buikgriepje krijg helpt het echt niks tegen het braken hoor. Wel heb ik erg veel pijn in mijn maag als ik ze niet slik maar dat zijn dan de zuurbranden.. waar je van kan gaan braken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:06

Gewoon nog eens je haren laten doen, krijg je weer een braaksessie dan weet je waar deze van komt }>

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:19

bigone schreef:
Gewoon nog eens je haren laten doen, krijg je weer een braaksessie dan weet je waar deze van komt }>

Haha, dat is wel de makkelijkste manier (en snelste) om er achter te komen of t daar vandaan kwam!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:35

Lieshorses schreef:
Gelukkig voel ik me vandaag alweer beter, maar ik vind het zo raar dat als ik niks raars heb gegeten ik ineens 8 keer moet overgeven.. Ben normaal nooit ziek

Misschien stelt het je gerust om te weten dat jouw gedachtes niet helemaal correct zijn. Dat je zelf niks geks hebt gemerkt aan het eten betekent niet dat er niks mis mee was. Dus dat kan het al zijn. Daarbij zijn er twee soorten voedselvergiftiging. Je kan het meteen merken maar het hoeft niet direct op te treden, er kan een paar dagen tussen zitten. Dus als je niet al het eten van de afgelopen dagen hebt laten analyseren in een lab, kan je niet uitsluiten dat het daaraan heeft gelegen.
Ook een virus of bacterie loop je makkelijk op. Er hoeft niet per se een ziek persoon in je gezicht te niezen. Handje schudden met iemand die het al heeft maar zelf nog niet merkt kan al genoeg zijn. Of zelfs een deurklink aanraken! Dus elk persoon die je tegen komt kan het hebben gehad.

Dat jij nooit ziek bent, betekent niet dat je normaal niet in aanraking komt met zulke zaken. Je hebt gewoon een goede weerstand die het al opruimt voor je het merkt. Dit keer is dat niet gelukt. Als het kort is en je verder geen rare symptomen krijgt, gewoon uitzieken. Beterschap!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:36

Je lijf herkent gelukkig vaak wel de indringers en gooit ze in jouw geval ts er keurig uit! :D functioneel overgeven dus in jouw geval :) omdat het de volgende dag ook weer een stuk beter met je ging!