ongeveer een maand geleden heb ik een kleine blessure gekregen aan mijn rechter arm. Destijds weet ik het aan het proberen kapot slaan van stoelen met een hamer. Ik had een paar keer mis geslagen en dacht dat die spier daardoor een klap had gehad. Op de dag zelf en de dag er na nergens last van. Het kwam pas 2 dagen later.
Nou kreeg ik dus na 2 dagen last met het oppakken van dingen. Gewoon oppakken met de handpalm naar beneden en optillen was geen probleem, maar zodra ik mijn handpalm om draaide naar boven toe had ik geen draagkracht meer en een snijdende pijn.
Een week of 2 later begon dit een beetje weg te trekken, het ging wat meer naar de aanhechting van het bot bij mijn elleboog maar toen had ik ineens last van mijn rechter wijsvinger. Geen enkele oorzaak die ik me kan bedenken. Ik werd er gewoon mee wakker. Het buigen van mijn vinger was probleemloos maar had dezelfde pijn als mijn arm daarvoor. Het ombuigen met hulp van mijn andere hand gaf geen pijn. Het ging er echt om dat ik zelf mijn vinger boog en dus die spierkracht gebruikt. Net zoals bij mijn arm eigenlijk. Zodra er kracht op werd gezet ging het mis.
We zijn nu weer 2 weken verder, de pijn in mijn elleboog is er nog steeds. Ik kan wel makkelijker dingen optillen maar als het wat zwaarder is trekt het nog mijn hele onderarm door. Hetzelfde geldt voor mijn wijsvinger. Die is ook ietsjes beter maar doet op sommige momenten nog goed pijn.
Ter indicatie, een dikke multomap verkeerd oppakken is al een probleem en moet mijn andere hand te hulp schieten.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het is een scherpe snijdende pijn.
Mja ik ben een beetje een rauwdauwer, ik ga niet zomaar naar een huisarts ^^. Cas123, je zet me wel aan het denken! Ik heb rond diezelfde tijd, 1 of 2 dagen later, dry needling gehad voor het eerst om spieren bij mijn wervel te ontspannen. Die spier trok steeds mijn wervel van zijn plek af zei mijn therapeut (ipv wat ikn altijd dacht, wervel duwt op de spier). Ik zal mijn therapeut wel even bellen. Thanks!