Doorligheupen 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doorligheupen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:03

Al een tijd terug heb ik een topic geopend over 'doorligheupen'. Een tijd is het heel goed gegaan, ik heb nu een goed bed en veel minder last. Maar het is nog altijd niet over, dat komt omdat ik het vermoeden heb dat ik de laatste tijd heel lang op 1 kant lig.
Ik ben heel slank, maar mijn heupen zijn nogal breed vergeleken met mijn lichaam. Als ik op mijn zij lig, steekt dat stuk behoorlijk uit. Soms ga ik liggen en lijkt het wel alsof de onderhuid scheurt ofzo. Het doen dan wat pijn en jeukt ook. De onderhuid voelt ook wat bobbelig.

Is er iets wat ik erop kan smeren? Ik ga morgen de huisarts bellen, om advies te vragen. De vorige keer werd ik alleen wat afgewimpeld, ik hoop dat ik nu wel geholpen wordt. Misschien hebben jullie nog adviezen of ervaringen.

Een nieuw bed gaat er sowieso niet komen, daar hebben we goed in geïnvesteerd en gaat al veel beter.
[MWS] 'Doorligheupen', wat te doen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:30

Hier ook geen oplossing.
Veel draaien, goed hoofdkussen, zacht matras etc belangrijk.
Wat iets helpt is tegen n kussen aan liggen met m'n romp zodat ik steun heb en m'n arm er op kan rusten. Waarom dat fijner is? Denk dat ik dan wat gewicht verdeel ipv alles op de heup.
Ik slaap dus met drie kussens!

benangelique

Re: Doorligheupen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:57

Ik had dit in mijn zwangerschappen. Het deed echt veel pijn. Ik ben gaan slapen met een voedingskussen tegen mijn voorkant van mijn lijf aan. Daar lag ik dan tegenaan en dat haalde de druk er precies genoeg af

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:02

Wat vervelend lijkt me dat zeg..
Ik zat inderdaad meteen te denken aan zo'n zijslaapkussen. Misschien ook eens kijken naar wat je aan hebt? Dat daar nog iets van irriteert of invloed heeft. Qua crème vind ik sudocreme vaak wel goed, kun je voor heel veel dingen gebruiken, maar weet niet of dat hierbij ook echt helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:44

Ik heb al den tijd een zijslaapkussen geprobeerd maar ik gooide die na een halve nacht t bed uit :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:47

Sinds wij een duur nieuw matras hebben is het voor mij verleden tijd *\o/*
Ook de pijn in mijn enkels (hypermobiel) is verdwenen.
Laatst op vakantie geweest en hoppa gelijk weer slapende ledematen, zere heupen en zere enkels.
Blij dat ik weer in ons eigen bed kon :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:53

Er bestaan overtrekken voor je matras met een drukverdelende gel erin, beetje vergelijkbaar met de gelpads die je onder een zadel kan leggen (ze zullen overigens ook wel bestaan in andere materialen). Ik heb geen idee hoeveel die kosten en of die eventueel te huur zijn in een thuiszorgwinkel of iets dergelijks om een keer uit te testen? Ze worden vaak gebruikt bij mensen die door medische redenen veel tijd in bed moeten doorbrengen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:55

Als je echt last hebt van het gewricht zou ik je aanraden eens een afspraak te maken met een osteopaat.
Als oefening zou je op een verhoging kunnen gaan staan en dan met je losse been naar voor en achteren zwaaien. Dit zorgt voor een goede smering.

Maar wat je verder omschrijft lijkt haast wel op bindweefsel dat vast zit. Dat kan je weer oplossen met een bindweefselmassage.

Persoonlijk zou ik het ook in die volgorde aanpakken. Eerst naar een osteopaat en afhankelijk van wat daar uit komt door naar een massage.

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:02

Misschien is een anti decubitus matras iets? Ze worden veel gebruikt bij mensen die decubitus hebben of waarbij de kans is dat ze een grote kans hebben op decubitus. Ze worden ook gebruikt bij mensen die bedlegerig zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:13

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:29

O ik heb dit ook. In mindere mate dan jij, maar bij bijvoorbeeld glijbanen of andere dingen waarbij je met je heupen in beweging ergens langs gaat heb ik altijd open geschaafde heupen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:51

Als je op je zij ligt hoort een goed matras ervoor te zorgen dat de heup ruimte krijgt. Je rugwervel moet in een rechte lijn blijven.
Afbeelding

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:04

je hebt een pb!