Een goede vriendin van mij hoort via een gehoorimplantaat (zogenaamd horen via de hersenen), dit is niet hetzelfde als een gehoorapparaat. Nu, zij is zelf een fervent springamazone, maar het probleem is dat het dragen van een cap door het implantaat, erg pijnlijk is voor haar. Nu is mijn vraag, zijn hier nog meer dragers van zo'n implantaat en hoe hebben jullie dat opgelost met je cap? Ik weet dat voor haar de Pikeur-cap het minst pijnlijk is. Wij zaten te denken aan een maat groter en dan de ruimte om het hoofd opvullen met een soort van stevig schuim en de plek van het implantaat vrij laten, zodat daar geen druk op het hoofd ontstaat. Ik hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat ik een oplossing kan vinden voor mijn vriendin.
Ik 'ken' een meisje met een gehoorimplantaat en zij had een speciaal op maat gemaakt helmpje uit het ziekenhuis. Net zoiets als sommige mensen met epilepsie hebben. Misschien is zoiets een idee?
Moonchloe, ik weet niet welke soort ze heeft. Ze is geen Nederlandse en spreekt nog niet zo lang Engels, ik weet niet of ik er dus achter kan komen welke het is.
hoogendroog
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-15 10:20
RubyRed: het moet wel echt een cap zijn. Bedoeling is dat ze professioneel de springsport in gaat (dus paarden opleiden en uitbrengen). Ze moet er dus op wedstrijden mee mogen starten.
Helaas zat de KEP niet fijn, ze heeft 'm uitgeprobeerd. Een Charles Owen wilde ook nog wel. Feit blijft dat de caps dus druk geven op de plek van het implantaat. Ik ben echt op zoek naar een oplossing om de cap aan te passen zeg maar.
Misschien even de fabrikanten benaderen, misschien kunnen die op maat maken?
BeauWertz
Geplaatst: 09-06-15 10:28
of een cap ergens laten maken met aparte padding die juist die plek ontwijkt ofzo?? met een samshield kun je er aparte padding in laten zetten voor als je hooft krimpt ofzo
Beauwertz, dat is dus wat ik bedoel. Maar uh, kan je hoofd krimpen dan, lijkt me niet zo best! Buitengewoon: da's natuurlijk ook een mogelijkheid.
Carlijn101
Geplaatst: 09-06-15 10:31
Daar moet wel iets op te vinden zijn. juist Kep Etc. Waar een losse voering in zit. De voering op die plek deels uitsnijden in de maat van het implantaat?
Dit natuurlijk het beste in overleg met een fabrikant zodat de veiligheid wel gelijk blijft.
Zoals ik al eerder zei, valt de KEP af. Die zat gewoonweg niet fijn. Ik denk dat we maar eens een Pikeur onder de loep gaan nemen en zien of we iets kunnen doen met weghalen van vulling etc.
Als je zelf aan de voering gaat knutselen, dan zou ik toch echt de leverancier bellen/mailen voor informatie. Je wil niet iets doen waardoor dadelijk de cap niet meer helemaal veilig is. Zeker als ze ook met de jonge paarden aan de slag gaat.
RelarDevi
Geplaatst: 09-06-15 11:12
hoogendroog schreef:
Hoop eigenlijk dat er Bokkers zijn met zo'n implantaat!
Ook al spreekt ze geen engels, ze zal vast wel kunnen noemen welke implantaat ze heeft. In Nederlands is de naam praktisch dezelfde als in engels.
Wil ze de processor blijven dragen wanneer ze de cap op heeft?
sassefras
Geplaatst: 09-06-15 11:18
een stukje uit de voering laten halen precies waar de Ci zit. dan is de druk eraf. werkt perfect
Ik heb een CI en draag een CASCO cap, heb geen problemen ermee dat het drukt op het inwendige deel van de implantaat.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 09-06-15 11:26
Uvex heeft caps met losse voering, misschien dat dat iets is?
jiperdepip
Geplaatst: 09-06-15 11:31
hoogendroog schreef:
Moonchloe, ik weet niet welke soort ze heeft. Ze is geen Nederlandse en spreekt nog niet zo lang Engels, ik weet niet of ik er dus achter kan komen welke het is.
Kijkt me dat er wel achter te komen is door middel van bijvb een plaatje te laten zien
hoogendroog
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-15 11:38
Mirjamalvaro: dank voor je bijdrage (iedereen trouwens bedankt!)! Casco was inderdaad een cap die als eerste door mijn hoofd ging. Ik heb er zelf nog een liggen, dus die kunnen we eens onder de loep nemen. De dame in kwestie spreekt Engels, maar helaas niet zo vloeiend. Haar moedertaal (en da's geen veel voorkomende taal ) ben ik helaas niet machtig, dus het is niet zo heel makkelijk om te achterhalen welk type ze heeft. Maar ik ga het morgen proberen.
fokkertje
Geplaatst: 09-06-15 11:42
Ik heb een ci (implantaat). Een gewone cap zonder draaiknop aan de achterzijde krijg ik niet op. Dan schuift als het ware de ci van mijn hoofd af als ik de cap op wil zetten. En zit meestal dan ook te strak. Ik heb dus een cap met draaiknop waardoor ik deze voor het opzetten ruimer kan draaien, de cap opzet en dan pas strakker draai. Ik heb er geen last van dat de cap drukt op de implantaat en processor. Heb momenteel zelf een cap van BR (met draaiknop)