Wie gebruikt hier ook kruidjes uit de natuur en laat de voorverpakte zakken met kruiden liggen bij bv. de epplejeck?
Ik ben gewoon enthousiast, want mij kost dit gewoon bijna geen bal, want het groeit gewoon in de natuur!

Vanmorgen trotse eigenaresse geworden van 2 aloë vera's. Schijnen plantjes te zijn die niet veel aandacht nodig hebben, maar nu al hun heilzame gel bevatten.

Bij de tuinen heb ik een poosje terug calendula zalf meegenomen. Dit werkt ook monster goed op haar probleem. Echter is dit erg duur, maar blijk je heel gemakkelijk te kunnen maken met de goudsbloemen zelf en wat zonnebloem olie (van goede kwaliteit). Dit laat je gewoon een maand staan in een jampot en zeef je vervolgens, waardoor je een medicinale olie hebt!

Goudsbloemen zijn echt super makkelijk te zaaien, als je bloem afplukt, groeit er vanzelf weer een nieuwe aan. De zaadjes zijn maar 2.95,- in de winkel........ waarbij je kijkt naar een tube creme voor 15euro.

Wist je trouwens dat je weegbree kunt gebruiken om wonden te verzachten? Ja dit is gewoon dat stomme kruid wat tussen de stoeptegels groeit! De smalle weegbree is heel goed voor de luchtwegen, is slijmoplossend, weefselversterkend en desinfecterend en het doodt belangrijke ziekteverwekkers. Het bevat veel vitamine C en belangrijke mineralen. De grote weegbree is ook heel gezond, vooral voor algemene ontstekingen en het werkt op het zenuwstelsel kalmerend en versterkend.

Rode klaver is goed voor de bloedsomloop en wordt gebruikt voor huidaandoeningen zoals psoriasis en eczeem! Paarden lustten deze bloemen maar al te graag. Je ziet ze erg veel aan de kant van de weg!

En zo kunnen we ook wel vertellen dat lavendel goed voor de huid is en citronella mugjes en ongedierte afdrijft

Aangezien we dus van nature nu het topic schrijven, ben ik benieuwd naar jullie verhalen!
Btw. Ik ben geen tofu of gezonde goeroe, ik ben gewoon nieuwsgierig

Doegie!