Over de datum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLeonietje

Over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:18

Hey,
Wij hadden thuis nog een flesje ice tea in de koelkast staat dus die heb ik gepakt en (bijna) opgedronken. Nu was hij bijna helemaal leeg en kom ik erachter dat er een hele rare blob in zit -O- maar het rare is, de houdbaarheidsdatum is 03/2016... Nu vroeg ik mij dus af, kan ik hier nu ziek van worden of iets in die richting?

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Re: Over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:19

Dit is vaak met flessen als die te lang stil liggen, voortaan dus even schudden als er geen prik in zit ;) kan verder geen kwaad hoor, mits die niet al maanden open stond natuurlijk ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:23

Als je niets had gezien, had je ook niets gemerkt (en had je ook geen gek gevoel gehad). Blijkbaar zat er geen gekke smaak aan en zal er niets gebeuren hoor! Dan was het er al uitgekomen weet ik uit ervaring :')
Dergelijk enorm houdbaar spul vergaat niet snel door alle meuk wat er in zit :) t is geen bedorven vlees bv.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:25

Lijkt idd of de icetea een beetje uitgezakt is en je dus even had moeten schudden voordat je het opdronk :j

Ik zou mij geen zorgen maken hoor, datum was nog goed en het flesje was nog gesloten neem ik aan? Ik let wel altijd op dat een fles of pak niet helemaal bol staat, dan vertrouw ik het niet meer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:28

Op Ice Tea zit prik hoor! Haha. In mijn ice tea liggen ook wel eens "stukjes" op de bodem. Maar het kan geen kwaad hoor ;).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:29

Niet op alle icetea zit prik ;) ik neem bijvoorbeeld altijd zonder prik omdat mijn zoontje af en toe ook een beetje wilt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:30

Op die van Lipton lemon wel :D

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:31

Het flesje is een paar keer open geweest naar daarna gewon weer terug in de koelkast met de dop erop! Mooi dat het dus niks raars is ofzo!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:32

Ziet er een beetje creepy uit, ruikt het nog gewoon normaal?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:32

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:37

Mioux schreef:
iirrssjjee schreef:
Op die van Lipton lemon wel :D

http://www.ah.nl/producten/product/wi18 ... es-petfles

op de grote flessen misschien niet, maar ik haal altijd kleintjes no bubbles :)

Okee, nouja excuus. Ik drink eigenlijk alleen maar met prik haha. Zonder prik kende ik alleen van nestea en green ;).

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:11

Ik ben geen ice-tea drinker. Maar echt lekker ziet het er niet uit. Nou moet je maar zo denken die prop zit er gelukkig nog in dus dat heb je niet binnen gekregen en als er wat los heeft gezweefd hoef je daar echt niet meteen ziek van te worden. De mens kan echt wel ergens tegen en je hebt ook niks geproefd anders had je hem niet zo ver leeggedronken. En als er al niet veel ice-tea in zat kan je ook niet veel van binnen krijgen. Mijn vader zal zeggen: dat is goed voor de weerstand :o
Ik kan mijn voorstellen dat je je nu al misselijk voelt maar dat zal eerder het idee zijn omdat je dit nu hebt zien zitten dan echt het drinken zelf. Al kan ik je natuurlijk niet beloven dat je er niet ziek van wordt, maar ik denkt dat dit wel goed moet gaan als je gewoon gezond bent.