Thuis sporten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sourire

Thuis sporten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 15:00

Heehoi :D,

Even geleden heb ik de sportschool opgezegd (groepslessen), niet zo mijn ding. Ik overweeg nu binnenkort thuis te gaan sporten en dit te combineren met hardlopen om mijn conditie te verbeteren. In de sportschool heb ik getraind met de kettlebell, overweeg dan ook om een kettlebell aan te schaffen en een fitness/sportmat. En daarnaast te gaan hardlopen met behulp van Start to Run.

Zijn er meer mensen die thuis sporten? Dit eventueel combineren met hardlopen of iets dergelijks? Welke spullen heb je voor thuis aangeschaft/zijn essentieel? Hoe stel je een trainingsschema vast etc. Wellicht leuk om van elkaar te weten hoe iedereen dit aanpakt.

Ben benieuwd!

Suusie22

Re: Thuis sporten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:05

Ik heb zelf een trainingsmatje en doe hier bijna dagelijks m'n oefeningen op. Ik heb geen kettlebell maar overweeg deze wel aan te gaan schaffen. Daarnaast skeeler ik ontzettend veel. Een echt trainingsprogramma heb ik niet, ik doe gewoon waar ik me goed bij voel ;)
Ik lees even mee.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:07

Ik zweer bij de nike training club app. :)
Werkt heel goed voor mij, in combinatie met hardlopen!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:10

Ik heb ooit een poging ondernomen, maar uiteindelijk toch geëindigd in het sportcentrum toen ik niet meer kon hardlopen. :)) Wat ik toentertijd fijne filmpjes vond, waren de filmpjes van bodyrock.tv. De laatste jaren is het wel wat meer 'advanced' geworden, maar zeker in het begin waren het filmpjes die je met weinig extra attributen en ook zonder heel veel ruimte kon volgen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:18

Ik beweeg al jaren thuis. Ik ben student en heb simpelweg geen ruimte in mijn maandelijkse lasten om daar ook nog eens een sportschool tussen te zetten. Maar, dat neemt niet weg dat ik werk aan mijn gezondheid! Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen, maar ik train vooral met de programma's van fitness blender. Goede resultaten binnen een mooie tijd. Mijn vriend heeft gelukkig veel soorten gewichten, waardoor ik ook altijd krachttraining kan doen. Daarnaast wandel ik veel en pak ik altijd de fiets. Wat mij betreft een prima combinatie om fit te blijven :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:23

Op youtube zijn veel gebruikers te vinden die oefeningen uitleggen. Daar hoef je soms nauwlijks wat voor aan te schaffen. Tips zijn HASFit en FitnessBlender. Ze leggen dan ook uit waar je op moet letten tijdens een oefening :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:28

Ik combineer thuis sporten met de sportschool :)
Eens per week ga ik in de sportschool naar bodypump en verder doe ik een beetje van alles :+
Hoepelen, skeeleren, hardlopen en met gewichten trainen. Niet allemaal in èèn week hoor, haha.

Wie weet dat ik mijn sportschool abbo ook wel opzeg op den duur, ik kan nu eigenlijk alleen op zaterdag sporten en dan moet ik vaak jureren.. Ook een beetje zonde van het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:38

Tipje: Bij de action verkopen ze kettlebells, ze hebben ze van 2 kg en 4 kg. Voor €5,- heb je er een van 4 kg.

Ik doe veel oefeningen via youtube filmpjes, ideaal.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 15:43

Wat leuk zoveel thuissporters! Die app ziet er interessant uit upendo, even mee prutsen. De andere tips ga ik binnenkort ook even nader bestuderen. :D

En bedankt voor de tip xJitskee, maar een kettlebell van 2 of 4 kg is wel erg licht. Hebben ze daar niet ook toevallig dumbells ofso? Ik kom eigenlijk nooit bij de action. Zijn er hier mensen die dumbells gebruiken? Hoeveel kilo gebruiken jullie? :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:44

Ik lees mee. Heb een hekel aan hardlopen maar wil wel aan mijn conditie/lichaam doen! We hebben nu een hometrainer thuis staan sinds kort. Nu ga ik proberen elke dag daar even op te fietsen. Misschien doe ik hier nog wat ideeën op!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:48

Ik heb thuis wat apparaten staan (crosstrainer, fiets, loopband) en fitnessmat en hoelahoep. Ik vind het ideaal om thuis te sporten, naar de sportschool ga ik toch niet (te druk, massaal en heb geen discipline :') ). Ik heb een televisie aan de wand gemonteerd en kan nu elke aflevering zien van mijn favoriete serie. :D
Ik vind het heerlijk in ieder geval!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:53

Je zou eens op youtube/google kunnen zoeken naar HIIT en HIIST home workouts of iets dergelijks. Dit staat overigens voor respectievelijk high intensity interval training en high intensity interval strength training. Je vindt dan als het goed is workouts waar weinig tot geen materiaal voor nodig is en waarvoor je niet veel ruimte nodig hebt.

Vroeger zou ik je bodyrock en zuzkalight aangeraden hebben. Deze zijn nu veranderd, maar als je smaak het toelaat zou je die websites ook kunnen proberen. Hebben hun eigen apps met eigen community als je er behoefte aan hebt je vooruitgang te bespreken. Ook hebben ze heel veel programma's/challenges samengesteld, waardoor je zelf niet over een schema na hoeft te denken.

Blogilates is misschien ook een leuke website voor de afwisseling, om een keertje yoga/pilates achtige dingen te doen. Daar staan ook challenges en schema's op.

Verder zou je eens in de app store op fitness kunnen zoeken, bijna al die apps zijn ontworpen voor zelfstandig (thuis) sporten.

Qua spullen heb je naast een matje inderdaad niets echt nodig, en zelfs dan zou je nog voor een tapijt of de grasmat in je tuin kunnen kiezen. Het is vaak ook een kwestie van creatief zijn. De eerste traptree of een drempel als step gebruiken, een zak rijst als gewichtje et cetera. Halstertouw als springtouw ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:01

Sourire schreef:
Wat leuk zoveel thuissporters! Die app ziet er interessant uit upendo, even mee prutsen. De andere tips ga ik binnenkort ook even nader bestuderen. :D

En bedankt voor de tip xJitskee, maar een kettlebell van 2 of 4 kg is wel erg licht. Hebben ze daar niet ook toevallig dumbells ofso? Ik kom eigenlijk nooit bij de action. Zijn er hier mensen die dumbells gebruiken? Hoeveel kilo gebruiken jullie? :)

Dumbells hebben ze wel, maar alleen van 0.5 en 1 kilo. Nu gebruik ik de kettlebell ivm blessure, dus voor mij is een lichte wat prettiger.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:04

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:11

Ik doe ook aan Start to run.vind lopen buiten veel leuker dan in de sportschool. Ben nu halverwege met trainen voor de 5km. Als dat lukt ga ik voor de 10. Vind het echt een super manier om conditie op te bouwen en wordt er ontzettend fanatiek van!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:23

Ik volg! Ik loop met Start to Run, heb wel een fitnessbal thuis maar moet daar nog een beetje een goede draai mee vinden. Wil ook graag iets met gewichtjes gaan doen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 18:48

Effectief heh dat Start to Run! Moet toegeven dat ik nooit verder ben gekomen dan week 4/5. :o Maar toen merkte ik al groot verschil in m'n conditie. M'n conditie is zeer slecht, na het boodschappen doen plof ik eerst op de bank om bij te komen. En dan te bedenken dat de supermarkt echt letterlijk om de hoek is.. Mijn doel is wel om eerst te gaan beginnen met het opbouwen van mijn conditie door te gaan hardlopen en dan daarna wat andere training er bij te gaan doen om wat spieren op te bouwen (en dat buikvetje mag er wel af).

Wat zijn jullie doelen? Lukt dat door middel van thuis trainen? Ik heb weinig zelfdiscipline dus dat wordt (is) een uitdaging.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:53

Ik sport ook thuis :) .
Doe verschillende oefeningen, heb ook gewichten en een fitness hoepel.
Daarnaast nu ook skeeleren en wil het hardlopen gaan opbouwen.

Moest mezelf er aan toe zetten maar eenmaal begonnen heb ik de motivatie wel te pakken :D .

Edit: mijn doel is om wat 'strakker' te worden. Ben verder wel slank dus afvallen is niet mijn bedoeling. En daarnaast is het fijn om een bezigheid te hebben nadat ik mijn paard heb moeten laten inslapen. (Al hoewel het totaal niet hezelfde is en ik het liefst in de paarden zit, heb ik in ieder geval toch weer iets te doen ipv op de bank zitten sippem).

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:58

ik wil ook thuis gaan sporten , maar het is lastig oefeningen te vinden als je bepaalde dingen niet kan/mag .
verder raad ik met hardlopen aan om echt goede schoenen te nemen , anders ga je je gewrichten zo zwaar beschadigen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:34

Ik heb mezelf als doel gesteld om conditie op te bouwen met hardlopen en mijn sixpack terug te krijgen door de krachttraining. Met mn aangepaste voedselpatroon ben ik binnen twee weken 3 kilo kwijtgeraakt. :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:26