Weegschaal verschilt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Weegschaal verschilt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 00:10

Hoi.

Ik woon sinds een paar maanden in een starcaravan. Die staat niet op de cm recht welliswaar.

Vroeger was wegen makkelijk. Je stond erop en het gaf altijd hetzelfde nummertje aan.
Nu merk ik dat het elke keer anders is, en dat het ook verschil maakt waar je de weegschaal neerzet?

We hebben overal tapijt behalve in de badkamer - daar hebben we zeil. Vooral bij het tapijt merkte ik veel verschil waar. Ik kon ook meerdere keren op dezelfde plek een ander gewicht krijgen. Wat doe ik fout ?? Want ik wil het liefst in mijn slaapkamer wegen (lekker warm), maar als het steeds verschilt heeft het weinig nut ...

Nu doe ik het in de badkamer. Als ik er meteen op ga staan geeft hij wel steeds een ander gewicht aan. Wanneer ik hem eerst op de 0.0 zet en daarna erop ga staan geeft ie wel telkens hetzelfde aan.

Dus eigenlijk twee dingetjes (nogal chaotisch op dit tijdstip):
1. Weeg ik nu op de juiste manier?
2. Kan ik alsnog in mijn slaapkamer wegen? Zo ja: hoe dan, zonder dat het telkens verschilt?

x

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:54

En de batterijen zijn ook niet (bijna) op? :+ Onze weegschaal deed namelijk ook zo apart, maar dat is verholpen met nieuwe batterijen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 01:59

gewoon er 1x op gaan staan,

je moet het zien als globale indicatie van je gewicht over tijd..

op je 17e zou je wat mij betreft nog niet druk met je gewicht bezig moeten zijn, zeker niet als je net op jezelf bent gaan wonen, dat is altijd een omschakeling (als je dan als een neuroot op je gewicht gaat letten is het vragen om problemen over een poosje).

beter nog, gooi dat ding weg en weeg je 1x per week op de sportschool/zwembad of bij een dietiste (als je echt te zwaar bent)..

vele weegschalen kennen het issues dat ze steeds wat anders aangeven als je erop en eraf en er weer op en er weer afstapt.. beste oplossing, gewoon een ouderwetse, waar je het metertje op 0 draait en die met een veer werkt.

een weegschaal moet je overigens 'officieel' altijd eerst op 0 zetten..
van plaats verwisselen kan altijd invloed hebben, omdat je vloer nergens 100% recht is.
gewicht is sowieso slechts een cijfer.. ook de plek op de wereld heeft invloed etc..
dus als je de meeste 'zekerheid' wilt hebben.. de rechtste vloer opzoeken, vast plekje op de vloer, slechts 1x erop stappen op een vast tijdstip 1x per week bij voorkeur met een vast ritueel vooraf. Dus weeg je altijd s ochtends voor het ontbijt, of voor de neuroten na de toiletgang, of juist voor het naar bed gaan.. daar ook niet mee rotzooien.

Cookies

Re: Weegschaal verschilt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 06:47

Weegschaal nooit op tapijt zetten, daar zakt het weg en kan nooit een goede meting geven. En harde vloer is het beste. En als hij wel goed werkt als je hem eerst op 0 zet, dan doe je dat toch voor je gaat wegen?

En inderdaad, altijd op dezelfde plek laten staan. Iets verschuiven kan al verschil geven.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 10:36

Weegschaal is net nieuw dus aan de batterij kan het niet liggen.
Maar dan zal ik hem wel in de badkamer laten liggen, de rest is allemaal tapijt. :c

Wel kort en stevig tapijt tho, maar dat zakt alsnog een beetje door neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:38

Onze weegschaal verschilt ook.
Kan zelfs meer dan een kilo verschillen als je hem 10cm opzij zet. :+
Gewoon op laminaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:42

Hier was de oplossing een andere weegschaal.
Onze weegschaal verschilde rustig 2 kilo, en waar maakte inderdaad ook uit.
We hebben nergens tapijt dus dat kan het hier niet zijn.
Ik heb nu een andere gekregen met meer mogelijkheden en die is wel consistent.

Met baggage wegen was het echt een kriem, ik mocht echt maar 5 kilo kleding mee, en elke kilo kon je dokken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:04

Ik had ook zo'n weegschaal die steeds wat anders aangaf, sinds ik een nieuwe heb gekocht geen last meer van. :) Ik heb m'n weegschaal wel altijd op precies de zelfde plek staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:07

Stoppen met wegen is de beste oplossing, vooral als elke gram teveel zo belangrijk voor je is dat je je druk maakt over een paar gram verschil afhankelijk waar de weegschaal staat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:37

Ik weeg me gewoon elke dag (als ik het niet vergeet :j ) dat is gewoon routine en geeft veel meer informatie dan je 1x per week of maand wegen.
Zou ik neurotisch worden van deze routine, dan wordt het een ander verhaal. (Ik weet dat schommelingen normaal zijn, zeker als het ding anders staat, en dus maak ik me er niet druk om.)