Eten en rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Eten en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 14:57

Sinds anderhalve maand ben ik goed aan het opletten met wat ik eet en ben ik al aardigwat kilos afgevallen. Ik ben 5 x perdag een beetje gaan eten, veel sla weinig brood en s avonds om zeven uur warm eten. Nu het zo ontzettend warm weer is ga ik of mijn paar s' ochtends rijden om zes uur, of s avonds om half 9. Dit gooit dus wel mijn hele eetpatroon in de war...

Over het algemeen Komt mijn nieuwe eetpatroon neer op:
7.30 yoghurt met noten en fruit of ei
10.30 plak snijkoek en of fruit
13.00 berg sla met verschillende ingredienten
16.00 handje doppinda's of yoghurtje
19.00 warme maaltijd.

Als ik nu s ochtends om zes uur paardga rijden moetik dus om half zes iets eten om niet met lege maag te rijden. Vervolgens loopt dus mijn hele dag in de soep qua eten.... S avonds rijden kan prima na het eten maar dan zal ik voor het slapen trek hebben en een bakje yoghurt moeten eten ofzo, dat zal niet zon ramp zijn.

Iemand ervaring met paardrijden voor het ontbijt?
Iemand ideen om mijn voedingspatroon aan te passen op het zomerpaardrijritme?ik ben zo bang dat ik in mijn oude eetpatroon terug ga vallen...
Een dietiste heb ik niet en volgens de huisarts ben ik op goed gewicht. Maar dat wil ik wel zo houden natuurlijk!
Tegen woordig wonend in het warme frankrijk dus is het voor mij erg zoeken hoe ik het moet aanpakken.

Dancer

Re: Eten en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:58

Je zou je yoghurt in tweeen kunnen verdelen. De eerste helft voor het rijden, de ander helft na het rijden en dan gewoon je verdere schema volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:00

Dit aanhouden maar een of twee bananen om 5:30? Of een cracker met iets erop?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:00

Zou je in de ochtend niet een cracker of beschuitje kunnen eten?
Of gewoon je ontbijt om 5:30
Dan om 8:30 een klein tussendoortje dus een stukje fruit
en dan 11 uur je snijkoek zonder fruit
en dan de rest zoals je zei

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 15:15

Oei bananen zijn niet zo heel goed om te eten, eigenlijk te veel koolhydraten maar bedankt voor het meedenken! Craeker is wel een ideetje ja. En die yoghurt delen is wel heel handig in derdaad :) bedankt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:02

Je eet best wel weinig, één banaan kan echt geen kwaad hoor. Pas je wel op dat je niet doorslaat in weinig/overmatig gezond eten?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:04

Ik zou je aan willen raden om geen "training" te doen op een lege maag.
Je zal veel afvallen op een nuchtere maag maar meestal verlies je dan spieren in plaats van vet.
Spieren werken op bijvoorbeeld eiwitten, en als deze er niet zijn dan is de kans dus groot dat ze afbreken en je dus spieren in plaats van vet kwijt aan het raken bent.
Ontbijt is echt heel belangrijk, eet je goed dan kunnen je spieren ook lekker groeien en alles wat eraf gaat is dan vet :D

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:04

Debby614 schreef:
Oei bananen zijn niet zo heel goed om te eten, eigenlijk te veel koolhydraten maar bedankt voor het meedenken! Craeker is wel een ideetje ja. En die yoghurt delen is wel heel handig in derdaad :) bedankt

Mag ik een klein beetje lachen.... Bananen teveel koolhydraten maar een cracker is een goed idee :=.

On topic, hoe intensief rijd je paard? Ik zou of voor die banaan gaan (de suiker die daarin zit, gebruik je direct op tijdens je rijden) of gewoon lekker niks.
Andere optie is dan idd nog om je ontbijt in twee-en te verdelen. Ik vind je eetpatroon alleen wel heel erg mager, heb je wel eens calorieen geteld van wat je per dag eet?

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 17:23

Op zich eet ik wel grote porties dus het valt wel mee. Calorieen ook goed alleen zo min mogelijk koolhydraten, ivm reumatologisch onderzoek. Dan verkies ik een cracker ça 5 gr koolhydraten boven een banaan ja. Bananen eet iik ook wel, maar max 2 perweek. Echt intensief train ik niet, wel dresuurmatig B /L niveau maar niet wedstrijd gericht

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 17:26

Ik hoef niet meet afte vallen maar wil wel op gewicht blijven. Het belangrijkste is de snelle koolhydraten latem staan om zo zo minmogelijk afvalstoffen aan mijn spieren te geven zodat ik mijm spieren kan gebruiken met sporten en het dagelijks leven ipv mijn lichaam onbewust opzadelen met werk en spierklachten door het te veel aan verkeerde voedingsstoffen

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:30

Gewoon naar 6 maaltijden gaan. Je dag duurt ook langer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:43

Ik vind dat je best wel wat meer mag gaan eten. Als ik jou zo hoor sport je dagelijks naast je werk en huishouden. Dan heeft je lijf echt wel wat meer nodig dan wat je nu eet om op gewicht te blijven en je spieren te kunnen onderhouden. Ik zou aanraden meer te eten bij je ontbijt en nog een extra eetmoment toevoegen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:27

Als je een uur gaat rijden kan je toch wel gewoon iets extra eten om dat te compenseren? :o

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 20:39

Okee bedankt!!Ja ik denk dat dat inderdaad wel kan, ik vind het alleen erg lastig om te werken met de boodschap: zo min mogelijk snelle koolhydraten. Ik bedoel,,, tuurlijk kun je helemaal koolhydraad vrij gaan eten maar dat is niet mijn bedoeling. Ik vind het lastig een midden weg te zoeken, maar als zoveel mensen het met elkaar eens zijn dan ben ik het er ook mee eens!