Lenzen binnenste buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aman2002

Lenzen binnenste buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:32

Ik heb sinds vorige week vrijdag lenzen maar ik zie niet goed het verschil tussen binnenste buiten en goed.
De opticien vertelde dat verhaal over een kommetje en een mooie ronde maar ik zie het verschil niet :(
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:35

Afbeelding
Gewoon eens een lens op je vinger nemen, er goed naar kijken. Daarna lens binnenste buiten keren en er opnieuw naar kijken. Meestal is het wel goed te zien als het randje naar buiten staat :j Paar keer herhalen helpt ook wel en misschien iemand anders vragen om mee te kijken?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:39

Zoals je oo het plaatje fout kan zien is de lens meer een (fruit)schaal dan een mooie kom. Zo zie je of je lenzen omgekeerd spitten of niet. In het begin kan dit nog best lastig zijn met het bekijken hiervan. Probeer dan de lens een paar keer om te draaien om te kijken hoe die het beste ligt. Probeer er ook voor date zorgen dat er zo min mogelijk lens contact maakt met je vinger.

Succes! :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:44

En als je lens verkeerd om zit doet dit ook zeer, is mijn ervaring :')

Elspelsz88

Re: Lenzen binnenste buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:45

Ja je voelt het ook wel... tenminste bij zachte lenzen. Als je ze op je vinger houdt kun je het zien.. het randje staan dan een beetje omhoog idd.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:48

Eoweyn_x schreef:
En als je lens verkeerd om zit doet dit ook zeer, is mijn ervaring :')

Ja dat heb ik inmiddels ook al ervaren. Maar mijn ogen willen dan een 15 min niet meer open en dan zit ik nog 15 min te tranen ;(
Ik heb vandaag ook nieuwe vloeistof gekregen omdat ik gisteren een uur met mijn ogen dicht zat(nadat ik ze eruit had gehaald)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:49

Ik zie het ook niet, maar voel het wel als ik ze verkeerd om indoe. Dus gewoon proberen (mijn ervaring is dat ze meestal goed liggen) en anders uitdoen en andersom in :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:49

Als je last blijft houden moet je eens vragen naar vloeistof zonder conserveringsmiddel, dat was voor mij de oplossing.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:50

Ik weet niet hoe groot je sterkte is, maar kan natuurlijk heel lastig zijn om dit te zien als je je lenzen niet in hebt :P Dus ik zou proberen om het te leren voelen. Evt met hulp erbij die je kan vertellen wanneer ze wel en niet binnenstebuiten zitten, zodat jij het verschil leert voelen.