Ik was al een enorme tijd ontzettend, maar dan ook ontzettend moe, meer afgepeigerd en alles deed me zeer. Dus uiteindelijk toch maar naar de dokter gegaan en daarna een volgende bloedtest naar de internist. Daar werd geconstateerd dat ik lupus heeft. Het was niet heel echt een verrassing, omdat mijn zus het ook heeft al een aantal jaren en in vrij ernstige mate, ze is al 2x aan haar voeten geopereerd omdat die vergroeien en ze waarschijnlijk komt er nog een derde operatie aan. Haar voeten zitten vol met ontstekingen. Lupus is nauw verwant met reuma en vooral ook mijn grote teen en vingerkootjes doen erg veel pijn. Ook heb ik veel last van mijn heup, maar misschien heeft dit wel niet met lupus te maken. Zijn er nog meer bokkers die ook lupus hebben?
Saar4
Geplaatst: 04-06-15 18:13
Ik heb een offocieel een ongedifferentieerde bindweefselaandoening omdat ik niet aan alle criteria voor lupus voldoe maar het wordt behandeld als lupus. Ook omdat lupus veel in mijn familie voorkomt.
Met Plaquenil en arcoxia kan ik het heel goed onder controle houden. Vorige maand bloed laten prikken en 0 antistoffen, jeeeeeej! Voordat ik met plaquenil begon was ANA waarde 1:30.000 dus dit is wel heel erg fijn. Ook ik heb veel last van mijn heupen. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
rocymax
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-15 19:28
Ik slik dolquine en aspirine om trombose tegen te gaan. Wat doen ze bij jou tegen de pijn in je heupen??
Saar4
Geplaatst: 06-06-15 07:42
Arcoxia. Mijn reumatoloog probeert me steeds aan de cortisonenspuiten te krijgen maar dan heb ik liever pijn. En verder veel bewegen en proberen in goede conditie te blijven ondanks de pijn.