Stress, stress, stress.. Wat doe je eraan ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Stress, stress, stress.. Wat doe je eraan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:54

Ik heb lang nagedacht om dit topic te plaatsen maar hier denk ik de meeste reacties te krijgen
en ik weet het echt allemaal niet zo goed meer..

Ik leef de laatste jaren niet anders dan in stress en het neemt mijn leven en lichaam over..

Vroeger was ik een rebel, ik genoot van het leven, liet me niet doen en amuseerde me overal en met iedereen. Ik was altijd wat dikker, maar door dat ik toch altijd actief bezig was, hield zich dit in stand.

Hier ga ik even kort samenvatten wat er de laatste jaren is gebeurd, wil het niet te lang maken, maar om toch een beeld te geven..

Nu begon het allemaal sinds mijn mama is gestorven in 02/2012
Mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 1.5 was, zat sinds ik 7 was op internaat en dan ook co-ouderschap,
dit betekend 2 weekend per maand bij iedere ouder.

Op het einde van het schooljaar moest ik van internaat omdat mijn papa alleen dit niet kon betalen,
dit betekend dus, na meer als 10 jaar ineens full-time bij mijn papa wonen, dit ging niet, botste het niet dan klinkte het wel en altijd maar ruzie, dit duurde tot enkele maanden geleden.

Sinds 10/2012 heb ik een vriend, hij is ook een ouder verloren en kan er dus bij terecht, momenteel woon ik ook bij hem samen met zijn jongere broer en zijn moeder. Dit gaat ook niet altijd even goed maar beter dan thuis in ieder geval.

Ondanks alle ruzie's, zie ik mijn pa wel graag, in 02/2014 is kanker bij hem vastgesteld, moest een operatie doorstaan en daarna chemo-therapie. Zo heeft hij een jaar thuis gezeten, hij is er wel helemaal doorgekomen.

Ik ben gestopt met school, ik spijbelde veel en durfde niet meer terug naar de klas, het werd mij allemaal teveel en zocht troost bij mijn toenmalige paardje, dit was vorig schooljaar, terwijl mijn papa ziek was dus.

In 08/2014 kwam ik te weten dat ik zwanger was, na lang wikken en wegen hadden we besloten om het bij te houden. Hierdoor had ik mijn eerste paardje verkocht omdat hij jong was en ik de tijd en fut er niet meer voor ging hebben hem de juiste opleiding en aandacht te geven.

10/2014 heb ik een miskraam gehad, pijnlijkste nacht van mijn leven. Ik wou eerst niet naar het ziekenhuis, nog niemand wist dat ik zwanger was en was bang dit te zeggen. Omdat het bloeden niet stopte uiteindelijk toch mijn vader wakker gemaakt en met hem naar de spoed gegaan, hij heeft mij in de spoed een uur zitten uitschelden dat ik zo hard bloedde omdat ik te dik was. ( Ik heb altijd blijven zeggen dat ik niet wist dat ik zwanger was, vandaar wist hij het pas toen de dokters het kwamen zeggen.) De dag erna kreeg ik te horen van mijn zus dat hij bang was mij kwijt te geraken, dus dan doe je zo, dacht ik dan ??

Dan ben ik beginnen werken, traiteur, niet mijn ding, salesverkoper, niet mijn ding.. Stress op het werk kan je zo ook zeggen..

Dan enkele maanden geleden, ik was werkloos en mijn schoonmoeder lag in het ziekenhuis dus was naar daar gegaan om voor mijn vriend en zijn broer te zorgen. Harde ruzie gehad met mijn vader hierdoor, hij had al mijn spullen in dozen gestoken, en toen hij te weten was gekomen dat ik eens thuis was gepasseerd, had hij een voicemail ingesproken met wanneer ik mijn dozen kwam halen.
Later zei hij dat het nooit de bedoeling was om te laten blijken dat hij mij buiten wou zetten..

En dan het laatste heb een tijdje geleden een paardje gekocht, om mijn gedachtes te kunnen verzetten en toch iets om handen te hebben sinds ik hier bij mijn schoonmoeder woon en natuurlijk omdat ik het miste, nu is er ook al iets met haar mis.. Nee, ik heb haar niet laten keuren bij verkoop en dit was inderdaad een fout maar druk dit aub niet uit in mijn gezicht, ik weet het.. Nu is er iets mis met haar benen.. Dierenarts weet niet wat.. Vrijdag gaan ze testen doen en foto's nemen ed..
De vorige eigenaresse, een meisje iets jonger als mij zegt wel echt dat ze van niets weet, ik wil haar wel geloven.. Maar dit ligt natuurlijk gevoelig.. Ik hoor haar nog wel geregeld en ze komt ook af en toe op bezoek. Het was wel echt tegen haar zin om haar paard te verkopen dus was niet omdat er iets met het paard scheelde..

Nu dus back to the point, ik heb gewoon altijd stress, het stroomt door mijn bloed.. Ik geniet bijna nooit meer van iets of van het leven en ben bijna nooit nog oprecht gelukkig..
Ook mijn lichaam leidt eronder.. Ik ben superveel aangekomen, heb superveel haaruitval en mijn relatie staat ook onder enorme druk..

Ik wou enerzijds gewoon even mijn verhaal kwijt.. Anderzijds wil ik ook een beetje hulp via hier..
Mensen die soortgelijke dingens mee hebben gemaakt en waar ik misschien mee kan babbelen ofzo ? Tips om erdoor te komen ?

Ik weet het gewoon echt even allemaal niet meer ..

Heb alles wat in het 'kort' proberen uitleggen, als je ergens meer over wilt weten kan ik het zeker zeggen eventueel in PB.. Al bij al is het toch niet zo kort en al chapeau voor wie het heeft gelezen..

Hopelijk is er iemand die mij toch wat kan helpen ..

Alvast bedankt,
Chay.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:08

hallo,
wat heb je een moeilijk leven gehad. hoe verdrietig.
je zou voor je klachten eens magnesium kunnen slikken. het zit haast niet meer in onze voeding.veel succes

KingChay

Re: Stress, stress, stress.. Wat doe je eraan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 21:14

Oké bedankt, ga ik eens proberen :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:19

Helaas herken ik het.

Ik loop hier ook nog elke dag tegen aan, laatste tijd gaat het wel wat beter.

Als je wil praten stuur maar een pb, Misschien dat ik je wat kan helpen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:20

Jeetje wat heb jij al veel meegemaakt op deze leeftijd Y;( Ik kan me voorstellen dat dit allemaal heel zwaar is geweest en dat je het nog moeilijk vindt om ergens oprecht van te genieten. Misschien is het een idee om naar de huisarts te gaan? Misschien kun je dan daar je verhaal kwijt en kan hij je doorsturen naar iemand die je ermee kan helpen. Het lijkt mij namelijk op dit moment ook lastig om dit allemaal zelf nog te dragen en je wilt inderdaad ook je relatie niet onder druk zetten. Dus wellicht kan dat een oplossing voor je bieden?

In ieder geval, veel sterkte en hopelijk komt er toch nog een moment dat je weer oprecht kan genieten van het leven. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:20

Heftig... Sterkte!

Lijkt mij voor jou een hele goede stap om met een psycholoog te praten. Je lichaam heeft het te zwaar te voortduren en jij ook. Je hebt veel voor je kiezen gehad :(:) een mens kan maar zoveel aan en op een gegeven moment is de grens bereikt en zo te lezen, zegt jouw lijf dat nu ook fysiek tegen je.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 04:36

Wat een naar verhaal, TS...

Ik zie dat je in België woont, wil je me vertellen waar (in PB)? Mocht je een keer met een hulpverlener willen praten kan ik je misschien wat fijne adresjes aanraden.

Stress moet je niet onderschatten, je verdient het om je beter te voelen dan hoe je je nu voelt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 04:46

Jeetje, wat een puinhoop zeg...
Het lijkt me voor jou inderdaad verstandig om eens met een psycholoog te gaan praten. Zij hebben ervaring met dit soort situaties en kunnen samen met jou bekijken wat een behandelplan zou kunnen zijn om ervoor te zorgen dat je je leven weer een beetje op de rit krijgt.
Stress kan heel veel met je lichaam en geest doen. Sterkte!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:16

Ja denk er af en toe wel aan om eens naar een psycholoog te gaan.. maar momenteel kan ik het niet betalen, al het geld gaat momenteel naar River haar medische kosten en verzorging. Met een overstap van werk te hebben gedaan zit ik even krap vandaar.

Een huisarts is ook een optie maar ik weet niet hoe het komt maar elke dokter waar ik naar toe ga, daar voel ik me echt niet op het gemak.. behalve in een medisch centrum vorige week voor mijn nieuw werk, daar voelde ik me wel goed maar is enkel in opdracht dat zij werken jammer genoeg..

Mijn therapeut is momenteel mijn paard, God wat zie ik haar graag echt maar vreemd genoeg kan ik dat precies niet uiten maar ik geniet van het borstelen en zelfs uitmesten is een afleiding :p

vind het altijd wel goed om met mensen te babbelen die ook soortgelijke dingens hebben meegemaakt..

Alvast bedankt allemaal voor de reacties, als het kon gaf ik jullie allemaal een stuk vers gemaakte tiramisu dat ik straks ga maken maar ik denk dat het niet meer zo vers ga zijn als het aankomt :p

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:05

Wanneer de dokter je naar de psycholoog doorverwijst, wordt het volgens mij vergoed?

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 13:56

Cayenne schreef:
Wanneer de dokter je naar de psycholoog doorverwijst, wordt het volgens mij vergoed?

Dat weet ik eigenlijk zelf niet ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:58

Dan zou ik daar eerst maar eens achteraan gaan :) Vanuit dat punt kun je verder zoeken.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:15

Misschien een hele rare gedachte, maar een paard ís een goede therapeut (kan heel goed spiegelen)... dus... kan het niet zo zijn dat ze jou iets duidelijk wil maken? En dat daarom de dierenarts (nog) niets kan vinden? Sinds wanneer heeft je paard problemen... Probeer dat eens te plaatsen in je eigen verhaal.

En wat jezelf betreft: door stress verbruik je meer vitamine B (meerdere varianten van B zelfs), meer Calcium en vanwege die Calcium heb je ook meer Magnesium nodig. Misschien is het verstandig om daar een supplement voor in te nemen: Vitamine B-complex (=zitten meerdere B's in), Magnesium en Calcium? Google maar eens op die stoffen.

Maar probeer eens of je in een (ander) medisch centrum bij een huisarts terecht kunt waar je je wél op je gemak bij voelt.

En misschien is kinesiologie iets voor jou? Kinesiologie kijkt naar de mens als geheel. Op zich heb je voor kinesiologie trouwens geen verwijzing nodig, maar ze vragen wel of je al bij een huisarts geweest bent.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:20

Cayenne schreef:

In België helaas (nog) niet, alleen bij kinderen :)

Een psycholoog kost hier tussen de 45 en 75 euro per sessie (45-60 minuten). Dat is als volwassene volledig voor eigen rekening.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 15:51

Even goed nieuws melden, river mankeert niets erg ze heeft gewoon een blessure aan haar schouder. Maar op de echo was te zien dat ze aan het genezen is dus nog enkele weken rust.

Ze heeft zeker geen hoefkatrol dat was het eerste waar hij op testen.

Dus toch nog iets goed eh :)