Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merell123 schreef:Jeetje wat een verhaal, ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt heel heftig! Ik vind het knap dat je bent doorgegaan en nog steeds positief bent, als is het wel onwijs kl*te dat dit niet eerder ontdekt is!
Ben je nog langs je huisarts geweest om te zeggen hoe onwijs fout hij het had dat hij niet eerder heeft doorgepakt?
Emmaa_ schreef:Merell123 schreef:Jeetje wat een verhaal, ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt heel heftig! Ik vind het knap dat je bent doorgegaan en nog steeds positief bent, als is het wel onwijs kl*te dat dit niet eerder ontdekt is!
Ben je nog langs je huisarts geweest om te zeggen hoe onwijs fout hij het had dat hij niet eerder heeft doorgepakt?
Wil hier wel even op inhaken, dit is namelijk heel lastig. Een huisarts ziet dagelijks onwijs veel mensen met vage klachten. Hoewel het voor sommigen misschien zoiets kan betekenen, is rugpijn die lijdt tot misselijkheid natuurlijk een vrij vaag symptoom. Ik heb een chronische blessure in mijn rug en ik word ook misselijk van pijn, sommige mensen hebben dit nou eenmaal. Chronische vermoeidheid en stemmingswisselingen kunnen ook gepaard gaan met een hele hoop andere dingen. Vind het alsnog heel rottig hoor, maar om dit op een huisarts af te schuiven is ook niet helemaal eerlijk.. Sommige mensen hebben ook gewoon ontzettend veel ongeluk met hun lichaam, dat hoeft niet altijd samen te hangen (daar ben ik dan weer het levende voorbeeld van).
Merell123 schreef:Jeetje wat een verhaal, ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt heel heftig! Ik vind het knap dat je bent doorgegaan en nog steeds positief bent, als is het wel onwijs kl*te dat dit niet eerder ontdekt is!
Eline1510 schreef:Herkenbaar verhaal helaas!
Ik ben op mijn 15e gevallen tijdens een dagje skiën. Huisarts stuurde me naar huis met paracetamol. 3 maand later maar eens naar de fysio gegaan. Dit hielp eigenlijk niet. Na een half jaar fysio naar een ostheopaat gegaan, dat hielp voor een week. Vervolgens een tijdje aangeklooit met afwisselend wel en geen therapie.
Op mijn 18e weer naar de huisarts gegaan op aandringen van de fysio, had namelijk af en toe last van uitvalsverschijnselen in mijn rechterbeen. En idd een hernia en twee ingedroogde tussenwervelschijven. Ik ben toen behandeld door een manueel therapeut en dat hielp redelijk.
Uiteindelijk heb ik met behulp van een mensendieck therapeut mezelf een andere houding aangeleerd en sinds dien ben ik redelijk pijnloos. Mijn onderrug was namelijk te hol, waardoor er ruimtegebrek was is mijn wervelkolom.
KoudbloedKim schreef:Nou Diede, wat een verhaal zeg!
Qua rug kan ik niet met je meepraten, maar ik weet door wat voor hel je gaat met het Patella Femoraal Pijnsyndroom.
Dat is echt niet fijn en belemmerd je enom!
Wat onwijs rottig dat de huisarts je niet serieus heeft genomen.
En dat je uiteindelijk deze diagnose hebt gekregen, heb er kippevel van.
Je weet nu wat er aan de hand is, maar er is niks aan te doen?
Ik kwam gisteren toevallig een topic met deze aandoening(?) tegen.
Ga hem even voor je zoeken.
Dit is niet het topic dat ik bedoel (of had je gister het topic eerder geopend en weer verwijderd?)
Maar misschien heb je er iets aan!
[MWS] discopathie en vastzetten..
chanicha schreef:Heel erg voor je TS!!
Is het niet mogelijk om je rug vast te zetten? Ik weet dat ze dit bij een kennis van mij hebben gedaan omdat die ook ondragelijke rugpijn had. Ik hoop toch dat ze er iets op vinden voor je.
Shellebel93 schreef:pff hier nog zo'n verhaal..
2010 gevallen van het paard en m'n ruggenwervel gebroken gehad. 3 maand in het korset gelopen, eindelijk mocht die af.
Nog wel te horen gekregen van de dokter dat ik echt mijn oefeningen moet blijven doen anders heb ik kans dat mijn ruggenwervel gaat verzakken.
Nu heb ik vanaf 2010 nooit echt pijnvrij rond gelopen, altijd was er wel een zeurende pijn in m'n onderrug.
Nog weer een keer naar de dokter geweest maar die zei dat het spieren waren die nu weer aan het werk moesten.
Tot eind 2013 heb ik dat geloofd en heb ik gewoon mijn ding gedaan, paardrijden, schaatsen ( wat overigens bijna niet meer wou in verband met de druk die dan op mijn rug kwam)
begin 2014 werd de pijn steeds erger en mijn moeder nam mij een keer mee naar de chiropractor. Die heeft me 20 minuten gemasseerd , hij zei dat alles vast zat. Dit werkte zo'n 3 dagen en toen zat het weer vast..
Uiteindelijk een paar keer gekraakt (maart, juli, oktober, december) en ja ik was eindelijk van die vervelende rugpijn af.
Tot februari 2015, ik had verschrikkelijke last van mijn rug, kon bijna niet lopen van de pijn. Weer naar de chiropractor, weer gekraakt, thuis gekomen hartstikke beroerd en heb de hele avond boven de wc gehangen.
De pijn was toen eventjes weg maar na anderhalve week kon ik weer bijna niet lopen van de pijn, uiteindelijk ben ik pas in 2015 naar de dokter gegaan, ik had uitstraling naar mijn benen en pijn in mijn lies.
Steken door mijn onderbeen heen, maar de dokter die wou het eerst op pijnstillers proberen.
Dus naar huis gegaan met Naproxen 2 keer per dag plus paracetamol.
Deed niks, de pijn bleef en de pijnscheuten werden alleen maar erger.
Weer de dokter opgebeld , nu drie keer per dag 600 mg ibuprofen plus drie keer twee paracetamol, nou serieus ik werd er zo duf maar. Maar ook dit hielp niks, de pijn bleef aanwezig.
Vandaag weer de dokter opgebeld en nu heeft ze het zelfs over tramadol of morfine.
Ik wil gewoon een scan om zeker te weten dat er niks ernstigs aan de hand is..
Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt.
Wie het gelezen heeft: Respect !
luuntje schreef:TS wat ontzettend naar dat je zoveel pijn hebt.
Ik hoop oprecht dat er iets is om je pijn te verminderen.
Je huisarts had je moeten geloven.
Ik snap wel dat wanneer er niks op foto's is te zien het voor de huisarts moeilijk wordt om een diagnose te stellen.
Ik weet inmiddels, door schade en schande, dat het beoordelen van rontgenfoto's en echo's niet iedereen even goed kan.
Plaatselijke ziekenhuis maakte een echo van mijn enkels en zeiden, vet.
Fysio, tevens arts en prof, maakt een uur later een echo en zei vocht in bindweefsel.
Fysio had gelijk.
Vertrouw op je gevoel. Kies met zorg een ziekenhuis uit.
Liever iets verder reizen en een goede behandeling dan dichtbij en prut.
Diedelo schreef:He bah het zit jou dus ook niet mee.
Ik zit nu op 3x per dag Tramadol 50mg bruis + 3x daags 2 paracetamol als ik heel veel pijn heb
Shellebel93 schreef:dit duid op zenuw pijn en op zenuwen die in de knel komen,
ik zou als ik jouw was echt weer naar de neuroloog gaan, dit klinkt niet goed.
Ik mag nu ook eindelijk na veel gedram naar de neuroloog dus ik ben benieuwd wat er uit komt.
Vorige week naar de fysio geweest en die heeft me een half uur gemasseerd, dat ging ongeveer anderhalf uur goed, en daarna trok alles alweer samen..
Ik snap er echt niks van..
bij jou klinkt het echt alsof cervicaal of thoracaal iets in de knel zit. Ook omdat je krachtsverlies hebt in je armen. En de zenuwen voor de armen die komen uit cervicaal , dus ik zal als ik jou was een second opinion opvragen want al deze klachten die kunnen toch niet alleen van 1 tussenwervelschijf komen lijkt me...
Ik wens je wel heel veel sterkte !