Ziek na sushi?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Ziek na sushi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 20:49

Afgelopen maandag heb ik sushi laten bezorgen. Smaakte prima, echter werd ik een paar uur later heel erg misselijk en had ik een ontzettend opgezette buik. Hele nacht niet kunnen slapen, want als ik ging liggen werd ik supermisselijk.

Dinsdag beetje hetzelfde verhaal, met moeite een halve banaan gegeten bij de lunch en verder niks. Woensdag ging iets beter, beschuitje, yoghurt en groentesoep. Toen wel wat diarree en nog steeds onwijs opgezette buik. Donderdag, vrijdag en zaterdag redelijk kunnen eten, wel misselijk en opgezette buik / darmen maar geen diarree. Voor alle dagen geldt dat ik wel trek heb op bepaalde tijden, maar als ik wat eet ben ik geheid binnen een half uur misselijk en gaat m'n buik weer opzetten en pijn doen. Vanavond hetzelfde liedje: salade gemaakt, daarna weer misselijk.

Maar nu. Sinds anderhalf uur ofzo heb ik diarree :(:) En dan niet zo'n klein beetje ook, heb dit echt nog nooit gehad. Ik ren elke 5 minuten (serieus elke 5 minuten :') ) richting toilet; kan beter blijven zitten onderhand. Stomme is, ik kan geen diarreeremmer vinden. Nu aan de gember citroen-thee met honing, en ik probeer veel water / ranja te drinken.

Wat kan ik nog meer doen? Banaan bedenk ik mij, slim? Verder nog tips?

En kan dit van de sushi van maandag komen (5 dagen terug)? En wat heb ik dan wel niet opgelopen en hoe lang gaat dit nog duren? Als ik er nou wat kilo's door kwijtraak.. :Y) Voedselvergiftiging zou toch wel een keer klaar zijn, en heftiger zijn geweest in het begin ook?

Anoniem

Re: Ziek na sushi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:52

Klinkt meer als een virusje / buikgriepje... Die sushi heeft je lijf al lang verlaten.

Goed blijven drinken, zorgen dat je ook wat zouten binnenkrijgt (chips, bouillon) en als het maandag niet over is wel even je huisarts consulteren hoor want dan begint het wat te lang te duren.

Sterkte!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:54

Wij zijn ook een keer een paar dagen goed ziek geweest van een turkse worst. Misselijk, braken, flinke diarree.. Terwijl we bijna wekelijks zo'n ding ophaalden omdat het zo lekker was. Dus het kan best zijn dat er iets niet meer goed was in de sushi, wellicht de vis. Lekker uitzieken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:55

Oei, ik heb dit 1x in mijn leven gehad, inderdaad dat ik op een gegeven moment maar op de wc ben blijven zitten. :o
Echt onwijs vervelend is dat! Heb echt met je te doen.

Of het van de Sushi kan komen nog steeds, durf ik niet te zeggen.
Misschien toch voedselvergiftiging, maar zou dat na 5 dagen niet over moeten zijn?
Of toch toeval en een flinke buikgriep.

Bij mij heeft het ruim een week geduurd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:57

Lijkt me niet van de sushi, maar gewoon een fikse griep.
Geen diarreeremmers nemen, maar je lijf de kans geven om te schonen. Veel drinken, voldoende suiker en zout binnen krijgen en uitzieken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:57

Lijkt me niet van de sushi... Een keer slechte rijst gehad en ik heb 2 dagen liggen overgeven als een gek. Water hield ik nog niet binnen. Als je echt van vis of iets voedselvergiftiging had gekregen denk ik dat je echt dagen aan je wc pot hing :o Inderdaad misschien een virusje?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 20:58

Maar ik voel me verder supergoed, dat is het rare. Het is echt alleen maag / darmen en het begon een paar uur na de sushi. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat het al wel uit mijn lichaam is..
Maar dan nog vind ik het vreemd dat ik me verder helemaal prima voel qua energie. Normaal ben ik van een virusje / griepje echt futloos. Heb de hele week gewoon gewerkt (alleen dinsdag iets eerder gestopt vanwege misselijkheid) en dat ging allemaal prima.

Ik heb een heerlijk avondje thuis, Pringles gekocht, maar ik heb daar echt zo geen trek in op dit moment haha! Bouillon is wel een goed idee inderdaad.

edit: Ik heb drie keer moeten rennen tussen het eerste bericht en dit bericht *\o/* Wat een DRAMA haha. Leuke zaterdagavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:59

Heb je cola in huis Marloes? Even de prik eraf halen door er een beetje suiker in te doen.
Dat kalmeert je maag een beetje.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 21:01

Ik heb wel een fles cola staan ja, ga het nu pakken! Dank voor de tip.
Banaan inmiddels op maar ik lees overal dat het nooit bewezen is dat dat stoppend werkt :(

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:03

krampen, misselijkheid, diarree of braken zijn tekenen van een voedselvergiftiging. De klachten ontstaan meestal binnen 8 uur na besmetting.

Staat dan weer niet bij hoe lang dit kan aanhouden, maar mijn ervaring is, dat het best eens een paar dagen kan duren.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:17

Ik heb dit een keer na verkeerde kip gehad. Campilobactor? bacterie. Ging ook een aantal dagen overheen. Ben toen twee weken ziek geweest, maar daarna knapte het snel op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:54

Vis kan vrij snel bederven zonder dat je het door hebt en daar kun je goed ziek van worden inderdaad..
Maar aangezien en rauwe vis in sushi zit zou je ook kunnen denken aan salmonella. Als het langer blijft aanhouden, of je krijgt last van koorts, spierpijn, hoofdpijn, rillen of bloed bij de ontlasting dan zou ik even langs de huisarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:02

Dit heb ik met kibbeling, veel blijven drinken en zorgen dat je niet uitdroogt.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 22:02

De tip van de cola was een goede! Het is een stuk rustiger aan het worden.
Nu maar veeeeel water drinken en hopelijk blijft het nu goed gaan. Ben er wel klaar mee, ook met dat misselijk zijn na alles wat ik eet :7

Allen bedankt voor de steun :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:12

Ik zou toch even laten onderzoeken waarvan het komt.

Als het een voedselvergiftiging is niet altijd denken dat het overgaat vanzelf. Ik dacht dat ook maar na 2 weken toch maar verder gegaan en had redelijk wat schade opgelopen in die 2 weken. Alleen hield ik helemaal niks meer binnen. Veel beterschap nog