De belangrijkste boodschap die ik je kan meegeven is; probeer je psyche los te zien van je lichaam.
Je kunt je lichaam dermate kapot maken dat je je hele leven niet meer de "oude" wordt. Je eet nu je spieren op, je hart, je immuunsysteem gaat naar de knoppen, hersenen en organen gaan stand-by. Alles op tilt.
Wees niet bang voor meer eten, zie het als medicijn. Je lichaam helen.
Eten = medicijn voor je fysieke
Nu nog een medicijn vinden voor je psyche.
Maar pas alsjeblieft op voor het kapot maken van je fysiek.. Want straks heb je je psyche geheeld.. En blijf je met een voorgoed kapot lijf achter.
Heel veel sterkte.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je na stabilisatie makkelijk 2000/2400 calorieën kan eten zonder aan te komen.
Stel dat je nu per twee weken probeert 200 kilocalorieën per dag meer te eten en over 6 weken op 1600 kilocalorieën per dag gaat zitten. Dan ben je echt knap bezig! Powerwijffie!! Dat lukt je echt! Dan geef je je lichaam weer wat ademruimte.
Die 1600 zijn bijv genoeg om 10 kilo (of minder) aan te komen en dan stopt het. Voor nog meer aankomen moet je nog meer eten.
Je kunt echt veilig 200 meer eten, wie weet kom je er max twee kilo van aan, echt waar!!
In klinieken zie je dat ook vaak gebeuren. Elke maand moet het dieet op de schop. Boterhammetje erbij, tussendoortje vergroten. Genoeg meiden die dan drie boterhammen in de ochtend, 5 in de middag incl grote tussendoortjes je avond bakje kwark met muesli moeten eten ivm anders niet aankomen.
Echt waar!
Voor het in contact komen met je lichaam kan ik van harte een haptonoom aanraden. Blijf niet alleen maar "banketstaaf" maar ga op zoek naar contact. Voelen. Zijn.