Aankomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:41

Nooit had ik het verwacht, maar ik heb een probleem. Tot voor kort zat ik nog in enkele afval-topics hier in bokt. Eerst om af te vallen, toen om strakker te worden/af te vallen en uiteindelijk om gewoon strakker te worden, maar niet afvallen. Dat dacht ik tenminste.
Ik heb mezelf dan nu ook ontstopt uit die topics, want het is van kwaad naar erger gegaan. Ik heb een eetstoornis, iets wat ik eerst niet kon/wou inzien, maar wat me nu wel duidelijk is.
Natuurlijk krijg ik hiervoor hulp, ik zie een diëtiste, die richt zich echter ook vooral op de gevoelens en over eten wordt er nauwelijks gepraat. Dit is een positief iets, want ik merk duidelijk dat er veel emoties en problemen van vroeger liggen, ook dingen waar ik me niet bewust van was/ben.
Ook krijg ik binnenkort enkele intakegesprekken bij klinieken, om te zien of een opname nodig is.

In de tussentijd hoop ik hier misschien enkele mensen te bereiken die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad, voor steun, verhalen en misschien zelfs tips.

Ikzelf heb nog erg veel moeite met het eten. Ik eet te weinig (gemiddeld nog geen 1000 kcal per dag) en wil hier graag wat aan doen, maar heb ook enkele angsten. Vooral dat ik heel snel ga aankomen, dat is een grote angst. Dat ik bij bv 1200 kcal al blijf aankomen en uiteindelijk nooit meer normaal zal kunnen eten zonder aan te komen. Als ik bv geen hongergevoel heb, voel ik me vaak ook gewoon dik, terwijl ik wel heel goed weet dat ik dat niet ben.

Dus, zijn er mensen die ook behoefte hebben hier te vertellen, of die ook willen aankomen, dit hebben gedaan, etc? Misschien kunnen we elkaar wel een beetje helpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:23

De belangrijkste boodschap die ik je kan meegeven is; probeer je psyche los te zien van je lichaam.
Je kunt je lichaam dermate kapot maken dat je je hele leven niet meer de "oude" wordt. Je eet nu je spieren op, je hart, je immuunsysteem gaat naar de knoppen, hersenen en organen gaan stand-by. Alles op tilt.
Wees niet bang voor meer eten, zie het als medicijn. Je lichaam helen.
Eten = medicijn voor je fysieke
Nu nog een medicijn vinden voor je psyche.
Maar pas alsjeblieft op voor het kapot maken van je fysiek.. Want straks heb je je psyche geheeld.. En blijf je met een voorgoed kapot lijf achter.

Heel veel sterkte.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je na stabilisatie makkelijk 2000/2400 calorieën kan eten zonder aan te komen.
Stel dat je nu per twee weken probeert 200 kilocalorieën per dag meer te eten en over 6 weken op 1600 kilocalorieën per dag gaat zitten. Dan ben je echt knap bezig! Powerwijffie!! Dat lukt je echt! Dan geef je je lichaam weer wat ademruimte.
Die 1600 zijn bijv genoeg om 10 kilo (of minder) aan te komen en dan stopt het. Voor nog meer aankomen moet je nog meer eten.
Je kunt echt veilig 200 meer eten, wie weet kom je er max twee kilo van aan, echt waar!!
In klinieken zie je dat ook vaak gebeuren. Elke maand moet het dieet op de schop. Boterhammetje erbij, tussendoortje vergroten. Genoeg meiden die dan drie boterhammen in de ochtend, 5 in de middag incl grote tussendoortjes je avond bakje kwark met muesli moeten eten ivm anders niet aankomen.
Echt waar!

Voor het in contact komen met je lichaam kan ik van harte een haptonoom aanraden. Blijf niet alleen maar "banketstaaf" maar ga op zoek naar contact. Voelen. Zijn.

BrechtCarlos

Re: Aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:42

Pff, vind het altijd ontzettend lastig om dit soort verhalen terug te lezen.
Heb net een heel traject van aankomen en anorexia achter de rug.
Weetje, het heeft niet zoveel zin om jou te vertellen dat je trots op jezelf moet zijn en gewoon moet gaan eten, want het is niet gewoon voor meiden zoals ons. Enne, heb 15 kilo moeten aankomen, ben nog steeds bezig, dus voor vragen of steun kun je altijd PB sturen :*

Pelientje

Re: Aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:55

Ik ken het, ik deal zelf ook met een eetstoornis. Ben jaren in behandeling voor verschillende psychische problemen, en nu ga ik ook een intensievere behandeltraject in voor mijn eetstoornis. Heel veel sterkte en succes de komende tijd!