Moeite met logeren/ niet kunnen wennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Moeite met logeren/ niet kunnen wennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:50

Hallo beste bokker,
Ik zet dit verhaal hier neer omdat ik er last van heb en in de hoop dat bokkers mij kunnen helpen.

Mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden. Mijn vader heeft vrij snel zijn vriendin leren kennen. Zij heeft 2 zoons van 16 en 14. Ik heb heel veel moeite met logeren. Zelfs bij mijn oma lukt het niet zonder het huilen... ik heb niks tegen de vriendin van mijn vader maar ik heb moeite met de zoons omdat ik enigs kind ben. Ik ga zaterdag dus voor het eerst daar slapen maar ik vind het echt eng. Ook voelt het niet echt mijn thuis. Ik voel me net alsof ik op bezoek ben. Iemand tips?
Veek dank voor het lezen.
Groetjes Yenniffer.

verootjoo

Re: Moeite met logeren/ niet kunnen wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:52

Wil je daar wel slapen? :) of is het een verplichting?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:53

Kun je het niet met ze bespreken? (Als je dat niet al gedaan hebt), misschien helpt het bespreekbaar maken al n hoop, dat ze je eventueel even een hart onder de riem kunnen steken als het echt even niet meer gaat.
Wel een erg vervelend probleem..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:56

Heb je daar een kamer die je helemaal eigen kunt maken?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:57

Nou ze hebben het al vaker gevraagt maar ik kap het steeds af omdat ik dus zo bang ben. Maar zaterdag komen kennissen van de viendin van mijn vader. Die blijven zeker tot 11-12 uur en als ik zeg dat ik om 11 uur moe ben dan moet mijn vader mee naar huis.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:58

Goof schreef:
Heb je daar een kamer die je helemaal eigen kunt maken?

Nee mijn " stiefbroer" is zo lief om die nacht op de bank te slapen. Ik mag in zijn bed. De vriendin van mijn vader heeft een eigen overtrek voor me gekocht. Wel gaat mijn knuffel mee en een paar spulletjes.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:01

Ik zou inderdaad wat eigen spulletjes meenemen, Cas... Is je eigen nachtlampje een optie, zodat je wakker wordt in je "eigen" licht? Wilde bij mij nog wel eens helpen vroeger. Knuffel inderdaad mee en misschien je eigen kussen? Geurtje van thuis.
Wat ik trouwens helemaal zou doen, is je eigen overtrek meenemen voor een nachtje. Misschien wat rigoureus, maar als het echt zo'n probleem voor je is... Het heeft je eigen geur en het voelt bekend.
Sterkte.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:02

ik zou je er gewoon over zetten. De eerste keren is het eng, maar het went. Ga lekker om de 2 weken bij oma logeren of bij die vriendin van vader, of een leuk slaappartijtje bij een vriendin thuis. Zo went het en is het straks makkelijke als je op kamers zou gaan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:03

Als je het zo lastig vindt, dan is het misschien handig om nog niet te blijven slapen, maar gewoon even op bezoek te gaan.
En kijken of je een eigen kamer kunt krijgen daar in huis die je helemaal zelf mag inrichten. Als dat kan, dan zou ik die kamer gezellig samen met je vader en misschien zijn nieuwe vriendin naar jouw smaak inrichten. Dan heb je al veel meer je eigen plekje daar.

O en als je het eng vindt om tegen je vader te zeggen, dan kun je het misschien ook even op papier zetten en de brief aan hem geven.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:04

Chiave schreef:
Ik zou inderdaad wat eigen spulletjes meenemen, Cas... Is je eigen nachtlampje een optie, zodat je wakker wordt in je "eigen" licht? Wilde bij mij nog wel eens helpen vroeger. Knuffel inderdaad mee en misschien je eigen kussen? Geurtje van thuis.
Wat ik trouwens helemaal zou doen, is je eigen overtrek meenemen voor een nachtje. Misschien wat rigoureus, maar als het echt zo'n probleem voor je is... Het heeft je eigen geur en het voelt bekend.
Sterkte.

Dankje. Die tip is inderdaad goed :)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:09

mijn ouders zijn nu ong 2 jaar gescheiden in het begin was het moeilijk

als je wilt kun je me een pb sturen om te praten enzo :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:11

Ze hebben maar 3 kamers dus een eigen kamer kan jammer genoeg niet. Ik ben minimaal 2 x per week een avond daar.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:11

supperazzie schreef:
mijn ouders zijn nu ong 2 jaar gescheiden in het begin was het moeilijk

als je wilt kun je me een pb sturen om te praten enzo :)

Dankje!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:13

Als je echt moet, zou ik dingen van jezelf mee nemen, een eigen deken en/of kussen bijvoorbeeld
of een foto van je paard, of een knuffel, of iets anders bijzonders waardoor je je thuis voelt? :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:14

Ja ga ik zeker doen! Dank je wel :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:14

Knuffel mee, eigen kussensloop mee :) Niet vergeten dat je pap daar ook is dus je bent niet helemaal bij onbekende mensen thuis! Ik vind een broer hebben heel gezellig, misschien vind jij het ook wel leuk als je ze leert kennen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:15

Wat vervelend zeg, meis! :(:) Denk dat de tips die hier gegeven worden heel handig zijn. Je eigen knuffel mee, je eigen dekbedovertrek (eventueel gewoon het hele dekbed, kan het jou schelen :D ) en je eigen kussen. Dan voel je je al een stuk vertrouwder, slaap je tenminste met je eigen spulletjes. Is ook helemaal niet erg om het toe te geven aan je ouders he!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:16

Ik moet ze idd nog goed leren kennen. Zij mij ook natuurlijk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:18

Emmaa_ schreef:
Wat vervelend zeg, meis! :(:) Denk dat de tips die hier gegeven worden heel handig zijn. Je eigen knuffel mee, je eigen dekbedovertrek (eventueel gewoon het hele dekbed, kan het jou schelen :D ) en je eigen kussen. Dan voel je je al een stuk vertrouwder, slaap je tenminste met je eigen spulletjes. Is ook helemaal niet erg om het toe te geven aan je ouders he!

Nee weet ik. Mijn vader vind het moeilijk om het allemaal te begrijpen. Ze zeggen wel eens: blind van verliefdheid. Dat is nu het geval :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:19

Cas123 schreef:
Emmaa_ schreef:

Nee weet ik. Mijn vader vind het moeilijk om het allemaal te begrijpen. Ze zeggen wel eens: blind van verliefdheid. Dat is nu het geval :D

Is ook wel logisch hoor :) Mijn zusje valt echt overal en nergens in slaap. Die is toen ze 8 was zelfs nog op de rug van m'n vader in slaap gevallen in een pretpark. Ik ben echt een hele moeilijke slaper, heb zelfs op vakantie altijd even een paar dagen nodig om weer tot rust te komen en mijn draai te vinden. Mijn ouders begrepen het ook nooit dat 'even een nachtje bij oma logeren' voor mij echt heel vervelend was, maar ik heb het toch geprobeerd uit te leggen en uiteindelijk was dat heel prettig :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:21

Vakantie is een hel voor mij! En volgend jaar naar Italië, word nog wat....

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:35

Wat leuk voor je vader! :)
Ik vond het ook altijd erg lastig om ergens anders te slapen, maar het went en nu heb ik er gelukkig geen last van.

Wat lief van je 'stiefbroer' dat hij zijn kamer wilt afstaan aan jou voor een nachtje.

Je zou inderdaad je eigen kussen mee kunnen nemen en misschien iets waardoor je aan thuis kan denken. Vergeet inderdaad niet dat je vader er ook is en je dus niet alleen bent in een vreemd huis. Neem ook leuke spulletjes mee, waardoor je wat te doen hebt.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:43

probeer het aan je vader en zijn vriendin uit te leggen hoe het voor jou voelt hoe jij het zie zeg maar
meschien snappen ze het punt dan en kunnen ze het ook een beetje makkelijker maken voor iedereen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:45

Ik heb idd met ze gepraat en ze snappen het wel maar ik merk/denk dat ze het moeilijk kunnen voorstellen omdat ze dit nooit hebben gehad. Ik kan al vanaf mijn tweede bij niemand meer slapen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:47

heb je last van heimwee een beetje?