Misschien een gekke vraag, maar heb je alcohol gedronken gisteravond? Ik ben een keer doodziek geworden in een bus (naar Londen ) omdat ik de avond ervoor wat wijntjes had gedronken. 's Ochtends vroeg de bus in met een maag die van slag was was geen goede combi...
Majabeestje
Geplaatst: 28-05-15 17:11
Van reisziekte kan je best nog een poosje beroerd blijven. Tenminste, dat is bij mijn dochter wel altijd zo. Eenmaal thuis moet ze echt de nacht door (slapen), pas volgende dag is het weer over.
Reisziekte heb je normaal vaker last van. Ik gok ook op een virusje. Hier was het deze week ook raak. Begon zondagavond. Leek verkouden te worden, hoofdpijn, algemeen een beetje beroerd. Maandagochtend hoofdpijn en paracetamol lag er na 2 min uit. Sinussen pijnlijk, keel, lymfeklieren opgezet, verhoging en misselijk. In totaal 3 dagen alleen maar op bed gelegen en nu 2 dagen nog niet topfit. Vooral mijn maag kan weinig hebben.
mairead
Moet je niet ongesteld worden? Daar kan ik ook heel naar van worden en ongeveer op dezelfde manier als jij omschrijft. Niet elke keer, maar soms...
Eloya
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-15 08:34
x
Laatst bijgewerkt door Eloya op 06-09-25 04:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Jolandaa_
Geplaatst: 29-05-15 08:34
Mwoa, ik heb ook niet altijd last van reis ziekte. Hangt veel af van de chauffeur. Wat bij mij helpt zijn suikers. Als ik er last van heb pak ik een snicker en wat cola..
mairead
Als ik echt reisziek ben, dan kan ik daar vrij lang last van hebben. Ook als ik allang weer uit de bus of auto ben. Ben ooit rond 19.30 uur thuis gekomen na een busreis (treinen reden niet) en ondanks het feit dat ik een stuk naar huis heb moeten fietsen ben ik nog altijd misselijk naar bed gegaan, uren later.
Maar de volgende dag moet het wel echt over zijn eigenlijk.
Nu heb ik ALTIJD reispilletjes bij me. Overigens, een goede tip: die reispilletjes (Primatour bijv) werken ook als je allang weer thuis bent. Ze helpen vrij snel tegen misselijkheid. Dus je zou dat alsnog kunnen nemen. (ze hebben me ooit zelfs over een kater-misselijkheid heen geholpen)
Eloya
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-15 09:01
x
Laatst bijgewerkt door Eloya op 06-09-25 04:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Vervelend om ziek te zijn. Koop zetpillen bij de apotheek. Je hebt paracetamol en tegen misselijkheid zetpillen. Voordeel is dat je ze niet kan uitbraken. Probeer beetjes te blijven drinken, bouillon of ORS.
Ik had antimetil. En 3 dagen platte cola drinken. Hele kleine slokjes. Water hield ik ook niet binnen. Eten ook niet. Paracetamol ging er ook uit. Als je blijft spugen huisarts erbij want je electrolyten moeten niet in de war raken. Klinkt als hetzelfde virusje waar ik na 5 dagen nog niet fit van ben