Goedkope zonnebrandcreme net zo goed als dure?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Goedkope zonnebrandcreme net zo goed als dure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 16:40

Ik vraag me dit ieder jaar weer af. :Y)

Zo heb je bij Kruidvat het merk Europrofit.
Daar heb je een fles van 300 ml zonnebrandcreme factor 30 met UVA en UVB voor €4,29.
https://www.kruidvat.nl/europrofit-sun- ... fromsearch

Als je dat dan vergelijkt met Nivea, dan heb je een fles van 200 ml zonnebrandcreme factor 30 met UVA en UVB voor €15,99.
https://www.kruidvat.nl/nivea-sun-spf-3 ... fromsearch

Is de goedkope variant dan minder beschermend? Of is er, behalve de fles, geen verschil? Ik ging het afgelopen jaar voor de zekerheid maar voor de middenweg; Solait van Kruidvat of HEMA.

xxelviraxx

Re: Goedkope zonnebrandcreme net zo goed als dure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:43

Wij hadden die van de Lidl. Cien. En die is gewoon goed. Net zoals die van Nivea bijvoorbeeld. Goed getest in Turkije dit jaar.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:44

Heel vaak worden de dure en goedkope producten in dezelfde fabriek gemaakt. Ik heb geen ervaring met de 2 zonnebrand creme's maar ik vermoed dat in de dure misschien iets extra's zit dat je huid hydrateert oid.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:47

Vroeger gebruikte mijn ouders voor m'n zus en mij altijd Zonnebrand "P40", duurder als gemiddeld,
maar enige waarmee wij toen als roodharige niet mee verbrandde.

Tegenwoordig gebruik ik wat ik tegenkom zonder problemen, maar op echt tropisch gebieden P40. :j

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:50

Voor lichaam gebruik ik gewoon goedkope zonnebrand. Zit nauwelijks verschil in (vaak juist minder parfum ed. toegevoegd) Het kan inderdaad ook zijn dat de duurde varianten makkelijker smeerbaar zijn, of meer hydraterend.

Voor mijn gezicht daarintegen gebruik ik biodermal zonnefluide (meestal sla ik ze in tijdens een actie). Maar dat is ook vanwege het feit dat ik niet zo goed tegen andere kan. Deze is dan ook pH neutraal en heel licht, makkelijk smeerbaar en voel ik het niet op mijn huid zitten :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:51

die van de lidl werkt goed , is de enige factor 30 waarbij ik geen last krijg van zonne allergie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:53

xxelviraxx schreef:
Wij hadden die van de Lidl. Cien. En die is gewoon goed. Net zoals die van Nivea bijvoorbeeld. Goed getest in Turkije dit jaar.

Die gebruik ik idd ook, op m'n litteken anders verbrand ik daar echt levend op maar werkt idd als een malle :j Ik gebruik dan de Factor 50 :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:53

ik heb altijd factor 50 omdat ik zonder echt zwaar verbrand :j verschil in goedkoop/duurkoop heb ik niet gemerkt qua werking dan. Qua uitsmeren en verzorging zijn de duurdere vaak wat beter

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:54

Zoek even op de site van radar of kassa. Zij hebben dit onderzocht en er is geen verschil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:56

het verschil zit hem met name in het luchtje eraan, of smeerbaarheid.

sommige echt goedkope merken zijn heel waterig, nodeloos om te zeggen dat deze veel sneller opraken dan iets dikkere zonnebrand die je dus meer 'uitsmeert' en niet uit de flacon kiepert en over je handen heen gutst om het maar even heel zwart/wit te zeggen..

de werkzaamheid (de factor), is gewoon voor ieder merk gelijk voor zover ik weet..

het is dus meer je persoonlijke voorkeur voor geur en gevoel die de doorslag zou moeten geven, niet de prijs.. als je die van de lidl lekker vind smeren, een fijn luchtje vind hebben en niet verspillend is.. dan kun je die net zo goed kopen als een dure flacon nivea

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:51

Ik geloof dat er zelfs eens uit een onderzoek is gekomen dat de goedkopere merken je in praktijk beter beschermen omdat je bij duur spul geneigd bent om te weinig te gebruiken. Goedkopere zonnebrandcreme neem je gemakkelijker wat meer van, wat goed is :j Daarnaast schijnt het zo te werken dat je bij een goedkopere creme eerder het gevoel hebt dat je weer moet smeren, wat je dan ook doet. Duurder spul ben je ook op dat vlak zuiniger mee, naar het schijnt...

De consumentenbond heeft het geloof ik wel onderzocht!
Edit: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... andmiddel/

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:53

Ik merk wel heel duidelijk verschil voor de zonnebrand crèmes voor het gezicht, die goedkope zijn goed hoor maar zo vet. Ik heb nu vision en die trekt gelijk in en is niet vet.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:07

Ik merk zeker wel verschil tussen de wat duurdere en goedkopere zonnebrandcreme. Als ik de goedkopere zonnebrandcreme gebruik (ook al is het factor 50) dan verbrand ik alsnog of krijg toch nog last van zonne allergie

Als ik de wat duurdere gebruik, zoals Lancôme of Pierre Ricaud, dan verbrand ik niet (zelfs bij factor 20/30) en geen last van zonne allergie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:14

Ik zit op m'n telefoon dus kan niet uitgebreid zoeken maar er schijnt ook nog iets te zijn als mineralen zonnebrandcrème bijvoorbeeld Lovea (Etos, wel duur) die weer op een andere manier werkt dan de 'gewone crèmes'.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:18

Douraque schreef:
Ik merk zeker wel verschil tussen de wat duurdere en goedkopere zonnebrandcreme. Als ik de goedkopere zonnebrandcreme gebruik (ook al is het factor 50) dan verbrand ik alsnog of krijg toch nog last van zonne allergie

Als ik de wat duurdere gebruik, zoals Lancôme of Pierre Ricaud, dan verbrand ik niet (zelfs bij factor 20/30) en geen last van zonne allergie

Toevallig ook enig idee welke zonnebrand t beste werkt met zonne allergie? Ik heb er helaas ook last van (ook bij duurdere merken)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:19

Pierre Ricaud helpt bij mij absoluut het beste, gebruik nu slechts factor 20 (ze hebben ook factor 50) en helemaal geen last meer. Eindelijk in de zon zonder jeuk en bulten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:22

Zonnebrand moet aan bepaalde eisen voldoen qua bescherming.
Dus bescherming is hetzelfde van factor 20 bijv van Niveau als van Kruidvat.

Wat er dus verschillend kan zijn, is bijv hoe snel het intrekt, de (lekkere) geur, textuur ed.

Las er pas uitgebreid over, zou eens zien of ik blad kan vinden waar dat in stond.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:24

Ik gebruikte altijd Ambre Solaire Invisible van L'Oreal omdat ik het anders niet zo goed aandurfde maar wel iets wil wat makkelijk te sprayen is en waarbij ik ook mijzelf kan insprayen op moeilijke plekjes. Ik heb witte vlekken in mijn huid die totaal geen pigment bevatten (vitiligo), zonder goede bescherming ben ik echt binnen 15 minuten verbrand op die plekken dus dat mikt vrij nauw. Sinds twee jaar gebruik ik Etos huismerk, waar ze nu ook een transparante ('uitsmeren is te veel moeite en niet zo makkelijk op je eigen rug') versie van hebben. Die gebruik ik in SPF30 en voor mijn gezicht heb ik ook van Etos huismerk een tube met SPF50, want die streeploze spray heeft een beetje alcohol ofzo wat het snel laat opdrogen en dat is niet te gebruiken op je gezicht. Gaat helemaal goed dus dat scheelt mij weer wat centjes ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:07

Qua beschermingsfactor maakt het helemaal niet uit welk merk je neemt. Mijn vader heeft grote huidtransplantaten op zijn armen en die moet hij goed beschermen tegen de zon. De dermatoloog raadde hem destijds aan er niet te veel geld aan uit te geven, die van de hema is niet zo goed als een fles van 50 euro.

Die van de Lidl schijnt altijd erg goed te zijn. Die hebben mijn vriend en ik meestal ook.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:29

Nivea of huismerk maakt weinig verschil is mijn ervaring.

De factor zal bij ieder merk goed zijn, maar de hoeveelheid die je moet smeren of hoe snel het van af slijt wel.

Wat daarin wel duidelijk verschil maakt is een echte dure zonnebrand. Ikzelf zweer bij Vision, dit kan ik in de ochtend smeren en er een hele dag bescherming mee hebben. Het is ook niet vet op de huid, wat erg prettig is.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:33

Ik zweer bij zonnebrand van Europrofit. Superfijn spul.

Alleen voor in mijn paardenkoffer/kluisje heb ik van de apotheek een zonnebrand factor 40 in een spray. Deze is wel duur (+30 euro) maar doe er nu alweer 2 jaar mee en is super fijne spray die je daarna niet hoeft uit te smeren. Trekt snel in, wat zeker fijn is op stal want dan blijft het stof niet aan mij plakken, geeft geen witte smeerstrepen en is ademde spray ook fijn als je moet werken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:38

Ok, duidelijk, ik hoef voortaan dus ook niet meer voor de Nivea te gaan (wel fijn met een heel wit huidje). Lekker naar de Kruidvat of Lidl ofzo :)

Weet misschien iemand hier ook meer over de vraag of je je zonnebrand van vorig jaar kan hergebruiken? Ik heb wel eens ergens horen waaien dat dat niet goed zou zijn, omdat de werking sterk vermindert ofzo. Maar is dat nou echt waar, of is het toch een (verkoop) fabeltje?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:44

mirriezz schreef:
Ok, duidelijk, ik hoef voortaan dus ook niet meer voor de Nivea te gaan (wel fijn met een heel wit huidje). Lekker naar de Kruidvat of Lidl ofzo :)

Weet misschien iemand hier ook meer over de vraag of je je zonnebrand van vorig jaar kan hergebruiken? Ik heb wel eens ergens horen waaien dat dat niet goed zou zijn, omdat de werking sterk vermindert ofzo. Maar is dat nou echt waar, of is het toch een (verkoop) fabeltje?

De mijne van 3 jaar oud heb ik nu wel weggegooid, was toen in de aanbieding zo'n mega XL fles van de Kruidvat dacht ik.
Ik ga nu diegene proberen van de Yves Rocher, die ik net noemde vond ik vaak niet lekker zitten en aangezien ik bij YR altijd erg tevreden ben, hoop ik daar meer mee tevreden te zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:45

Ik heb het idee dat het verschil vooral zit in smeerbaarheid en in hoeverre het waterresistent is. Ik koop zelf altijd gewoon die van de Lidl, vind het echt prima werken. Ben ook maar een student, zonnebrand is al duur genoeg :=

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:48

Ik ben zelf helemaal fan geworden van de goedkope zonnebrandcreme van de action :) Ik gebruik voor mezelf de blauwe spuitflessen (factor 20 & 40) van 200/250 ml, ze trekken super snel in en ik verbrand niet meer, werkt dus prima :) Voor mijn pony (cremello) gebruik ik de factor 50 voor gevoelige huid zonder parfum en ook dat werkt perfect :) Deze is wel een stuk dikker maar het beschermt zijn neusje de hele dag :)