Juso vezels, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Juso vezels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 16:46

Hoi

Ik was vanmiddag bij de tuinen en ik mag daar nu eenmaal graag snuffelen, niet alleen voor mezelf maar ook voor de viervoeter :Y) waarbij ik een bus Juso Psyllium vezels tegen kwam.
Het schijnt dat wanneer je een eetlepel door je drinken doet een half uur voor je maaltijd, je hierbij eerder verzadigd raakt en het erg goed is voor je darmwerking.
De bus met vlozaad was 11 euro dus ik heb hem meegenomen. Op internet lees ik veel positieve verhalen hierover. Ik ga een gokje wagen om hiermee gewicht te verliezen *D

Wie heeft nog meer ervaringen met juso vezels of gebruik je de juso vezels nog steeds?

Ik ben vooral benieuwd naar mensen die hiermee ook daadwerkelijk gewicht zijn verloren. Ik heb het vanmorgen voor de lunch al geprobeerd en het smaakt door de jus 'd orange een beetje als Brinta ontbijtdrank ;)

http://www.drogisterij.net/afvallen/afs ... 2053563006

benangelique

Re: Juso vezels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:27

Ik geloof er niet in. Vezels heb je nodig, maar zitten in heel veel producten die in een gewoon dagelijks dieet voor horen te komen, dan hoef je geen dure vezels toe te voegen.
Bovendien, als jij een glas water drinkt voor je maaltijd, ben je ook eerder verzadigd en zal je minder eten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Juso vezels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:08

Ik heb een tijd geleden psyllium vezels gehad om medische redenen, maar ten eerste ging ik er echt van over mijn nek...

Ook werkt het niet extra vullend of iets dergelijks. Beter kan je dan voor je gaat eten twee grote glazen koud water drinken. Dat werkt veel beter, stuk gezonder en heel veel goedkoper.

Psyllium werkt vaak wel redelijk goed bij verstopping of juist diarree, omdat t vocht vast houdt in de darmen en de ontlasting dan vocht vast houdt waardoor t zachter wordt bij verstopping en wat dikker bij diarree...

Maar om mee af te vallen gaat t alleen niet werken. :)
Twee flinke glazen koud water voor t eten werkt veel beter en zit je eerder vol.

Als je te weinig vezels binnen krijgt is t op zich wel een aanvulling, maar in een gezond voeding schema zitten genoeg vezels. Bij paarden word het vaak gebruikt om zand uit de darmen te spoelen, omdat t gelei achtig wordt en daardoor zand mee naar buiten neemt. Neem alleen aan dat dat bij jou niet van toepassing zal zijn. :D