'bang' voor medische verhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

'bang' voor medische verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:27

Hi iedereen,

Laat ik voorop stellen, bang ben ik niet, maar ik merk wel dat er een bepaalde emotie bij mij wordt opgeroepen als ik soort gelijks hoor. Het gaat om het volgende; ik merk de laatste erg dat ik een soort 'angst' aan het opbouwen ben voor medische verhalen. Dit heb ik altijd al gehad. Enkele voorbeelden zijn voorbeelden zoals bevallingen, vrouwen besnijdenis of zelfs gaatjes in oren prikken. Bij het laatste ben ik overigens toen ik 12 was, ook knock-out gegaan. Ik word dan misselijk,naar, krijg het warm/benauwd, ga zweten en voel me ziek worden. Ik kan bijvoorbeeld wel kijken naar Grey's Anatomy waarbij ze een spreiden in de borst steken. (al word ik nu bij het typen hier ook naar van)

Het roept veel bij mij op, en ik merk dat het naarmate ik ouder word, ook meer een rol krijgt in mijn leven. Nu ben ik mij er van bewust dat alle 3 de voorbeelden niet bij mij van toepassing zijn. Een kinderwens heb ik niet, maar mijn omgeving is daarentegen er wel mee bezig. Zodra ik er mee 'geconfronteerd' word, spelen de bovengenoemde symptomen op.

Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een oplossing. Ik wil het zeker niet uit de hand laten lopen, daarbij, ik ben ook opzoek naar adviezen/ervaringsverhalen of zelfs tips/tricks. :)

Chiave

Re: 'bang' voor medische verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:29

Ik ervaar eigenlijk hetzelfde als jij.
Ik kan wel in het echt kijken naar ingrepen (heb een tijd stage gelopen in het zh) en zie ook graag crime scenes op TV en daarbij dus ook de Pathalogische scène, maar zodra iemand mij vertelt dat hij of zij met een keukenmesje in de vinger heeft gesneden of iemand een bevallingsverhaal aan me verteld moet ik écht oppassen dat ik niet ga spugen. Vind het inderdaad ook verschrikkelijk!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:35

Wat vervelend!

Ik kan bijvoorbeeld wel tegen bloed en de voorbeelden die jij opnoemt. Het speelt bij mij onder andere bij die voorbeelden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:45

Waarom ben je bang voor vrouwenbesnijdenis? :+
Het is iets dat jou nooit zal overkomen, dus steek je energie niet in de angst hiervoor zou ik zeggen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:07

Ik zeg ook niet dat ik bang ben, dat staat ook heel duidelijk in de OP. :+

Maar, ik benoem het om mijn verhaal completer te maken. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:01

Ik ken dat ook wel eigenlijk.
Ik kan wel tegen operaties of behandelingen bij mensen en dieren, als ze verdoofd zijn. Abces bij kat opensnijden zonder verdoving en ik ga van men stokkie. Ooit eens een chinchilla op het werk gehad die ergens vast gezeten had en een open beenbreuk had. Beestje was beginnen spartelen in mijn handen en pootje maakte een hele vieze draai, en daar ging ik :D

Ik heb ook geen kinderwens, vriend wel. Bevallingsverhalen zijn zeker niet mijn dada. Ik heb angst voor wat er kan gebeuren, lees je hier vaak verhalen over drains in hoofden die naar de buik omgeleid worden, hersenschade, enzoverder, veroorzaakt door ongelukken. En dan word ik erg bang, want het kan zo ook gebeuren bij mij...