Laat ik voorop stellen, bang ben ik niet, maar ik merk wel dat er een bepaalde emotie bij mij wordt opgeroepen als ik soort gelijks hoor. Het gaat om het volgende; ik merk de laatste erg dat ik een soort 'angst' aan het opbouwen ben voor medische verhalen. Dit heb ik altijd al gehad. Enkele voorbeelden zijn voorbeelden zoals bevallingen, vrouwen besnijdenis of zelfs gaatjes in oren prikken. Bij het laatste ben ik overigens toen ik 12 was, ook knock-out gegaan. Ik word dan misselijk,naar, krijg het warm/benauwd, ga zweten en voel me ziek worden. Ik kan bijvoorbeeld wel kijken naar Grey's Anatomy waarbij ze een spreiden in de borst steken. (al word ik nu bij het typen hier ook naar van)
Het roept veel bij mij op, en ik merk dat het naarmate ik ouder word, ook meer een rol krijgt in mijn leven. Nu ben ik mij er van bewust dat alle 3 de voorbeelden niet bij mij van toepassing zijn. Een kinderwens heb ik niet, maar mijn omgeving is daarentegen er wel mee bezig. Zodra ik er mee 'geconfronteerd' word, spelen de bovengenoemde symptomen op.
Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een oplossing. Ik wil het zeker niet uit de hand laten lopen, daarbij, ik ben ook opzoek naar adviezen/ervaringsverhalen of zelfs tips/tricks.