Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smiley91 schreef:Ik zou zeggen ga een keer met een professionele trainer aan de slag of met een sportfysio en kijk of het dan verbetert. Als je je training niet juist opbouwt dan kun je wel trainen, maar heeft dit geen effect op je uithoudingsvermogen of kracht
Hanmar schreef:Maar je geeft eigenlijk aan dat je spierpijn hebt als je niet hebt paardgereden, dan heb je dus geen spierpijn na het sporten maar juist omdat je niet sport? Dat lijkt me een ander probleem.
Vraag eens aan een deskundige om mee te kijken terwijl je traint. Krachttraining doen op apparaten kan prima zijn, maar als je het niet op de juiste manier doet dan merk je inderdaad niet veel vooruitgang. Het kan enorm verhelderend zijn als er een paar keer iemand echt meekijkt terwijl je traint, niet alleen maar een schema voor je maakt. Daarnaast kan diegene ook eens kijken naar je voedingspatroon: fruit en groenten is natuurlijk prima en heel gezond, maar voor spieropbouw heb je vooral ook eiwitten nodig. Dan nog is het een beetje 'experimenteren' hoor wat precies voor jouw lichaam werkt, maar iemand met kennis van zaken kan je echt vooruithelpen
sadekeshia schreef:Hanmar schreef:Maar je geeft eigenlijk aan dat je spierpijn hebt als je niet hebt paardgereden, dan heb je dus geen spierpijn na het sporten maar juist omdat je niet sport? Dat lijkt me een ander probleem.
Vraag eens aan een deskundige om mee te kijken terwijl je traint. Krachttraining doen op apparaten kan prima zijn, maar als je het niet op de juiste manier doet dan merk je inderdaad niet veel vooruitgang. Het kan enorm verhelderend zijn als er een paar keer iemand echt meekijkt terwijl je traint, niet alleen maar een schema voor je maakt. Daarnaast kan diegene ook eens kijken naar je voedingspatroon: fruit en groenten is natuurlijk prima en heel gezond, maar voor spieropbouw heb je vooral ook eiwitten nodig. Dan nog is het een beetje 'experimenteren' hoor wat precies voor jouw lichaam werkt, maar iemand met kennis van zaken kan je echt vooruithelpen
Ow dat heb ik inderdaad wat stom omschreven!
Ik bedoel; als ik een week niet heb gereden en dan weer voor het eerst ga rijden, dan heb ik weer helemaal spierpijn.. en dat vind ik best wel snel al, want t is maar een weekje..
Ja dat is een goed idee, dankjewel.
De fitness apparaten zijn me wel allemaal uitgelegd aan het begin maar misschien doe ik toch wat verkeerd..
Kleine foutjes kunnen erin sluipen en als je niet echt weet hoe het 'moet voelen', dan kun je het zomaar op een manier doen waardoor je er gewoon niet zoveel profijt van hebt. Zonde!

Marie111 schreef:Heb wel eens gehoord dat het met vitamine B12-tekort te maken kan hebben. Het fijne weet ik er niet helemaal van, maar klonk wel logisch.
Over je eetpatroon, weet je zeker dat je alle voedingsstoffen, dus ook mineralen etc. binnenkrijgt?
Je zou het eens bij kunnen houden op de Eetmeter:
https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/
Verder is er een keer een schema opgesteld zeg je bij de sportschool zeg je. Hoe lang is dat geleden? Ik sport ook bij de sportschool en ik krijg geregeld een uitnodiging om een fittest te doen en dan kan het schema ook aangepast worden.
Maak eens een afspraak met je fitnessinstructeur dus.
Succes
troi schreef:Wel herkenbaar! Ik heb de indruk dat het komt omdat ik iets ouder wordt, vanaf de 30/ 35 gaat het zoetjes aan toch iets minder snel dan ik gewend was. Ik hoor dat overigens van meer mensen.
Supervixen schreef:troi schreef:Wel herkenbaar! Ik heb de indruk dat het komt omdat ik iets ouder wordt, vanaf de 30/ 35 gaat het zoetjes aan toch iets minder snel dan ik gewend was. Ik hoor dat overigens van meer mensen.
Bij mij niet herkenbaar..ben 34.
Ik rij 5 keer per week paard, loop 2-3 keer per week hard (7-10 km) en met mooi weer nog 1 of 2 keer per week wandelen of een uur fietsen.
Ik heb nooit spierpijn van het paardrijden en van het hardlopen pas na 8-9 km. Dan heb ik de volgende dag vermoeide benen. Als je na 20 minuten al moe wordt, heb je volgens mij geen goede basisconditie.
Of je paard is niet goed aan je hulpen??
Ik had ook geen spierpijn toen ik 4 weken niet had gereden trouwens.