Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BeSen schreef:Ik ook niet, maar dat is geen excuus.Ik ben ook niet bepaald lenig
Je doet gewoon wat je aankunt - vaak hebben ze voor moeilijkere poses ook een optie voor beginners.
_Summerly_ schreef:BeSen schreef:Ik ook niet, maar dat is geen excuus.Ik ben ook niet bepaald lenigJe doet gewoon wat je aankunt - vaak hebben ze voor moeilijkere poses ook een optie voor beginners.
Wat ik heel fijn vind zijn de guided meditations van The Honest Guys op Youtube, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.youtube.com/watch?v=SHEavN7b0OA. Meestal val ik halverwege al in slaap.
Bij de sportschool doen ze vaak een soort poweryoga, daar wordt (vaak) niet bij gemediteerd en dat is wat meer een workout. Ik weet niet in welke regio je woont maar er zitten overal en nergens goede yoga scholen waar je vast een keer een lesje mee kan draaien
marleen_usar schreef:Ik leer mensen en kinderen mediteren, mijn tip is ga niet tellen, Let niet te veel op je ademhaling de eerste week. Raak niet gefrustreerd als het je niet lukt, en begin met 1 minuut per dag, voeg daar iedere dag een minuut aan toe.
Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het je zal afgaan. Darah3 schreef:De truc is denk ik ook om niet te denken 'ik mag niks denken' (witte beer effect). 'Niks' denken lukt niet veel mensen.
Merk je gedachtes op en ga dan terug met waar je mee bezig was (ademhaling volgen/visualiseren/je lichaam voelen).
En vooral veel oefenenHoe vaker je het doet, hoe makkelijker het je zal afgaan.