verstandskies ontsteekt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

verstandskies ontsteekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 08:56

Als eerst wil ik even zeggen dat ik begrijp dat ik hier voor beter langs de tandarts kan gaan maar ik zal het even uitleggen!
Twee jaar geleden is er een verstandskies uit mijn kaak gesneden omdat al mijn verstandskiezen horizontaal in mijn kaak liggen. Het was de bedoeling dat ze er met een tussen poze van 3 weken een voor een uit gehaald zouden worden. Na de eerste keer ben ik twee weken ziek geweest en durfde ik niet meer dus de rest heb ik laten zitten met het idee dat het geen kwaad kon want het was preventief. Nu zit er sinds gister een bult op de plek waar nog een verstandskies onder zit. Het doet totaal geen pijn maar ik vind het wel een beetje eng. Nu is het zo dat ik volgende week dinsdag pas langs de tandarts zou kunnen weet iemand of Het erg is om zo lang te wachten?
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 24-05-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:58

he vervelend, bij mij was het zo als er een bult op de kies kwam dan kwam de kies ook heel snel tevoorschijn, maar omdat jouw kiezen horizontaal staan zal ik toch even naar de tandarts gaan.

sterkte!

Yessy

Re: verstandskies ontsteekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:01

Die bult is waarschijnlijk gewoon de verstandskies die onder je tandvlees zit en probeer door te komen. Zolang alles recht zit en er voldoende ruimte is, is dat niet erg (en het doorkomen kan best wel even pijn doen). Waarom zouden ze preventief verwijderd worden?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:02

Yessy schreef:
Die bult is waarschijnlijk gewoon de verstandskies die onder je tandvlees zit en probeer door te komen. Zolang alles recht zit en er voldoende ruimte is, is dat niet erg (en het doorkomen kan best wel even pijn doen). Waarom zouden ze preventief verwijderd worden?

Omdat ze horizontaal liggen de wortel wijst dus zeg maar in de richting van mijn oor. Volgens de kaakchirurg kon die daarom sowieso niet doorkomen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:17

Dan zou ik als je er geen pijn aan hebt dinsdag even een afspraak met de tandarts maken inderdaad. En mocht je er in de tussentijd ineens wel veel pijn aan krijgen dan even langs de weekendtandarts :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:23

Yessy schreef:
Dan zou ik als je er geen pijn aan hebt dinsdag even een afspraak met de tandarts maken inderdaad. En mocht je er in de tussentijd ineens wel veel pijn aan krijgen dan even langs de weekendtandarts :)

ja ik bedoel die dinsdag daarna.. daarom vraag ik me af of het erg is als het zo lang blijft zitten en misschien een ontsteking is..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:36

Erg is het niet.. Je krijgt vanzelf pijn als het erg gaat worden ;)
Ik zou vd week even naar de tandarts gaan.
Je verstandskiezen kunnen je tanden ook scheef gaan drukken. En ontsteken doet zeer.
En ik, als uitsteller, kan je vertellen dat dat balen is en pijn gaat doen.