Tweelingmoeders op bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Tweelingmoeders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:51

Ik was erg benieuwd of er nog meer moeders zijn met een tweeling.
Ik heb zelf twee jongens van vandaag 17 maanden, en combineer dat met twee paarden, een studie, jureren en werk. Ik ben alleenstaand dus de paarden schieten er soms iet wat bij in.. Meer tweeling mama's?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:01

Ja! Mijn jongens zijn inmiddels al weer 11 jaar. Helaas geen eigen paard. Maar doordat ze nu wat groter zijn en het allemaal wat makkelijker wordt wel een lease paardje voor 2 daagjes per week.
Jureer ook regelmatig FNRS. Start zelf af en toe KNHS met een manege startkaart en soms een F proefje.
2 weken geleden mijn ruiterbewijs gehaald. Dus toch lekker zoveel mogelijk met de paardjes, maar niet zoveel als ik zou willen natuurlijk.
Heb ook nog een baan van officieel 24 uur per week (meestal meer) en een man die me ook af en toe wil zien...

doerakje

Re: Tweelingmoeders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 07:43

Wat leuk!! ik kijk er ook echt naar uit dat ze wat ouder worden. Nu al onderweg naad wedstrijd met t hele zooitje en t is zo'n gesleep omdat ze nog niet lopen en zo klein zijn!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:47

Ik ga even meelezen. Dinsdag 20 weken zwanger van een tweeling dus hoor graag de verhalen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:23

Oeh gefeliciteerd Pinacolada! Geniet ervan. Kan zo afgelopen zijn.. ik had een perfecte zwangerschap zonder kwaaltjes. En toen vonden de kids het met 32 weken ineens niet meer leuk daarbinnen.. Dus spoed keizersnede. Gelukkig verder allemaal goed gegaan. Daardoor eigenlijk wel heel lang de wens gehad om nog een keer zwanger te zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:28

Alleenstaand, 2 kinderen, 2 paarden :wow: hoe doe je dat?
Neem aan dat je ook nog werkt?

Respect

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 00:14

Haha Ja af en toe gekkenhuis, vliegen Rennen en op 10 plaats een tegelijk zijn. Plannen en prioriteiten stellen! Dat is de truc denk ik.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:29

Ik ben een tweelingbaby oppas :D

Wow, alleenstaand, tweeling en twee paarden.. Respect hoor.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:35

Maar ts, serieus HOE doe je dat? :oo
Werk je 5 dagen en gaan je kids ook zoveel naar de opvang of ook bij hun vader? En wanneer doe je je paarden?

Sorry voor deze vreselijke nieuwsgierigheid maar ik vraag me echt oprecht af hoe je zoiets bolwerkt! Knap hoor.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:40

Een hele goede oppas zal je wel hebben?
Mijn man werkt in ploegen. Dus steeds als hij 's avonds moest werken kwamen opa en oma oppassen hier toen de kids nog klein waren.
Schoonouders pasten overdag als ik was werken regelmatig op, maar hebben zelf geen vervoer, dus wat dat betreft niet zo flexibel.
Nu de mannen wat groter zijn blijven ze gewoon alleen thuis met telefoon in de buurt en bij nood de buren. (Tussenstap was nog met de babyfoon bij de buren). Wat dat betreft zijn ze ook wel heel braaf. Gaan netjes slapen ook als wij er niet zijn.
Maar hierdoor kan ik niet tig dagen per week weg vind ik. Dus met een eigen paard zal ik nog even moeten wachten..
Ik werk overigens onder de schooltijden dus dan kan ik ook niet gaan rijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:43

Er is nog iemand met een tweeling hier op Bokt, weet alleen haar Boktnaam niet meer. :P

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 23:42

Haha vragen zijn logisch, ik ben alleenstaand de vader is niet in beeld sinds halverwege de zwangerschap. Ik heb een oppas, maar niet vaak. De kinderen gaan regelmatig mee naar stal, ik werk ook in de paarden. Dus mee als ik les ga geven, jureren (dan parkeer ik ze bij het secretariaat als ik die ken) verder werk ik veel vanuit huis. En nu ze drie dagen per week naar de opvang gaan heb ik dus weer wat meer tijd, overdag les geven, m'n eigen beesten doen en nu met m'n neus in de boeken.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:46

Ja hier.
Ik heb een tweeling ze zijn nu 6 bijna 7. Ze zijn nummer 3 en 4. (van 5)
Ik combineer ze momenteel niet meer samen met paarden. heb wel altijd paarden aan huis gehad.
Ik werk 18 uur per week buitenshuis, en dan nog al het werk wat er op ons melkveebedrijf voortkomt. Ik sta er grotendeels alleen voor. Manlief gaat smorgens melken, daarna direct door naar werk. bij thuiskomst veelal pas na 18.00 ben ik aan het melken, dan eten we samen om 19.00. Dan gaat hij weer aan het werk, en ik ga de kinderen naar bed brengen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:12

Hallo iedereen,

Met toestemmig van een mod (ivm "ouder" topic)

Meld ik mij hier graag aan,

Wij hebben een tweeling meisjes van bijna 8 maanden oud.
Ik ben actief in het tips en tricks zwangerschap topic hier op
bokt. En vind het ook leuk om hier ideeen uit te wisselen.

Groetjes