Net zwanger, maar die onzekerheid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Net zwanger, maar die onzekerheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:01

Sinds een paar dagen weet ik dat ik zwanger ben. Weet niet precies hoe lang, heb mn cyclus niet zo goed in beeld, maar het zal ong 5/6 weken zijn. Ik was aardig in shock toen ik erachter kwam, (bij puur toeval anders had ik het niet eens geweten) want wij wisten niet beter dan dat we sterk verminderd vruchtbaar waren (mijn man) Uiteraard is het wel erg gewenst en zeer welkom!

Ik heb weinig klachten en kan daarom niet echt geloven dat het echt zo is. Ik heb twee testen gedaan die beiden positief waren. Dus ik neem aan dat het dan dus ook echt zo is, maar dit staat me zo tegen omdat ik weet dat de kans zo klein was.

Ik voel me wel steeds alsof ik ongesteld moet worden, en dat het elk moment kan beginnen. Verder heb ik enorm zere borsten en enorm veel honger. Ook wel wat buikkrampen en rugpijn.
Ik maak me echt zorgen erover of het allemaal wel goed gaat, en of het echt zo is. En als het echt zo is of het goed blijft gaan of dat die krampen tekenen zijn dat het niet goed gaat. Ik voel me zo onzeker! Ik had gedacht dat ik op een roze wolk zou zitten als ik een positieve test in handen had, maar die onzekerheid en bezorgdheid valt me zwaar tegen.

Is dit herkenbaar voor iemand? En heb ik echt dingen waar ik me zorgen om moet maken? Of is dit allemaal normaal? En is een positieve test ook echt dat je zwanger bent, of kan het alsnog niet waar zijn.
Ik heb me als suf gegoogled, maar dit mag ik niet meer van mn man omdat hij vind dat ik mezelf er overstuur mee maak :o ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:05

Meid, het hoort erbij en is allemaal herkenbaar. (voor mij in ieder geval)

Probeer te ontspannen en genieten. Er gaan misschien nog wel veel meer kwaaltjes bijkomen. ;)

In ieder geval van harte gefeliciteerd, wonder boven wonder! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:06

Als aller eerst, gefeliciteerd!! :D

Misschien is het een idee om even langs de HA gaan voor een bevestiging?
Dat zal je onzekerheid vast verminderen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:08

Zere borsten en krampen (menstruatiegevoel) is altijd goed *\o/* rugpijn en buikpijn komt van het oprekken van je baarmoeder en je organen die plek gaan maken voor je baarmoeder! De eerste paar weken zijn altijd onzeker, maar jullie zwangerschap is bijzonder en jullie hebben een plakbeeb! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten :)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:08

Gefeliciteerd, net zoals AmoorM zegt, even langs de HA gaan!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:09

Gefeliciteerd! Heel erg herkenbaar, ik heb het met beide zwangerschappen gehad.

Je kan een fijne verloskundigepraktijk uit kiezen en contact met ze opnemen. Tussen de 8-10 weken kun je dan de eerste echo krijgen waardoor de onzekerheid wellicht minder kan worden.

De test bij de huisarts is te vergelijken met de tests die je bij de drogist kan kopen. Daar zal geen verschil in zitten vermoed ik.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:10

Je onzekerheid is logisch, heel normaal. Net als soort van menstruatieklachten, waarschijnlijk reageert jouw lichaam iets meer op de innesteling. Je kan zelfs een klein beetje bloed verliezen.

Twijfel je of alles echt goed verloopt, neem dan even contact op met je huisarts. Of doe over een week nog eens een test.

Bedenk, verminderd vruchtbaar betekent niet onvruchtbaar.

Iris82

Re: Net zwanger, maar die onzekerheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:13

Heel herkenbaar hoor. Ik heb denk ik wel 5 testen gedaan. :o

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:14

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:17

Thanks allemaal! Gelukkig dat het er allemaal bij kan horen :)
Niet dat ik het mezelf toewens, maar het zou denk ik makkelijker zijn als ik kotsmisselijk was zodat je echt zeker weet dat je zwanger bent.
Nu vergeet ik het soms ook gewoon, dan smeer ik ineens een boterham met filet american en dan denk ik; oh nee, niet zo slim :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:18

Wat niet is kan nog komen.

Roep het nou niet over jezelf af. :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:23

Voor mij klinkt het ook herkenbaar. We waren gestopt met de pil, en ik zat maar te wachten en te wachten tot mijn menstruatie begon, mn hele lijf schreeuwde dat die eraan kwam (incl kleine beetjes bloedverlies), maar het brak maar niet echt door. Na een weekje toch maar een test gaan halen, en jawel hoor, zwanger.

Vals positieve testen kunnen in theorie wel, maar in de praktijk komen die nog maar heel zelden voor, zeker als je 2X een positieve test hebt.

Ik ben zodra ik een positieve test had naar de HA geweest om dat via het bloed te laten bevestigen (ik was ook heel onzeker en bang). De Hcg waarde was toen erg laag, en dat kon ofwel betekenen dat ik letterlijk nog maar nét zwanger was, ofwel dat ik eventjes zwanger was geweest, maar dat het eitje zich niet had kunnen innestelen (het hormoon is namelijk niet gelijk helemaal uit je lijf, dat duurt eventjes). Ik heb toen de keuze gekregen, ofwel afwachten of ik alsnog ongesteld zou worden, ofwel een kleine week later nog een keer bloed prikken om te kijken of het hormoon gestegen of gedaald was. Zitten wachten voelde niet goed, dus nog maar een keer prikken, en alles was goed!
Overigens ken ik ook meerdere mensen die al heel vroeg een echo hebben gehad (op 6 weken), je hebt dus écht meer opties dan bang afwachten, gewoon naar vragen, stress en onzekerheid is niet de bedoeling.

Wat de roze wolk betreft, ik weet nog steeds niet wat daarmee bedoeld wordt, en ik was écht niet ongelukkig tijdens de hele zwangerschap hoor. Vooral niet denken dat dat "moet" dus ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:24

Herkenbaar! Na de eerste echo heb ik geen enkele onzekerheid meer :)

En nee de onzekerheid is echt niet minder als je wel net zoals ik al voor de test zo ziek bent en daarna nog fijn heel wat weken :+ Pas na de echo was het echt weg, de onzekerheid dan. De misselijkheid niet :+

Roze wolk? Ben ik te nuchter voor. Nu mijn hcg gedaald is en stabiel laag, ben ik ook gewoon weer mijzelf. Word ik niet boos als mijn man MIJN chocolade reep opeet, valt mij niet eens op :') en jank ik niet meer om de meest domme dingen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-05-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:26

Heel heel herkenbaar. Ik was zowel bij de eerste als nu heel snel zwanger maar had echt zoiets van: ja leuk die test maar het zal wel. Ik had bijna nergens last van. Eerste x alleen extreem moe...Ook de echo's had ik zoiets van je kan mij alles wijs maken maar wie zegt dat dat echt in mijn buik zit?
Pas bij het met zekerheid echt voelen van het kindje geloof ik dat het echt in mijn buik zit...
ik kan me voorstellen dat het met de wetenschap van de verminderde vruchtbaarheid nog spannender is.
Ik zou ook alvast contact opnemen met een verloskundige en je verhaal daar uitleggen. Wie weet kun je er dan al wel eerder terecht voor je eigen geruststelling.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:26

Misselijkheid is trouwens een heel sneaky iets, ik riep op 10 weken dat als ik toen nog niet misselijk was, dat vast ook niet meer zou komen. En daarna heb ik 3 weken boven de pot gehangen :+

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:31

Heel erg herkenbaar, ik ben nu 15 weken en nog steeds wordt de roze wolk vaak overschaduwd door de zorgen -O- ik heb gevraagd om een 8 weken echo om al iets van geruststelling te krijgen (dan duurt het wachten ook iets minder lang) en volgens mijn vlos was 1 test voldoende bewijs dat je zwanger bent :+ ze zei dat het enige teken dat het mis kan gaan bloedverlies is (en zelfs dan hoeft het niet erg te zijn ), verder hoort het er allemaal bij. En echt proberen te stoppen met googelen, en als je toch googled probeer je alleen te focussen op het positieve (hoe ver is het nu, wat ontwikkelt het kindje nu enz), dat helpt mij nu ook het beste.
In de meeste gevallen gaat het gewoon goed en heb je over een paar maanden een kindje! *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:32

Gefeliciteerd! Wat leuk ;)

Herkenbaar wat je schrijft hoor! Bij mijn eerste zwangerschap kon ik de eerste vijf maanden nergens aan merken dat ik zwanger was. Ik voelde mij niet anders dan anders, was alleen een beetje moe en kreeg ook geen buikje. Maar op de echo was toch echt steeds een spartelend kindje te zien. Bij mijn tweede zwangerschap was ik de eerste weken dagenlang kotsmisselijk. Ik wist toen ook al zeker dat ik zwanger was voordat ik een test had gedaan. Iedere zwangerschap is weer anders.

Hopelijk ben je wat gerust gesteld na het lezen van alle herkenbaarheid. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:33

Gefeliciteerd! Dit is met recht een geschenk uit de hemel en kan me voorstellen dat het erg gewenst is.
En ik kan me je onzekerheid ook goed voorstellen.

Is het een optie om binnenkort een echo te laten maken?
Dan kun je zelf zien of tot nu toe alles goed is.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:33

aller eerst van harte gefeliciteerd...!

ik zal ook ff langs de huisarts gaan zo dat hij/zij jou door kan verwijzen voor een eerste echo..
heb je en je zekerheid en een geruststelling..

dan kan het zwangeren echt beginnen.. en natuurlijk het shoppen voor de nieuw komer.!
geniet er van!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:34

Oja en die roze wolk is ook aan mij voorbij gegaan! Sommige momenten was het bij mij eerder een donderwolk (maar dat had/heeft ook wel echt andere oorzaken). Ik kan onwijs genieten van het getrappel, hartje luisteren etc. Maar zwanger zijn is echt niet mijn ding. De bevalling zoals ik die bij de eerste had dan weer wel. Als deze net zo gaat teken ik er voor!
Maar roze wolk, nee hoor.
Dus idd wat anderen ook zeggen, hoe gelukkig je ook bent met je zwangerschap het in echt niet raar als je die roze wolk (nog) niet gevonden hebt

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:35

Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws! Ik herken mezelf heel erg. Ik heb 3 jaar in het ziekenhuis gelopen voordat ik zwanger was en 2 miskramen gehad. Die onzekerheid is echt heel normaal en alles wat je aan klachten hebt ook. Je kan vragen om een echo met 7 weken. Dan kun je het hartje zien kloppen en misschien geeft je dit meer zekerheid. Probeer ondanks alles toch te genieten, hoe moeilijk ook. Ik heb dat van mijn eerste te weinig gedaan. Heel veel succes en een hele mooie tijd toegewenst!
En mijn mailbox staat altijd voor je open!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:36

Na de echo heb ik ook niets meer op Google gezocht, t is dat een mail krijg met daarin de vooruitgang van de week := Maar die behoefte is ook compleet weg, heb ook een zwangerschapsdagboek gekregen, maar heb ook totaal geen behoefte om daarin te schrijven. T is dat ik eens in de zoveel week denk 'o ja, buikfoto is ook wel leuk voor later' :=
ik heb de kleine dinsdag voor het eerst gevoeld en gister pas weer, totaal geen onzekerheid of het normaal is, of ik het niet even moet googlen of het oke is, hoe de ervaring van anderen is etc etc.
Heerlijk vind ik dat :) ben alleen daardoor wel laat met regelen van bepaalde zaken merk ik nu :') want tijd vliegt voorbij en ik let ook niet heel erg op dit en dat moet ik regelen want voor mijn gevoel duurt het nog lang genoeg :o
Totdat de verloskundige weer eens vraagt of ik de kraamzorg heb geregeld, mijn baas die wil een zwnagerschapsverklaring etc
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-05-15 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:36

Aah herkenbaar! Ik ben een a twee weken verder dan jou. Nog niet helemaal duidelijk aangezien ik direct na het stoppen van de pil zwanger ben geraakt. Maandag eerste echo gehad, heel bijzonder! Maar zelfs nu nog wel eens twijfels :=

Gefeliciteerd!! En ik geef me er maar lekker aan over, hoort er bij blijkbaar. Overigens had ik eerst ook nergens last van maar heb deze week al een paar keer het glazuur van de wcpot van dichtbij bewondert, blegh. Kan dus nog komen :j

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:38

Hier zwanger van de eerste. Nu 18 wkn. Zeker herkenbaar hoor! Wij waren een jaar bezig en die rottige testen gaven een vaag streepje aan, niet duidelijk, nee vaag... en ik hield ook lang wat menstruatie achtige klachten. Pijntjes, hoofdpijn etc..bij 8 wkn had ik mijn eerste echo al en toen pas was het wat meer echt zegmaar. Maar pas toen mijn borsten als een malle begonnen te groeien ( nu al 2 cups groter) en ik misselijk werd, dacht ik pas; ja ik ben zwanger. Dat was pas bij een week of 8/10. Maar zelfs nu denk ik wel eens; "halloo, minimensje, zit je er nog?"
Ik ben erg tenger van mezelf en heb maar een minibuikje. Iemand die het niet weet die zal niet zien dat ik 18 wk zwanger ben. En ik voel ook helemaal niks in mn buik. Ja soms denk ik van wel maar dan twijfel ik weer. Ik denk dat die onzekerheid wel blijft tot het echt duidelijk te zien is dat je zwanger bent.

Maarre.. supergefeliciteerd!! Uitkijken nu naar de eerste echo!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 13:29

Pffff... Alsof het allemaal nog niet stressvol genoeg is had ik net even een bloeding. Maar dit is daarna gelijk gestopt.
Ik helemaal overstuur. Toen maar de verloskundige gebeld. Maar die zei dat dat wel vaker voorkomt en niet hoeft te betekenen dat het er nu niet meer is. Dat kan ze pas over een tijdje zien op de echo, want een echo nu heeft niet veel zin gaf ze aan. Ben toch niet helemaal gerustgesteld. Maar ze zei ook dat zelf al heb je helemaal geen klachten er op de eerste echo ook heel soms een leeg vruchtzakje te zien is. Dus dat je eigenlijk er helemaal geen peil op kan trekken en gewoon moet wachten op de eerste echo.
Dus.... :') volgende keer test ik niet en wacht ik gewoon tot ik dik word :Y) zoveel stress is voor eencontrol freak als ik niet best.