s Nachts hooikoorst/verkoudheid verschijnselen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

s Nachts hooikoorst/verkoudheid verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 22:53

Hoihoi,

Sinds een paar nachten zit ik met het punt. Zodra ik in bed ga liggen, trekt mijn neus volledig dicht, zet mijn keel lichtelijk op en krijg ik last van traanogen.
Zodra ik rechtop ga zitten, raakt de neus weer leeg.
Overdag heb ik nergens last van.
Voorheen had ik hier nooit last van. Ik zit niet tegen verkoudheid aan gok ik zo. En aangezien het zich net afspeelt ga ik ook niet uit van een huisstofmijtallergie.
Het is geen ramp dus zal er niet snel een dokter bij halen, het is hooguit irritant.

Ik verwacht geen deskundig antwoord maar wellicht dat iemand dit herkent? :)

Groetjes!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:10

Mijn ogen gaan vaak tranen als ik lig. Ik denk dat het n gevoeligheid is voor iets in combinatie met het feit dat als je horizontaal ligt, vloeistoffen "waterpas" gaan en daardoor meer slijmvlies oppervlakte bedekken. Net zo iets als verkouden zijn met hoesten. Als je ligt zijn grotere delen van je lingen "gevuld" dan als je rechtop zit. Ik zou toch voor de zekerheid je beddengoed op 60 graden wassen, inclusief molton en matrastijk. Als je gaat slapen kan je eerst even je bed hoofdeinde omhoog zetten.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-05-15 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:11

Ja, ik :j
heb ook geen idee waar het van komt. probeer wel de boel zo schoon mogelijk te houden.en ik ,lucht genoeg
dus stofvrij...verder pak ik dan wel neusspray en dat helpt :j

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:11

Ja ik, s ochtends hele keel gezwollen, traanogen en alles zit dicht. Zo lang ik binnen blijf overdag is er niks aan de hand. Wanneer ik buiten kom loopt alles weer vol. Ik heb dan ook heel erg last van hooikoorts.

Het raam dichthouden s nachts werkt bij mij wel iets en overdag zo minimaal open. Alleen een rooster zodat het wel iets lucht. Ook wil een hor wel werken als je toch graag het raam open wil houden :)

Dokter kan ook wel wat voorschrijven maar daarmee moet je eigenlijk eerder beginnen wil het echt goed effect hebben.