Vorig jaar juni heb ik een kleine miscommunicatie gehad met de haflinger die ik destijds bij reed. Ik wilde het het hek door om het bos in te gaan, moest het hek naar mij toe open doen om erdoor te kunnen. De haflinger dacht dat hij er al wel door paste terwijl het hek nog maar half open was. Daar had hij gelijk in, hij paste er door heen
Maar ik zat klem tussen de pin waarmee het hek in het slot moet vallen en de haflinger, de pin kwam precies onder mijn knie tegen mijn scheenbeen aan.Ik had meteen gigantische pijn. Ik heb een hoge pijngrens maar door de pijn die ik toen ervoer moest ik echt een paar keer plat gaan liggen op het paard om niet flauw te vallen (ik was te eigenwijs om terug te gaan naar stal, vond dat ik mijn ritje wel kon afmaken). Been werd meteen heel erg stijf en toen ik uiteindelijk terug op stal kwam, was lopen ontzettend pijnlijk. Paard verzorgd en in de wei gezet en op mijn brommer naar huis, waar ik mijn been ben gaan koelen.
De pijn was echter zo heftig dat de huisarts heb gebeld en gelukkig kon ik diezelfde middag nog terecht. De huisarts heeft er naar gekeken, het lag flink open maar hoefde niet gehecht te worden. Kreeg wel een tetanusprik. Ik had een heel stuk gevoelloze huid, dat kwam volgens de huisarts van de klap. Advies was om het goed te koelen en hoog te houden.
Dit is inmiddels een jaar geleden. Tussendoor ben ik nog een keer terug geweest naar de huisarts omdat ik last bleef houden en toen noemde de huisarts het iets in de trant van: chronische botkneuzing en botvliesontsteking oid. Pijn moet lopen heb ik (gelukkig) niet meer, maar pijn doet het des te meer als ik er aan zit. Er is nog steeds een heel stuk huid gevoelloos en ook en stukje, precies op een van de littekens die ik er aan over gehouden heb, waar ik als ik er op druk, een tinteling voel een centimeter of vijf ernaast. De huid als het ware over het bot bewegen veroorzaakt een scherpe pijn en op mijn knieën zitten is erg onprettig. Dit stuk been is overigens altijd dik gebleven, en met kou of weersveranderingen heb ik er meer last van.
Zijn er bokkers die zo'n zelfde ervaring of diagnose hebben? Volgens mijn huisarts is er niks aan te doen, ze vertelde me een half jaar geleden dat als het een jaar na het incident nog niet beter/over was, het ook niet over zou gaan. Ik ben er toch niet helemaal van overtuigd dus ik hoop mensen te treffen die dit ook hebben of hadden en er een succesvolle behandeling voor volgen of hebben gevolgd.
Ik ben benieuwd

(botsplinter ?? of een fisuur die niet goed hersteld) , is Arnica.