Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar het helpt zolang ik aan het eten ben, waarschijnlijk omdat het afleiding biedt? En om nu aan 1 stuk door appels weg te gaan zitten werken
Beter dan koek e.d. en vaak zorg ik voor wat fruit (ander fruit helpt ook, maar ik probeer iets te zoeken waar ik wel echt op moet kauwen, wortels e.d. hebben dan weer minder effect dus dat neem ik weer niet.) maar ik zou zo graag de oorzaak aanpakken. Firegirl schreef:In plaats van iets eten, zou het kauwen van Kauwgom helpen?
Bovendien zou ik het dna pas moeten krijgen na de eerste snack en dat is niet zo. Ik eet verder heel suikerarm en vrijwel alleen langzame complexe koolhydraten. Groentes helpen me op de een of andere manier veel minder goed dan bijvoorbeeld fruit (of chocolade en koek e.d. maar dat probeer ik te mijden door zelf iets mee te nemen van thuis)
Ik herken het in slaap vallen niet maar merk het voornamelijk zodra ik de auto uitstap dat ik dan gewoon echt ontzettend moe ben. Laatst een rit van bijna 1,5 uur in vreemde omgeving, dan laat ik mijn vader terug rijden omdat ik gewoon heel moe ben van het concentreren. Bij mezelf wijt ik het 'probleem' aan het beginnend bestuurder zijn. In Juli heb ik mijn rijbewijs een jaar.. Kauwgum kauwen helpt me wel om me beter te kunnen concentreren.
dus als er als baby / kind zijnde veel met je gereden werd bij slaapproblemen in bed.. of je dan later dus dat vasthoudt in de auto
Als kind echter wel, vakanties e.d. als mijn vader rond wilde rijden om de omgeving te zien dan riep hij altijd geïrriteerd naar achteren "kijk nou eens rond, het is hier zo mooi, je ligt alleen maar te slapen".