Gigantisch vervelende pijn in ondervoet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gigantisch vervelende pijn in ondervoet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:52

Ten eerste: de dokterafspraak staat al voor vanavond gepland!

Af en toe heb ik pijn in mijn voet. Het rare is dat het echt IN mijn voet zit. Er is dus geen wondje te zien en ik heb hem ook niet gestoten of verzwikt. Het komt opeens opzetten en het lijkt echt in mijn voet te zitten. Eigenlijk straalt het uit door de hele onderkant, maar het concentreert zich wel vaak op één punt in de hiel. Soms zijn het alleen wat steken wanneer ik uit bed kom of van de bank opsta. Een andere keer duurt het wat langer, maar uiteindelijk verdwijnt het weer.
Maar sinds gisteravond heb ik er continu last van. Het is een gevoel alsof er iets verkrampt onder mijn voet en door m'n hele been uitstraalt. Ik word er horendol van en erop staan lukt al helemaal niet. Vanochtend was het heel even weg en dacht ik dus heel koppig wel te kunnen sporten. Nou, dat was snel bekeken toen ik 10 minuten op de loopband stond :7 Spontaan kwam de pijn weer opzetten.
Ik ben er nu toch wel een beetje klaar mee en ga vanavond dus naar de dokter. Het 'vervelende' is dat het ook opeens weer kan verdwijnen. Zul je net zien dat ik vanavond op het spreekuur kom en opeens de pijn verdwenen is -O- Vanaf de buitenkant zie ik dus verder helemaal niets vreemds :?

Herkent iemand deze klachten?
Ik moet zeggen dat ik bijna in staat ben om m'n voet eraf te zagen := Wat een rotgevoel zeg!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-05-15 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Gigantisch vervelende pijn in ondervoet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:57

Zou dit geen hielspoor kunnen zijn?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:57

Dat heet een hielspoor. Ik heb dat ook gehad en gaat vanzelf weer over. Heeft wel ruim een jaar geduurd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:58

Hielspoor?! Nog nooit van gehoord.
Ik ga even googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:58

Een hielspoor gaat niet altijd vanzelf weer over.
Vaak helpen zooltjes er wel goed bij.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:06

Het is absoluut hielspoor, misschien in combinatie met een ontstoken peesplaat. Wat in het beginstadium super helpt is shockwave therapie (wel even je tanden op elkaar zetten) of laseren. Dan ben je er zo vanaf. Alle andere behandelingen zijn niet gericht op snelle genezing maar op het kunnen uithouden met de pijn totdat het een keer over is en dat kan jaren duren. Ik heb hier wel mensen voor de laser gehad en die konden nog een klein beetje lopen en dat moest dan op hun tenen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:08

Ik heb het even opgezocht en herken toch wel veel dingen. Maar ik word niet heel blij van de berichten over langzame genezing :\

Janderegelaa, jij bent podotherapeut oid? Uit je bericht maak ik op dat je er verstand van hebt.
Ik ben wel een duursporter (loop iedere dag een uur fanatiek op de loopband). Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Het voelt als een soort van doffe zenuwkramp..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:18

Cayenne schreef:
Ik heb het even opgezocht en herken toch wel veel dingen. Maar ik word niet heel blij van de berichten over langzame genezing :\

Janderegelaa, jij bent podotherapeut oid? Uit je bericht maak ik op dat je er verstand van hebt.
Ik ben wel een duursporter (loop iedere dag een uur fanatiek op de loopband). Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Het voelt als een soort van doffe zenuwkramp..

Heel Jip en Janneke gezegd zit er een puntje met kraakbeen onder je hiel en dat prikt in je peesplaat. Die gaat daardoor irriteren en ontsteken. Als je nog maar net hielspoor hebt kun je dat stukje kraakbeen kapot laten slaan met shockwave of het met een laser behandelen. Nou zit ik wat verder weg dus ik zou op onderstaand adres een afspraak maken zsm voor een shockwave behandeling. Met een beetje mazzel ben je er zo vanaf.
http://www.fysiotherapiehelftheuvel.nl/ ... e-therapie

Overigens is het vermoeden dat hielspoor kan ontstaan door een tekorte achillespees. Dat, in combi met de loopband, kan heel goed de oorzaak zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:21

Kapot laten slaan? :wow: Um ja, klinkt nogal radicaal :D Maar het zal vast anders zijn als dat ik me nu voorstel :')
Het klinkt inderdaad wel logisch. Helftheuvel zit hier vlakbij. Ik ga vanavond naar mijn dokter en als hij hetzelfde zegt, zal ik je tip aandragen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:33

Cayenne schreef:
Kapot laten slaan? :wow: Um ja, klinkt nogal radicaal :D Maar het zal vast anders zijn als dat ik me nu voorstel :')
Het klinkt inderdaad wel logisch. Helftheuvel zit hier vlakbij. Ik ga vanavond naar mijn dokter en als hij hetzelfde zegt, zal ik je tip aandragen.

Negen van de tien artsen is helemaal niet bekend met deze behandelmethode's, die zeggen alleen maar dat je een zooltje moet laten maken.

De fysio is vrij toegankelijk (dus zonder verwijzing), dat zou ik doen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:38

Ik heb er ook erg last van gehad en een ander type schoen hielp mij enorm en nu geen last meer van.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:44

De dokter dacht aan een slijmbeursontsteking :?
Moet nu in ieder geval 3 keer daags ontstekingsremmers slikken en 's avonds koelen.
Over 10 dagen moet het over zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:05

Het kan ook Plantaris Fasciitis, een peesplaatontsteking zijn. Precies de zelfde verschijnselen als ene hielspoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:07

Ik heb hielspoor ook aangekaart en daar dacht hij in eerste instantie ook aan, maar de plek waar het volgens hem zou moeten zitten deed niet zoveel pijn als hij daarvoor zou denken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:13

Als je nou last blijft houden zou je naar een podoloog kunnen gaan.
zeker als je plat op je voeten staan komt er veel druk op de pezen in je voeten en die kunnen dan pijn gaan doen.
dan zou je eventueel steunzooltjes kunnen krijgen en dan ben je er van af.
:j

Beterschap!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:19

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:24

KoudbloedKim schreef:
Een hielspoor gaat niet altijd vanzelf weer over.
Vaak helpen zooltjes er wel goed bij.

inderdaad zooltjes :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:26

Ellepel, ik ben in het verleden wel heel zwaar geweest, dus ik denk dat mijn voetstand sowieso niet helemaal goed is om in ieder geval het nodige te verduren heeft gehad.

Zooltjes lijken me eerder symptoombestrijding? Of klopt dat niet?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:28

Cayenne schreef:
Ellepel, ik ben in het verleden wel heel zwaar geweest, dus ik denk dat mijn voetstand sowieso niet helemaal goed is om in ieder geval het nodige te verduren heeft gehad.

Absoluut symptoombestrijding en laatste redmiddel als alle andere dingen niet werken.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:32

Ik vind het altijd zo lastig om aan te geven hoe erg de pijn is. Is dat ook niet een kwestie van hoe hard ben je voor je zelf? Is ook weer van de situatie afhankelijk. Ik heb een keer drie dagen met een gebroken voet gelopen en toen was hij inmiddels zo dik dat ik niks meer kon en toen ben ik naar de dokter gegaan. Maar als ik me snij aan een stuk papier loop ik de rest van de dag te kermen _O-

Maar ik heb het idee dokters ook verschillende adviezen geven voor behandelen/over gaan van een hielspoor. Bij mij was het zo dat als ik actief was geweest, rust nam en daarna weer in beweging kwam dat het dan echt niet te harden was, vooral 's nachts als ik even naar het toilet moest was echt niet te doen dus dan kroop ik maar. Maar als ik overdag in beweging bleef en niet ging zitten dan was het wel te doen, al merkte ik het met wandelen meer dan met door het lokaal lopen. Ik moest van de dokter veel rust nemen en schoenen die de voet goed ondersteunden met een zachte zool nemen. Na ruim een jaar werd het minder en nu is het helemaal weg gelukkig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:35

Cayenne schreef:

Geen idee, ik heb zelf steunzolen gekregen na een peesontsteking onder mijn voet en bij mij zijn de klachten over.
ik ben er wel tevreden over :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:37

Ik heb dat ook TS, vooral als ik veel gelopen heb, bv avonddienst.
Ik zelf heb het idee dat het komt omdat ik 2 x die voet gebroken heb.
Bij mij werkt tapen goed.

ben je al naar HA geweest?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 19:04

vrouwke, ff teruglezen. Daar kom ik net anderhalf uur geleden vandaan :P
Ik heb wel ooit mijn enkelband gescheurd, maar dat is al zolang geleden.. En de pijn komt nu vooral bij mijn hiel vandaan, dus dat lijkt me verder niet in verband te staan.
Als het over 10 dagen nog niet over is, dan ga ik uiteraard terug naar de huisarts en vraag om een echo ivm dat ik dan toch aan iets als hielspoor denk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:12

Vervelend Cayenne, succes en hopelijk ben je er zo vanaf.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:29

Overdag kan ik wel redelijk hobbelen (wel nog steeds kreupel) maar de nachten zijn echt niet fijn :(
De afgelopen nachten word ik steeds wakker door de pijn. Ben nu helemaal brak pff.
Ik voel nog de minste pijn wanneer ik m'n voet gewoon kan laten afhangen.