Zijn er meer vrouwen die vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Zijn er meer vrouwen die vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:00

Hallo iedereen,

Sinds een tijdje ga ik met een goede vriend mee met het vissen en heb ik al een paar keer geproefd aan de hengelsport.
En wil ik het ook meer gaan oppakken.
Nou ben ik erg benieuwd of er hier meer vrouwen zijn die wel eens vissen!
En zo ja, waar vissen jullie dan op?

Brand lekker los en laten we er een gezellige boel van maken :D

Paisano

Re: Zijn er meer vrouwen die vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:21

LZP -> MWS

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:02

Tot enkele jaren geleden ging ik vaak samen met zoon vissen. Ik viste dan op karpers. Laatste jaren komt het er niet meer van. Heb visuitrusting inmiddels aan neefje over gedaan.
Ik vond het altijd zalig!! Mijn moeder viste trouwens ook altijd.... ;)

Wat een rare verplaatsing van het topic trouwens.....

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:08

Ik ging vroeger als klein meisje altijd met mijn vader vissen. :) Gewoon in de buurt, we vingen vooral baarsjes en voorntjes. Heb het nu sinds een paar jaar niet meer gedaan. Voor het laatst was op vakantie in Portugal, toen vingen we vooral zonnebaarsjes. Heb er wel altijd veel avonturen mee beleefd. Een keer mijn hele lijn met dobber en haak kwijt geraakt op een bijzondere manier. Ik had al beet (klein visje) en wilde hem ophalen, maar net toen ik dat wilde doen pakte er een grotere vis (waarschijnlijk een karper of een snoek) het kleinere visje en toen knapte de hele boel los. M'n dobber ''zwom'' er letterlijk vandoor :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:09

Oh ja, ooit ook een keer tijdens het vissen ineens een schildpad tegen gekomen. Ook een bijzondere verschijning :') (gewoon in Nederland in een sloot)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:14

ik ging ook wel eens mee. Maar durf zo'n glibberig ding niet aan te raken :+

En vond het altijd zielig vanwege zo'n hakie in de bek

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:15

Inmiddels alweer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een hengel vast heb gehouden :+ ik was altijd antivissen tot mijn vriend regelmatig als ontspanning bij een visvijver met forellen en meervallen ging vissen. Ben toen een aantal keer mee geweest en vond het eigenlijk best leuk om te doen. Behalve wormen op de haak bevestigen, dat vertik ik. De vissen doden liet ik ook aan anderen over. Het opeten deed ik wel maar al te graag :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:17

ik vind het zo zielig, t is net of ik dan een kitten aan een haak heb hangen :') ik kan het niet haha.

Maar... Ik vind het wel onwijs leuk om met een schepnetje vissen te vangen en dan te bekijken in een emmer :) of gewoon met de blote handen proberen te pakken op vakantie (en ja ik heb geoefend in onze eigen vijver op de goudvissen :') dus t is geen woeste wildernis grijp techniek maar ik vang dan ook zelden iets. Ik vind het al gewoon leuk om erachter aan te lopen :') en hun bewegingen te observeren) Ik vind het fascinerende beesten en kijk er graag naar!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-05-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:17

Als kind viste ik heel vaak. We stonden op een camping aan een rivier. Dus ving alles wat daar rond zwom. Verder woonde mijn man en ik 7 jaar in een huis met vlonder aan het water. Daar zat k soms hele dagen in het zonnetje met mijn hengeltje uit. Vooral kleine visjes. Maar heerlijk ontspannend. Nu wonen we alweer 2 jaar in een boerderijtje met 4 paardjes aan huis en heb ik niet meer gevist... Nu ga ik rijden voor ontspanning haha!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:33

Ik vind het nu al een geweldig topic :):)
(Even mijn laptop erbij pakken, dat typt wat makkelijker!)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:54

Van jongs af aan ging ik al mee met mijn vader als hij onder/bij de brug in het dorp ging vissen. We waren met name op jacht naar snoekbaars (zó lekker <3 ) en paling, maar ook een snoek of grote baars waren erg tof om te vangen natuurlijk. Daarnaast visten we ook regelmatig op voorntjes, witvis en pos. Mijn ouders hebben ook een eigen boot (voorheen een sloep) en wanneer we gingen varen konden de hengels natuurlijk niet thuis blijven. Ditzelfde gold voor vakanties (met name zeevissen op Ameland). De vriend van mijn zusje is ook een erg fanatiek visser, dus ook met hem was ik regelmatig op pad toen ik nog thuis woonde.
Helaas ging ik steeds minder vaak vissen toen ik ging samenwonen met mijn ex (hij vond er niks aan). Ook zijn mijn hengels ergens bij mijn ex(-schoonouders) blijven liggen, wat ik erg jammer vind.

Maar sinds vorig jaar ben ik veel aan het duiken met mijn huidige vriend en kan ik de vissen die ik normaal gesproken boven water zou bekijken, nu in hun natuurlijke omgeving bekijken, zonder dat ik ze iets aan doe.
En een meterlange snoek of paling voor je neus zien zwemmen geeft toch ook echt wel een heel erge kick :j

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:21

Ik viste als klein ukje (ben nu inmiddels 51) van 3 turfen hoog bijna dagelijks. Veel vreemde vangsten door de jaren heen gevangen ook! Heule kleintjes, maar ook zeker deurmatten van vissen gevangen. Ik schat dat ik tot mijn 35ste nog zeer regelmatig bij het water te vinden was. De afgelopen jaren is dit langzamerhand minder geworden, maar kriebelen doet het nog steeds! Dus als iemand mij zou vragen "ga je mee"? Dan hoef ik daar geen twee keer over na te denken :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:28

Wat leuk zeg! Ik lees al erg leuke verhalen!

Icrack: wat laat je om niet zelf op pad te gaan?

Ik ga vanavond met mijn zus vissen, ik ben benieuwd :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:43

Mijn merrie ...Knetterhard :D

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:55

Als klein meisje ging ik altijd met mn ouders/opa&oma/ooms&tante vissen.
Mijn broertje vist nu nogsteeds op karper, zit vaak een week aan het water met zn tentje en de hond van mn ouders. Ik ga dan vaak wel langs en dan ook ff vissen! Blijft toch leuk :)
1 van de laatste keren mn zoontje van 3 maanden meegenomen, die lag in de tent te slapen en wij waren aan het vissen!