Beland in een Dexter aflevering - overal bloedspetters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Beland in een Dexter aflevering - overal bloedspetters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 14:06

Tsja, ik moest gisteren eigenlijk wel aan Dexter denken toen mijn bloed in het rond spoot en bloedspetters op mijn arm, de arm van degene die het bloed afnam en op de grond terecht kwamen.

Wat was er gebeurd?

Na verschillende Hepatitis B vaccinaties (voor werk) moest mijn titer bepaald worden dmv buisje bloedafname. Dus arm bloot, stuwband om, naald erin, ... straal bloed met een boog uit m'n arm, overal spetters, snel buisje eraan, bloed afgetapt, stuwband afgedaan en alles opgeruimd.

Ik vond het wel komisch en bleef rustig zitten terwijl arme mevrouw in de stress was. Heb haar maar even gerust gesteld en samen alles schoongemaakt. Daarna kon ik weer verder aan het werk.

Hebben jullie wel eens grappige 'medische missers' meegemaakt?

chimello

Re: Beland in een Dexter aflevering - overal bloedspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:08

Telt overgeven bij de tandarts? Terwijl hij bezig is?
Want dat is me al een aantal keer gebeurd :\

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:17

Gelukkig ben je dan niet bang voor bloed.
Ik heb een keer een infuusnaald ingehad voor een paar uur. Toen ze hem eruit hadden gehaald hebben ze er een watje opgeplakt en klaar. Toen ik thuis kwam en wou gaan douchen een paar uur later trok ik het watje eraf en het 'snotje' wat op de plek zat veegde ik weg.... bloed spoot eruit hele aanrecht onder moeders in paniet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:21

Vriendin van me ging thuis bevallen. Ze lag op bed en het ging ineens erg snel. De verloskundige kwam erbij en prikte haar vliezen door. Helaas ging dat niet helemaal onder controle waardoor de grootste plas vruchtwater vrij krachtig wegstroomde... In de tas van de verloskundige die op de grond naast het bed stond. Tja...

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:32

Joh, ik dacht aan een vreselijk ongeluk bij deze titel.
Zelf niet meegemaakt maar een collega: eenmalige katheter inbrengen, en de katheterzak niet goed dichtdoen aan de onderkant.

Resultaat: hele schoenen onder de zeik :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:38

Oyeru schreef:
Joh, ik dacht aan een vreselijk ongeluk bij deze titel.
Zelf niet meegemaakt maar een collega: eenmalige katheter inbrengen, en de katheterzak niet goed dichtdoen aan de onderkant.

Resultaat: hele schoenen onder de zeik :')

Dit wel eens gezien inderdaad _O- Dan weet je niet hoe snel je naar het kraantje onderaan de zak moet grijpen!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:21

Ik was aan mn keelamandelen geopereerd en tijdens die operatie krijg je logischerwijs veel bloed in je keel en maag. Toen ik wakker werd uit de narcose voelde ik me dus al niet heel lekker. Ik werd tijdens het verplaatsen van mijn bed naar de zaal opeens heel misselijk. Ik zeg nog tegen de verpleegster dat ik misselijk ben, maar voordat ze me het spuugbakje kan aangeven spuug ik over haar witte uniform heen……
ze was helemaal rood en het leek ook wel een Dexter-scene :oo

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:26

Omg kan dat :oo
Dat moet mij niet gebeuren, dan val ik meteen flauw ben ik bang :') Kan al niet zo goed tegen prikjes, laat staan als zoiets gebeurd.
Kan dan wel weer tegen elke gruwelijke horrorfilm trouwens :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:31

Jeuk aan m'n neus bij de kaakchirurg die met z'n bebloede handen even zoet over m'n neus kriebelde :=
Te vroeg wakker worden terwijl het OK personeel m'n snuitje nog aan het verbinden was...Die gezichten zal ik nooit vergeten, maar ik zakte ook vrijwel direct weer weg.
Vragen aan het gynaecologie OK personeel of ze liever een geschoren flamoes zagen of niet tijdens de operaties en behandelingen...

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:35

Ik moest naar de gynaecoloog voor een inwendige echo, op zich geen probleem, maar ik was ongesteld. Eerst maar gebeld en gevraagd of dit een probleem was en ik de afspraak kon verzetten, maar helaas....daar lag ik dan... :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:35

Kruimeltje86 schreef:
Ik moest naar de gynaecoloog voor een inwendige echo, op zich geen probleem, maar ik was ongesteld. Eerst maar gebeld en gevraagd of dit een probleem was en ik de afspraak kon verzetten, maar helaas....daar lag ik dan... :\

Weet niet precies waar je echo voor was, maar vaak hebben ze je graag in ongestelde vorm ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:37

Ik heb een keer gehad dat ik bloed moest prikken bij iemand dat het bloed in het rond spoot.
Bleek bij deze meneer heel vaak te gebeuren. Nou toppie. Mijn broek helemaal onder het bloed.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:37

Haha, ik kan nog voor ik goed wakker ben uit narcose en uberhaupt mijn ogen open heb vragen om een zakdoek (ook amandelen operatie zoals picobello).
Bij mij waren ze ook niet snel genoeg met overgeef bakje. Gelukkig geen verpleegster geraakt. Bed moest wel verschoond worden en de vloer gedweild en ik denk dat mijn moeders schoenen ook niet geheel sputtervrij zijn gebleven. Erg leuk als de visite net allemaal om je heen staat.

De tandarts die mijn broertje verdoving moest geven heeft hem al eens in zijn tong geprikt :')

Met verwijderen van mijn verstandskiezen (operatief, plaatselijke verdoving) kreeg ik een doek over mijn hoofd, dan zag ik niet van alles voorbij komen. Kon in het glimmende scalpeltje precies meekijken in mijn mond. Doek was wat weggezakt.

De ruggenprik werkte bij mij niet bij kijkoperatie. Hij was er super mooi in gegaan maar blijkbaar reageerde ik niet echt op dat middel. Na heel vaak testen of ik nog wat voelde en daarbij heel vaak au zeggen door mij. Werd door de chirurg gevraagd of ik mijn been nog op kon tillen. Die gooide ik toen zo de lucht in.
Toen moest persoon van ruggenprik terug komen, ander middel werd toen gebruikt en moest ik weer helemaal opnieuw afgedekt worden met nieuwe set doeken.

Bij verwijderen van een moedervlek in mijn hals werkte de verdoving nog niet maar durfde niets te zeggen want er zat iemand met een scherp mes aan mijn hals. Waarna ik dus zei dat ik het kon voelen en de dokter zei, had dat gezegd!

Voor mijn kaakoperatie vraag ik denk ik voor ik onder het zeil ga alvast een bakje om in over te geven na de operatie :P

Man in bed tegenover me in het ziekenhuis was aan de neus geopereerd en moest heel hard niezen, toen zat de witte muur onder het bloed. Dat vond ik ook ontzettend grappig.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:41

Bij mijn moeder hebben ze bijna haar hele baarmoeder verwijderd terwijl dat niet de bedoeling was :')
Op dezelfde afdeling lag een vrouw met dezelfde naam die op dezelfde dag geopereerd werd. Vlak voordat ze onder zeil ging werd nog even ter bevestiging aan haar gevraagd wat voor operatie ze zouden gaan doen. Nou, niet haar baarmoeder verwijderen dus!

En ik ben meerdere keren aan mijn oog geopereerd. Deze keer onder lokale anesthesie. Ze gingen met de instrumenten mijn oog in. Op een gegeven moment zei ik heel droog dat ik alles kon zien. Dat was schijnbaar niet helemaal normaal :') De chirurg was geloof ik nogal bang dat ik in paniek zou raken, want hij heeft daarna de hele operatie stap voor stap aan me uitgelegd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:44

Ik ga 3 keer per jaar naar de bloedbank om te doneren.
Zo nu en dan komen er meiden die dan voor de eerste keer op een echte arm mogen prikken.
Meisje was helemaal in de stress, en ik ben ongelooflijk makkelijk te prikken...
Prikt ze in ene keer raak, maar trekt per ongeluk de naald weer mee terug.
Dat geeft met die dikke pijpjes van naalden toch een partij rotzooi!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:46

Toen ik een spiraaltje bij een patiënt moest vervangen en ik de baarmoeder even aan moest haken ''Mevrouw hoest u maar even''. Mevrouw deed dat keurig maar ik was even vergeten dat ze ongesteld was, het bloed zat overal -O- (gelukkig niet op mij!).

1 van mij:

Tussen de middag spinazie eten en 's middags naar de tandarts. De tandarts kon al moeilijk bij mijn achterste kiezen komen en toen kreeg ik watjes tussen mijn wangen.. En toen moest ik overgeven... Hi spinazie! :wave:

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:53

Het advies krijgen om sochtends vroeg voor je operatie wat thee met suiker of wat energiedrank te nemen tegen de honger... Toen ik smiddags uit het bed klom en iets te enthousiast naar de wc liep kwam daar alles er weer uit (was toen ik alweer wakker was en ijsjes en water had gegeten en gedronken) en ja... alles was blauw, sindsdien drink ik nooit meer blauwe aquarius :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:55

Ongeveer dezelfde situatie als TS. Infuus verwijderd, prikplek met een drukverbandje afgebonden en patiënt volgens protocol verder laten gaan. Is het niet dat dit een enorm fitte patiënt in een rolstoel betrof, waar ze zich zelf in tilde met haar armen. Helaas was het drukverbandje niet helemaal bestand tegen de enorme druk die ze zelf opbouwde door zich in haar stoel te tillen. Resultaat was ook a la dexter maar gelukkig wel gemikt al het bloed op de vloer. Patiënten kon er ook vreselijk om lachen.

En vanaf de andere kant: Eerste operatie en vanuit de voorbereidingskamer de OK ingereden worden. Daar werd gevraagd of ik zelf op de operatietafel wou overschuiven, blijkbaar was ik daar zo van onder de indruk dat tijdens het wakker worden na een 8 uur durende OK ik werkelijk dacht te horen 'Kun je nu zelf overschuiven?' het eerste wat ik slaapdronken heb gezegd uit mijn OK is of ze nu helemaal knettergek waren geworden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:56

M'n moeder heeft laatst de tandarts gebeten, telt dat ook :+?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:03

Niet zo spectaculair, maar moet er nog steeds om lachen als ik eraan denk: half wakker uit narcose op IC, mocht alleen maar plat liggen, en dan maar flink zeuren dat ik moet plassen.
"Is goed hoor meissie, laat het maar gaan, hebben we helemaal geregeld." [met catheter]
Ja, nou, mooi niet dus. :o

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:05

Ze hebben me op de uitslaapkamer wel eens gevraagd of ik niet even zou gaan slapen.
Ik had voor de operatie een pilletje gekregen waar je slaperig van zou worden. Zowel de kijkoperatie zelf en daarna gewoon helemaal helder. Ik had echt iets van wat doe ik hier nog.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:09

heb er 2 :
1. na al de hele dag bij te komen in de uitslaapkamer van mijn operatie ( ok was om 8.15 ) gingen we om 5 uur proberen om naar huis te gaan , dus de zuster nog wat dingen uitleggen aan mijn ouders , en achter hun rug dacht mijn lichaam toch iets anders en ging ik out in de rolstoel :o

moest bloedprikken , opzich zou je zeggen niet zo'n probleem , behalve als je bang bent . uiteindelijk 2 uur en 8 (!) zusters verder en een bed is het gelukt , alles was goed. }:0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:21

Jaa een bloedfontein altijd leuk. :D

Mayflower _O- jakkes.

Maar hier ook wel regelmatig spraypainten bij bloedprikken of infuus verwijderen. Het grappigste daarin was wel na de zoveelste prednisoninfuus ellende met veel opnieuw moeten laten prikken.

Infusen sneuvelden gemiddeld na een dag al. Die eruit moest als laatste was vers voor dat infuus geprikt en mocht er na 4 uur weer uit. Op de afdeling in het net in gebruik genomen ziekenhuis liepen een paar leerlingen rond. Een daarvan mocht bij mij haar eerste infuus verwijderen. De hoofdverpleegkundige had al gewaarschuwd. Let op bloed is wat dunner door bloedverdunners die ik ook moest vanwege bedlegerigheid toen. :+ en houdt goed druk op het infuus en heb je doekje klaar.

En ja dat ging dus niet helemaal goed. _O- ze trekt de pleisters eraf en vergat het infuus tegen te houden. Dat was net een klein bloederig raketje die zichzelf lanceerde met straalaandrijving. Flots tegen de nagelnieuwe hagelwitte mooie muur van de kamer en de gordijnen om het bed. :)) echt alles zat onder het bloed. Gelukkig was de hoofd verpleegkundige snel genoeg met de boel afdrukken. Ik lag al dubbel van het lachen. Meisje barste zowat in huilen uit het arme kind. De schoonmaakploeg was wat minder blij. Bloed wilde er niet echt lekker af.

Heb nog een paar dagen naar een mooie vage vlek aan kunnen kijken op de muur die ze daarna maar opnieuw hebben gewit.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:27

jorika1986 schreef:
Ik ga 3 keer per jaar naar de bloedbank om te doneren.
Zo nu en dan komen er meiden die dan voor de eerste keer op een echte arm mogen prikken.
Meisje was helemaal in de stress, en ik ben ongelooflijk makkelijk te prikken...
Prikt ze in ene keer raak, maar trekt per ongeluk de naald weer mee terug.
Dat geeft met die dikke pijpjes van naalden toch een partij rotzooi!!!

Dit heb ik ook eens gehad toen ik iemand moest inwerken. Ze schrok kennelijk zo dat ze direct goed had geprikt dat ze weer terugtrok. Een mooie rode fontein en haar hoofd kleurde ook mooi :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:03

Oooh ik kan prima tegen bloed maar als mij dat zou overkomen.... _O-

Nee, ik heb wel een keer meegemaakt dat ik mijn rechterknie uit de kom had gedraaid en 3 weken in het gips had gezeten. Gips was er net af gehaald en ik "liep" (lees: strompelde) naar de kamer van de orthopedisch chirurg. Die zou dan nog even controleren of alles in orde was.

Hij kwam binnen, vroeg me te gaan liggen en begon aan mijn linkse been te voelen en te knijpen, boog hem een paar keer. Ik dacht, oké, normaal, hij gaat ze waarschijnlijk op die manier vergelijken. Keek ie ineens verbaasd op. "Goh deze ziet er wel erg goed uit?".

Klopt meneer, die heeft ook niet 3 weken in het gips gezeten. Oh ja. :')