Pijn in knie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Pijn in knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:10

Hoihoi! :wave:

Even gauw een vraagje, ik ben niet eentje die snel naar de dokter toe gaat (zeker niet als ik volgens mij gewoon een domme beweging gemaakt heb :+)

Een tijdje terug heeft mijn lichaam een miscommunicatie met zichzelf gehad :')
Voet bleef staan, rest van lichaam draaide al vrolijk een kwartslag opzij. Even een oplawaai aan m'n knie, beetje pijnlijk, maar verder nog niks aan de hand. Nu heb ik zaterdag waarschijnlijk weer zoiets gehad, en sindsdien doet mijn knie weer pijn. De pijn zit bij mijn rechterbeen aan de linkerkant rond de knieschijf (de zijkant en eronder)

Na de meeting kon ik niet meer omhoog komen van de wc af, zo'n pijn deed mijn knie. Altijd handig op verjaardag van je schoonmoeder en wanneer je je telefoon niet in je broekzak hebt :') Vriendinlief heeft me geholpen op te staan toen ze erachter kwam dat ik wel heel lang weg bleef, en vervolgens een warme straal van de douche op mijn been gezet. Na wat voorzichtig aan doen, in beweging blijven door af en toe even een stukje te lopen buiten, ging het de volgende dag alweer wat beter. De pijn was er nog steeds, maar niet meer zo erg als zaterdag zelf.
Opstaan etc. deed nog altijd pijn, maar ja...een oplawaai aan je spieren kan de volgende zag spierpijn bezorgen. Daar keek ik dus niet vreemd van op. Echter zijn we nu dinsdag, maar traplopen is nog altijd een ramp, net zoals gewoon opstaan van bank/stoel (om nog maar te zwijgen over het in en uit de auto stappen :+ )

Nu vraag ik mij af, moet ik gewoon nog even wat langer afwachten want het gaat vanzelf wel weer over, of moet ik even meneer de dokter aan zijn mouw trekken om mijn knie na te kijken? Ik heb namelijk geen zin om voor niks naar de dokter toe te gaan terwijl overmorgen mijn knie alweer compleet pijnvrij zal zijn bijvoorbeeld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:11

Ik zou toch even langs de dokter gaan en vragen om een echo / scan van de knie. Dit klinkt heel erg als dat er iets in je kniebanden stuk/verrekt is.

Tigress

Re: Pijn in knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:29

Hmm, dat klinkt minder. Morgen heb ik nog een dagje school, donderdag maar even dokter poken voor een afspraakje :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:33

Dit klinkt of als kruisbanden of als collaterale banden! Ga maar wel even heen! Probeer je knie in tussentijd wat te ontlasten maar wel te blijven bewegen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:21

Ik dacht gisteren dat het beter ging. Dappere ik zou fietsen, maar ging na 3 meter maar niet meer verder :') Ik besloot meteen maar te gaan bellen vandaag. Volgens mij was het te geforceerd :+
Afijn, ik kan dinsdag 10 voor 10 pas terecht :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:46

Dinsdag pas? ;( ik heb ook zoiets gehad, maar ik voelde iets "krakken"... Bij mij bleek na de echo mijn knieband gescheurd te zijn...

Heb je krukken die je van iemand kan lenen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:49

Dit is een klassiek knieletsel. Moet je absoluut wat aan laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:53

Klinkt inderdaad als gescheurde/uitgerekte knie/kruisbanden. :(:)
Ik heb hier ook last van gehad en dit kan erg lang duren, maar als het dan eenmaal aan het genezen is, gaat het vrij snel.
Bij mij is er ook een mri-scan gemaakt.

Heb je ook vocht in de knie?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 08:55

Nee, geen vocht in de knie. Voor vandaag zaten ze al helemaal vol, maandag gesloten, dus vandaar dinsdag pas. Het lopen wordt er niet beter op, en dat had ik eigenlijk wel gehoopt :x

Na het fietsen van gisteren zette ik er iets te veel druk op zo bleek, en daarna was het lopen even rampzalig :') Mijn vriendin heeft wel krukken, die kan ik vast wel even gebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:56

Ik denk dat dat een heel slim idee is. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:54

Peesblessure is de gestelde diagnose. Gelukkig niks ernstigs. Meneer de dokter vroeg waar het pijn deed. Ik wees het aan, waarna de dokter vies hard op de pees drukte. ''Daar?''

GRMBL*$^$^##% JA DAAR!

Het is dat de stoelen ijzeren leuningen hadden, anders stonden mijn nagelafdrukken er nu in :')

Afijn, mijn patellapees geeft momenteel de problemen. Ik mag niet springen, moet rust houden, niet te veel, niet te weinig, en dan zou het over moeten gaan :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:53

En elke dag 10 minuten stappen op harde ondergrond ;)