Als je je haar niet met Shampoo kunt wassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Als je je haar niet met Shampoo kunt wassen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:32

Tja dan was je het met een stink zeep :Y)

Al jaren heb ik last van jeuk op mijn hoofd, de laatste jaren neemt het alleen nog maar toe.
Er komen schilfers bij kijken, wondjes, ontstekingen en een stank!

Als ik het een keertje met een shampoo was dan ligt mijn hele hoofdhuid tot bloedens toe open. Die wondjes gaan weer ontsteken en dan krijg je een soort nat eczeem wat niet echt fris ruikt. Plus iedereen kan zien waar ik ben geweest want ik wordt achtervolgd door een hele schilfer parade.
Maar dat terzijde, met Aleppo zeep en een lotion van de dokter (want bokt niet in paniek raken, ik ga er ook voor naar de dokter) is het te doen.

Maar nu.. Wat nou he als ik grijs word.
Zou ik dan mijn haar niet kunnen verven?

Nu vind ik mijn haar eigenlijk te donker en zou best wel eens wat highlights erin willen.. Maar zou dat ook niet kunnen?

Aan de ene kant wil ik het uitproberen, maar aan de andere kant het is nu rustig.

Bestaat er een verf waar je hoofdhuid geen opdonder van krijgt?

Ir111

Re: Als je je haar niet met Shampoo kunt wassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:33

Henna misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:35

Weet je voor welk component in shampoo je gevoelig bent? Of is dat niet nader onderzocht/uitgeplozen?

Misschien eens 1 plukje laten highlighten bij de kapper om te zien wat er gebeurt? Uiteraard wel erbij zeggen waar je last van hebt, zodat ze niet helemaal tot aan de hoofdhuid inzetten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:36

Het klinkt als iets wat ik op tv heb gezien. Bij die man werd het met cortisoninjectie? Behandeld. Al een keer bij een dermatoloog oid geweest?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:37

Als je hoofdhuid shampoos al niet aan kan zou ik niet proberen er ook nog verfmiddelen in te gooien, is een beetje gedoemd om te mislukken..

Dat bang zijn om grijs te worden ken ik wel, ik heb zelf een PPD allergie waardoor ik mijn haren niet kan verven. Gelukkig nog geen grijze haar te bekennen, maar ik knijp hem om met mijn 30ste al grijs te worden :P

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:38

Ben je donkerblond? Dan kan je ook nog citroensap proberen (haren wassen zoals je het nu doet, op het eind wat druppeltjes citroensap en dan föhnen).
Al is dat wel zuur natuurlijk.. weet niet of dat nou zo bevorderlijk is.

Heb je al wel eens gekeken naar biologische haarproducten/-verf? :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:39

Ik heb van Finland van die teershampoo meegenomen omdat ik die geur zo lekker vind ruiken :+ (ruikt naar paardenteer :')) maar m'n moeder gebruikt die af en toe en heeft ook zo'n last van haar hoofdhuid. Deze was daar veel minder fel bij, zou dat geen optie kunnen zijn?

Had ff gegoogled en vond deze http://www.detuinen.nl/jacob-hooy-teershampoo.html
"Jacob Hooy Teer Shampoo is speciaal geschikt tegen roos, eczeem en haaruitval. De milde shampoo heeft een doeltreffende werking en is zacht voor de hoofdhuid."

Lost mss niet je haarkleur probleem op maar wie weet het wassen zelf?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:42

is dat de enige shampoo die je kunt gebruiken? Want neutral heeft ook van die 0% shampoo en conditioner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:45

Maartje1990 schreef:
is dat de enige shampoo die je kunt gebruiken? Want neutral heeft ook van die 0% shampoo en conditioner.

Voor de cavia's gebruik ik deze shampoo ook, en dan doe ik er een druppel tea tree olie in om de huid te verzorgen.

Misschien is dat ook nog een idee?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:45

Dokter zegt dat het gewoon een contact eczeem is.
Ooit in mijn jongere jaren bij de dermatoloog gelopen, wat niets uithaalde. Liefste wil ik geen hormoonzalfjes, dat helpt tijdelijk maar niet op langer termijn.

Voeding is een groot issue, hoe meer suikers/kleurstoffen ik binnen krijg hoe explosiever het eczeem.

Zwemmen in chloor gaat ook niet meer, dan wordt mijn hele lichaam rood en gaat vreselijk jeuken. Mijn hoofdhuid gaat dan echt zeer doen. Lijkt met de jaren alleen nog maar erger te worden.

Henna! Dat ga ik eens googlen.
Ja dat dacht ik ook, niet op het hoofdhuid. Maar je moet het na het verven toch wassen. En ik denk dat Aleppo zeep het niet goed uitwast, dat ontvet ook niet.

Paris, ik ben donkerblond. In wintermaanden donker en zomer wat lichter.
Citroensap lijkt me niet handig voor mijn hoofdhuid, fohnen doe ik ook niet.

A_nouk, haha precies. Van het weekend vroeg iemand aan me; "Maar wat nou als je grijs wordt? Wat doe je dan". F*ckk nog niet aan gedacht ha ha :') Vandaar dat ik nu al op onderzoek uit ga :+

Maartje1990 Neutral zit wel parabenen/siliconen/parfum in (SL/SLS). Heb een tijd Yes to Carrots gebruikt. Dat gebruik ik nog wel voor mijn punten.
Babyshampoo van de Hema ook een tijd geprobeerd, helaas krijg ik daar nu ook plekken van.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:48

Ik zou proberen erachter te komen wat precies de bestandsdelen in shampoo zijn waar je niet tegen kan. Als je dat weet weet je ook snel genoeg of je kunt verfen :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:54

Test met Henna trouwens eerst wel een klein plekje op je huid, in je ellebogen of een stukje achter je oor of knieholten. Genoeg mensen die ook niet tegen henna kunnen :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:57

Heb je al natuurlijke shampoo geprobeert ? In zo goed als alle traditionele shampoos zitten tamelijk agressieve sulfaten war veel mensen gevoelig of allergisch op reageren. Het ergste is dat ze zelfs in de apotheek ook verkocht worden voor gevoelige huid en co.
Ik gebruik momenteel deze waar ik blij mee ben.
http://bioce.nl/shop/cosmo-naturel/cosm ... -propolis/
Opgepast met bio, niet alle bio labels zijn even streng. Ik geloof dat de franse nature&progres één van de strengste is waar je dus echt geen enkel schadelijk of agressief ingredient in hebt.

Voor kleur kun je misschien henna of kamille proberen ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 19-05-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:58

Henna zou ik inderdaad juist mee uitkijken. Daar krijgen veel mensen juist veel sneller een reactie van. Ik zou eens onderzoeken of je misschien een allergie hebt voor een bepaald bestanddeel in shampoo, dan weet je meteen wat wel en niet kan.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:02

Babeth schreef:
Henna zou ik inderdaad juist mee uitkijken. Daar krijgen veel mensen juist veel sneller een reactie van. Ik zou eens onderzoeken of je misschien een allergie hebt voor een bepaald bestanddeel in shampoo, dan weet je meteen wat wel en niet kan.

Dat is meestal door toevoegingen in het product. Bij echte henna krijg je zelden reacties.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:03

Op Zakynthos werd er zeep gemaakt op basis van olijfolie, zonder toevoeging van chemische stoffen. Mensen met eczeem en allergie hebben hier veel baat bij. Geen idee of het hier te krijgen is overigens. Ik heb 2 stukjes meegenomen voor mijn nichtje die ongeveer hetzelfde probleem heeft als jij.
Ze ging het proberen, dus ik ben benieuwd of het werkt.
Niet aan gedacht, anders had ik wel een stukje voor je meegenomen :\

Voor verf geen advies. Maar lijkt me niet aan te raden. Ik heb het een aantal keer laten verven, maar had daar al last van. Terwijl ik normaal zelden ergens last van heb. Ik laat het maar gewoon grijs worden nu :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:06

Er bestaat ook Denorex, dat is een soort teershampoo en wordt gebruikt bij mensen met psoriasis. Het verlicht de jeuk enorm.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:07

Dat is Aleppo zeep Amanda. Is erg fijne zeep. Is oeroud, maar werkt als een tierelier. Is ook in Nederland te verkrijgen bij natuurwinkels en de Tuinen.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 19-05-15 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:07

Verf is chemische troep, daar zou ik echt niet aan beginnen als ik jou was.
Met henna heb ik geen ervaring, wellicht dat dat een optie is, maar ik zou ermee oppassen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:10

Ook ik heb een supergevoelige huid, ik verdraag geen zeep, geen shampoo, geen creme, ... ik was mijn haar met water en mijn huid was ik met olie. Qua creme heb ik eindelijk een merk gevonden waar ik wel tegen kan, want ik heb echt wel nood aan zonnecreme.
Op zich verdraag ik wel shampoo als ik het maar niet elke week gebruik, dus 1 x per half jaar (bij de kapper) wordt mijn hoofd wel met shampoo gewassen.
Toch heb ik al laten kleuren, geen probleem mee gehad. Wel bij de kapper gemeld, en dan hebben ze daar een hypoallergene shampoo gebruikt (ik voelde het wel, maar na daarna gewoon 2x met water te wassen was de jeuk over, goed uitspoelen is ZOOOO belangrijk!)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 13:02

Aleppo zeep gebruik ik nu.
Voor de hoofdhuid is het prima. Alleen mijn haar ziet eruit als een ontplofte cavia :') En een volume!
Ik wil uiteindelijk ernaar toe werken om mijn haar 1x in de week te hoeven wassen, nu doe ik dat om de dag. Soms om de twee dagen.

Hmmm jammer, zo te zien wordt het toch grijs worden :')

Tja bestanddelen testen van shampoos. Dat is niet te doen, ze gooien er zoveel in! :oo
En dan ligt mijn hoofdhuid open, duurt zeker twee weken voordat wondjes bij mij geheeld zijn (stollingsziekte). Dus eer dat ik daar achter ben, zijn we drie jaar verder.

Goed idee om Henna inderdaad eerst op een klein stukje huid te proberen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 13:07

betadine schreef:
Heb je al natuurlijke shampoo geprobeert ? In zo goed als alle traditionele shampoos zitten tamelijk agressieve sulfaten war veel mensen gevoelig of allergisch op reageren. Het ergste is dat ze zelfs in de apotheek ook verkocht worden voor gevoelige huid en co.
Ik gebruik momenteel deze waar ik blij mee ben.
http://bioce.nl/shop/cosmo-naturel/cosm ... -propolis/
Opgepast met bio, niet alle bio labels zijn even streng. Ik geloof dat de franse nature&progres één van de strengste is waar je dus echt geen enkel schadelijk of agressief ingredient in hebt.

Voor kleur kun je misschien henna of kamille proberen ?

Oh die shampoo ziet er wel fijn uit zeg.
Maar op het moment durf ik het even niet.

Aleppo droogt de hoofdhuid niet uit, het ontvet niet. En dat voelt al zo fijn, daardoor is mijn haar een stuk minder vet :j

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 13:12

chimello schreef:
Ik heb van Finland van die teershampoo meegenomen omdat ik die geur zo lekker vind ruiken :+ (ruikt naar paardenteer :')) maar m'n moeder gebruikt die af en toe en heeft ook zo'n last van haar hoofdhuid. Deze was daar veel minder fel bij, zou dat geen optie kunnen zijn?

Had ff gegoogled en vond deze http://www.detuinen.nl/jacob-hooy-teershampoo.html
"Jacob Hooy Teer Shampoo is speciaal geschikt tegen roos, eczeem en haaruitval. De milde shampoo heeft een doeltreffende werking en is zacht voor de hoofdhuid."

Lost mss niet je haarkleur probleem op maar wie weet het wassen zelf?

Daar zitten de SLS in (Sodium Laureth Sulfate) die vermijd ik. Dat zijn goedkope reinigingsmiddelen die lekker doen schuimen (waar wij mensen DOL op zijn). SLS wordt trouwens ook gebruikt voor reiniging van garagevloeren, ja je leest het goed; garagevloeren. Op langer termijn zijn SLS kankerverwekkend.
Laatst bijgewerkt door Nassie op 19-05-15 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:12

Suzanne F. schreef:
Er bestaat ook Denorex, dat is een soort teershampoo en wordt gebruikt bij mensen met psoriasis. Het verlicht de jeuk enorm.

Deze gebruik ik inderdaad ook voor de psoriasis op mijn hoofd. Jeuk en plekjes worden er een stuk minder van!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:15

Silver_Bolly schreef:
Suzanne F. schreef:

Deze gebruik ik inderdaad ook voor de psoriasis op mijn hoofd. Jeuk en plekjes worden er een stuk minder van!

Deze heb ik ook gehad van de huisarts toen mijn hoofdhuid vreselijk aktief was, heb het al in geen jaren meer nodig gehad.