Tss tamponziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SendraDee

Tss tamponziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:37

Hoi ik ben 14 jaar en ik ben heel bang dat ik tss heb oftewel tampon ziekte, ik heb maar 3 (?) keer in mijn hele leven een tampon in gehad maar sinds vorige maand had ik iets te lang een tampon in (die keren daarvoor ook maar dat was al een heeele tijd geleden) en ik werd misselijk, dus haalde ik hem even daarna eruit, ik had die middag in de tuin gelegen in de zon zonder mij in te smeren met zonnebrand, toen had ik dus een verbrande neus. En last van diarree en had het warm snachts, Maar toen ik niet meer ongesteld was had ik daar geen last van alleen dat ik het warm had. nu ben ik weer ongesteld sinds vandaag (heeel weinig terwijl ik het normaal wel redelijk flink ben, ik weet niet zeker of ik het vandaag dus ook echt ben) in iedergeval ben ik weer misselijk en heb ik weer een verbrande neus, dit kan ook door de zon komen, maar toch ben ik heel bang, ik ben nu inmiddels ongeveer een maand verder sinds ik de tampon in had, het was OB en de allergrootste die er was omdat ik heel bang ben om door te lekken.

sorry als het niet goed staat ik weet niet goed hoe het allemaal werkt.

Anoniem

Re: Tss tamponziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:39

Meis, als jij TSS had lag jij nu al in het ziekenhuis hoor :) Waarschijnlijk voelde je je toen niet lekker doordat je te lang in de zon had gelegen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:40

met de tamponziekte kun je dit heus niet typen naar horen zeggen en lezen op internet is dit een ernstig iets waar je echt ziek van bent.

door je hormoon huishouding kan je als je ongi bent eerder verbranden, gewoon goed insmeren en dat je niet helemaal lekker bent kan dus ook van het bloedverlies zijn.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:43

Wat is 'iets' te lang als ik vragen mag? Je kunt een tampon namelijk makkelijk 6 a 8 uur inhouden zonder ziek te worden hoor. En zoals de mensen hiervoor al zeggen, je hebt zeker niet te tamponziekte, je hoeft je geen zorgen te maken! (:

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:44

Maak je geen zorgen, als je het had wist je het ;) .
Het kan zijn dat je je niet gewoon niet goed voelt. Of dat je zoveel angst heb voor de ziekte, dat je je vanzelf al slecht begint te voelen. Of, je voelt je gewoon slecht omdat je je maandstonden hebt. Zijn wel meerdere vrouwen waarbij dat niet altijd over rozen gaat :D .

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:45

Kwanyin schreef:
Maak je geen zorgen, als je het had wist je het ;) .
Het kan zijn dat je je niet gewoon niet goed voelt. Of dat je zoveel angst heb voor de ziekte, dat je je vanzelf al slecht begint te voelen. Of, je voelt je gewoon slecht omdat je je maandstonden hebt. Zijn wel meerdere vrouwen waarbij dat niet altijd over rozen gaat :D.
Kán het überhaupt over rozen gaan dan? :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:49

Dit klinkt eerder als een zonnesteekje dan tss.

Murthul

LZP >> MWS

nine1987

Ehm.. Als ik ongesteld ben, dan doe ik een nieuwe tampon in voor het slapen, maar als ik uitslaap, zit hij er makkelijk 12 uur in hoor.. Ik ga er geen wekker voor zetten.. Nooit niks aan de hand..

Al vernieuw ik m door de dag heen wel zo'n 6-8 keer.. Vind t anders "vies".. Jep, zit tussen mijn oren.. :+

Maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken ts.. Als je TSS had, dan zat je dit nu niet vrolijk een maand later te typen.. :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:50

Zelfs 12 uur kan wel eens een keertje zonder ziek te worden. Ik denk dat je daar wel een grens moet trekken. Maar nee, ik denk niet dat je TSS hebt, dit komt maar heel weinig voor

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:53

TSS is het waarschijnlijk niet TS. Dan voel je je heel wat beroerder als alleen misselijk en diarree.
Zonnetje is al lekker fel en door de hormonen die op hol slaan tijdens de menstruatie kan je huid gevoeliger worden.
Ik krijg een ontzettende vette huid als ik het moet worden...

Voel je je nog niet helemaal zeker over het gebruik van tampons? Zeker omdat je nog jong bent en waarschijnlijk nog niet zo lang ongesteld.
Relax, TSS krijg je echt niet zomaar!!! Dan moet je echt een tampon vergeten uit te halen nadat je menstruatie is afgelopen. Dus meer dan 12/24 uur.
Laatst bijgewerkt door jorika1986 op 18-05-15 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:56

Omdat je het ook over zon etc hebt, gok ik eerder zonnesteek dan TSS...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:44

Ik denk niet dat je TSS hebt. Maar het is best mogelijk om misselijk te worden als je je tampon lang in hebt. Soms vergeet ik wel eens dat ik hem in heb en dan heb ik hem ook lang in. Ik word altijd misselijk als het hoog nodig tijd is om hem om te wisselen. Zodra ik dat heb gedaan trekt de misselijkheid langzaam weg. Hoe dat werkt geen idee.

Denk net als de voorgaande dat je eerder last hebt van een zonnesteek dan van TSS.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:39

Daar ts nog geen toelating heeft tot dit forumdeel, plaats ik hier een slotje.