Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Liselot schreef:Nou Greetje, dat vind ik wel een bijzondere reactie. Mijn moeder is altijd nog baas in haar eigen huis en steekt een sigaret op als ze dat wil. Ik heb zelf ook altijd gerookt en rookte ook gewoon bij mijn ouders is huis.
Ze heeft al wel duidelijk aangegeven dat als straks de baby er is ze absoluut niet bij de baby gaat roken. Dit zei ze trouwens uit zichzelf.
Amable: zo attent is mijn moeder helaas niet
Liselot schreef:Nou Greetje, dat vind ik wel een bijzondere reactie. Mijn moeder is altijd nog baas in haar eigen huis en steekt een sigaret op als ze dat wil. Ik heb zelf ook altijd gerookt en rookte ook gewoon bij mijn ouders is huis.
Ze heeft al wel duidelijk aangegeven dat als straks de baby er is ze absoluut niet bij de baby gaat roken. Dit zei ze trouwens uit zichzelf.
Greetje63 schreef:Liselot schreef:Nou Greetje, dat vind ik wel een bijzondere reactie. Mijn moeder is altijd nog baas in haar eigen huis en steekt een sigaret op als ze dat wil. Ik heb zelf ook altijd gerookt en rookte ook gewoon bij mijn ouders is huis.
Je kunt longkanker krijgen van enkel meeroken, wie wil dat op zijn geweten hebben dat je dat een ander mogelijk aandoet?
En inderdaad iedereen is baas in zijn eigen huis maar iemand die je willens en wetens mogelijk opzadelt met dergelijke gezondheidsproblemen is een bezoek niet waard. En een ouder die in het bijzijn van zijn kinderen rookt vind ik totaal onverantwoord. Of ze nu 6 maanden of 40 jaar zijn. Zoiets doe je niet. Misschien 50 jaar geleden toen we nog niet wisten wat de gevolgen konden zijn maar inmiddels is dat al jaren bekend en tijd genoeg om het gedrag daar op aan te passen.
. Greetje63 schreef:fokfanaat schreef:Ik vind het onvoorstelbaar dat een oma to be niet alles doet voor de gezondheid van een kleinkind.
En voor haar eigen kind! Vind ik even onvoorstelbaar. Of mag er vanaf een bepaalde leeftijd ineens wel bij het kleinkind gerookt worden omdat het dan minder erg zou zijn?
Greetje63 schreef:fokfanaat schreef:Ik vind het onvoorstelbaar dat een oma to be niet alles doet voor de gezondheid van een kleinkind.
En voor haar eigen kind! Vind ik even onvoorstelbaar. Of mag er vanaf een bepaalde leeftijd ineens wel bij het kleinkind gerookt worden omdat het dan minder erg zou zijn?
MarlindeRooz schreef:Ik zou gewoon zeggen, mams zou jij het vervelend vinden om als ik er ben even buiten te roken in verband met de kleine. Niet groter maken dan dat het is!