Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Bel de vakbond.
Jouw baas heeft een serie plichten tegenover jou en die is hij niet nagekomen. Je hoort geen lichamelijke (...en ook geen psychische! ) klachten te krijgen door simpelweg op een te koud kantoor te zitten, slechte lucht, etc.
Niet meer pikken! !
Edit: als jouw vaste werkplek naast de printer is, is ventilatie/ afzuiginstalatie van de printer verplicht.
) niet hoor... Die printer vind ik inderdaad wel een issue, komen nare luchten vanaf. Maar heb ik ook nooit echt besproken met ze. 
Janneke2 schreef:Ten eerste: je kent je rechten niet. Dat is een prima reden om de vakbond te bellen, dan weet jij hoe of het zit.
Op grond daarvan kun je uitstekend het gesprek aangaan (ik bedoelde niet: vraag ze of ze meteen met toeters en bellen voor de deur komen protesten- dat is maar een deel).
Babbelientje schreef:Dat een bijholteontsteking kan worden veroorzaakt door even in de kou te zitten, is echt enorm achterhaalde onzin. 'Kou vatten' kan helemaal niet. Is immers een virus (of eventueel bacterie). Die heb je dus gewoon ergens opgelopen. Hoofdpijn door een koude nek kan wél. En daar hoeft het geen winter voor te zijn. Als het koud is spannen je spieren aan en een gespannen nek kan hoofdpijn geven. Dat in combinatie met je verkoudheid / bijholteontsteking kan dus je klachten verklaren. Ik zou lekker een dikke sjaal om houden, zeker als het ook waait, en eventueel 's avonds of 's nachts lekker een warme (maar niet te hete) kruik in je nek. Sterkte!
Princesj schreef:Heel bekend, zodra hier het extra kacheltje aan gaat zit ik met hoofdpijn en ontstoken holtes. Maar hoe koud kan het zijn dat je nu zo'n kacheltje nodig hebt. Zowel op kantoor als bij mij thuis staan de kachels gewoon uit?
Hannanas schreef:Het is bij de arbowet (arbo besluit) verboden om naast een printer in dezelfde ruimte te werken.
Of de printer staat apart met ventilatie mogelijkheden of er is goede afzuiging.
Zeer zeer zeer ongezond die dampen.
Hebben jullie een RI&E?
Cookies schreef:Hannanas schreef:Het is bij de arbowet (arbo besluit) verboden om naast een printer in dezelfde ruimte te werken.
Of de printer staat apart met ventilatie mogelijkheden of er is goede afzuiging.
Zeer zeer zeer ongezond die dampen.
Hebben jullie een RI&E?
Is dat zo? Ik zit hier al jaren naast de printer, tis maar een kleintje. En daarvoor heb ik 2 jaar naast het kopieerapparaat gezeten.