Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cas123 schreef:Dit probleem heb ik precies het zelfde!! Ik krijg geen een hap brood door me strot! Ik zit nog op school en heb vanmorgen wel een halve botherham gegeten omdat het moest van mijn moeder. De eerste pauze heb ik een appel met worteltjes gegeten en de tweede pauze een bakje magere yoghurt met aardbeien. Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen. Ik heb maanden lang creakers met kaas gegeten. Hoef ik nu ook niet meer want krijg het niet weg. Ik merk idd ook dat ik veel sneller naar de ongezonde dingen stap. Heb ook overgewicht maar ben sinds vandaag anders en gezonder gaan eten. Alles mager en fietsen doe ik naar school, lopen doe ik savonds, en rij smiddags na school paard. Dus ik beweeg wel. Maar qua voeding vind ik het moeilijk.
Cas123 schreef:Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen.
Lizzle schreef:Heb je al eens twee gekookte eieren als ontbijt of lunch geprobeerd? Dan kan je daarnaast volle(!) yoghurt of kwark eten.
Ik ben gek op eieren. In de ochtenden als ik wat eerder op sta zou het nog wel kunnen, alleen is het in de middag lastig mee nemen, heb wel een z'n bak met kwark mee genomen, dat is behoorlijk irritant. Ook moet je er aan denken dat er elke dag kwark in huis is, dat gaat vaak ook niet vanzelf.. Het zijn vaak van die hele kleine irritante dingetjes. Doubtless schreef:Cas123 schreef:Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen.
Wat een klinklare onzin. Een diëtist kijkt naar wat je lijf nodig heeft, niet naar voedsel die jou de keel uitkomt.
Ik krijg van veel koolhydraten ook last van m'n buik. Je kunt ontbijten met gekookte eieren, havermout pap, yoghurt en fruit... Allemaal niet zo lastig. Lunch meenemen is lastiger, dat begrijp ik. Ik maak nog wel eens koolhydraatarme wafels, die kan je makkelijk mee naar school nemen. Of thuis even een salade voorbereiden & die in een bakje meenemen.
Cas123 schreef:Heb je persee brood nodig in je lichaam/ voeding?? Mijn moeder denkt namelijk van wel. Ik heb ook al vezels geprobeert en ook dat lukt me niet. Ik volg even ts.
faunty schreef:een hardgekookt eitje als tussendoortje ? of fruit
en heb je al eens aan een maaltijd omelet gedacht ?
omelet met 3 eieren , beetje spinazie of andere groente , kipfilet of kaas en klaar ! je kan er nog kruiden enzo aan toevoegen .
omelet met Italiaanse kruiden en tomaten is ook superlekker.
kan je gewoon koud eten.
Nymeria schreef:http://www.fitgirlcode.com/food/rice-ca ... -toppings/
Hier ben ik mee begonnen, kunnen prima als ontbijt, lunch of tussendoor! En met de variaties gaat het ook niet vervelen!
AmoorM schreef:Nymeria schreef:http://www.fitgirlcode.com/food/rice-ca ... -toppings/
Hier ben ik mee begonnen, kunnen prima als ontbijt, lunch of tussendoor! En met de variaties gaat het ook niet vervelen!
Ziet er lekker uit! Alleen m'n moeder zegt altijd dat je dat niet moet doen om dat je dan gaan stinken naar rijstwafel haha.
AmoorM schreef:Nymeria schreef:http://www.fitgirlcode.com/food/rice-ca ... -toppings/
Ziet er lekker uit! Alleen m'n moeder zegt altijd dat je dat niet moet doen om dat je dan gaan stinken naar rijstwafel haha.