Al zes jaar lang pijn aan navel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Al zes jaar lang pijn aan navel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:42

Omdat ik inmiddels toch wel nieuwsgierig ben geworden naar hoe dit toch kan dit topic. Ik heb namelijk al minimaal zes jaar lang regelmatig pijn aan mijn navel. De ene keer heel lichtelijk, een stekende pijn van binnenuit in mijn navel en de andere keer is het zo erg dat ik lijkbleek weg trek, kotsmisselijk word en in de foetushouding zou willen liggen huilen. De pijn komt dan ook echt puur uit mijn navel en de omgeving van mijn navel. Ik heb een hele diepe navel en schoonmaken is ook erg pijnlijk. Als ik duw op mijn navel krijg ik ook direct een stekende pijn in mijn (blaas?) en heb ik het gevoel dat ik moet plassen. Het is geen blaasontsteking. Dan hadden er bij eerdere onderzoeken ontstekingswaarden gevonden moeten zijn. Maar wat het dan wel is? Ik heb verder geen uitstulpingen of verdikkingen dus een navelbreuk lijkt mij sterk. Het enige aparte aan mijn navel is dus dat hij erg diep is.

Kent iemand deze klachten? Ik vraag me af of het normaal is.

Maanlicht

Re: Al zes jaar lang pijn aan navel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:43

Waarom ben je in die zes jaar nog nooit naar de dokter geweest?
Want dit klinkt eerlijk gezegd wel een beetje ernstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:44

Toch even langs de dokter. Navelbreuk kan bijvoorbeeld juist pijnlijk zijn als ze klein zijn. Wellicht zit er ergens een ontsteking of iets anders wat de dokter kan verhelpen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:49

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn navel overigens.
En ik ben nooit bij de dokter geweest omdat ik de klachten niet ernstig genoeg acht. Ik ga niet voor iedere scheet die dwars zit. Maar was nu toch wel nieuwsgierig geworden :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:52

Maar als je hier al 6 jaar last van hebt, en je wilt graag wat het is en of er iets aan gedaan kan worden zou ik toch naar de dokter gaan ook al acht je de klachten niet ernstig genoeg. Hij is uiteindelijk de enige die je echt kan helpen, en je echt kan vertellen wat het is.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:52

Ik zoi toch wel even langs de dokter gaan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:53

Dit is dan een scheet die al 6 jaar dwarszit waar mee ik toch wel naar de dokter was geweest.
Als je zegt dat het al 6jaar zeer doet vinden ze het vast niet iets onnozels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:53

Zo vanaf de foto's zou ik het ook niet weten, maar ik wil toch ook even reageren.
Ga naar de dokter!! :)

Je acht de klachten niet ernstig genoeg? Dit staat in je OP TS, dat vind ik behoorlijk ernstig. :j
Citaat:
De ene keer heel lichtelijk, een stekende pijn van binnenuit in mijn navel en de andere keer is het zo erg dat ik lijkbleek weg trek, kotsmisselijk word en in de foetushouding zou willen liggen huilen. De pijn komt dan ook echt puur uit mijn navel en de omgeving van mijn navel. Ik heb een hele diepe navel en schoonmaken is ook erg pijnlijk. Als ik duw op mijn navel krijg ik ook direct een stekende pijn in mijn (blaas?) en heb ik het gevoel dat ik moet plassen.

Eigenlijk het hele stukje vind ik als geheel ernstig, maar die zin sprong er toch wel echt uit.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:54

Cubone schreef:
De ene keer heel lichtelijk, een stekende pijn van binnenuit in mijn navel en de andere keer is het zo erg dat ik lijkbleek weg trek, kotsmisselijk word en in de foetushouding zou willen liggen huilen.

Dat is toch wel iets meer dan een scheet die dwars zit?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:58

Ik zou hier ook zeker even mee langs de huisarts gaan. Je hebt al zes (!) jaar last van deze klachten, dan is het echt niet gek om er even naar te laten kijken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:59

kan een navelbreuk zijn..

maar ook een lichte chronische blindendarmontsteking.

chronische klachten van de blindendarm, beginnen met pijn in het navelgebied en verplaatst zich pas in een later stadium (als de ernst groter wordt) naar rechts onder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:03

Ik heb ook een diepe navel en als ik er m'n vinger in steek of een punt van een washandje dan word ik ook misselijk van de pijn.

Maar ik heb er nooit zomaar pijn aan. Dat is wel raar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:12

wat ook nog kan is dat je het gebied dusdanig irriteert dat de 'verschrompelde' bloedvaatjes die zich nog achter je navel onder een zeer dun velletje bevinden overgevoelig maakt..

in dat geval voel je inderdaad je blaas.. omdat er achter je navel een slap 'strengetje' hangt dat direct verbonden is met je blaas..

als je daar last van hebt, dan moet je goed opletten dat je geen kleding draagt die direct op je navel drukken (knoop/broeksrand), want daardoor wordt het gebied extra reactief.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:18

Naar de dokter ermee, zeker als je al zes jaar lang er pijn aan hebt. Kan iets kleins zijn maar ook iets ernstigs!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:26

Als dit een dwarse scheet was geweest had je geen topic geopend. ;)
Hup, afspraak maken bij de HA en misschien ben je met iets simpels wel ineens van je klachten af. Dan sla je je voor je hoofd dat je 6 jaar eerder niet gegaan bent.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:40

Kom op TS je houd jezelf voor de gek := Gewoon die huisarts bellen en gaan, daar zijn ze voor.