Waar huren? Terreinrolstoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoliekeDH

Waar huren? Terreinrolstoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:15

Hallo,

Voor aanstaande zondag zijn we op zoek naar een rolstoel met luchtbanden/terreinbanden.
We nemen hem mee naar Animal Event, dus hij moet opklapbaar zijn.

Waar zouden we dit kunnen huren? Omgeving Gouda, kan wel stukje voor gereden worden.

Afbeelding

Keet

Re: Waar huren? Terreinrolstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:22

Thuiszorgwinkel eens proberen?

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:26

Zijn we geweest, die verhuren alleen de standaard rolstoel met dunne bandjes..

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:29

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:52

Even een vraagje: hoezo heb je de enorme banden nodig?
Als je in de bak moet binnenrollen is t op zich wel logisch, maar zelfs een stevige bak is mss nog wel te doen met een gewone rolstoel... Die zijn makkelijker te pakken te krijgen..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:54

Het is wel een modderig terrein dus zo gek is het niet. Beetje vervelend als je vast komt te zitten in de blubber.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

Ik wil ook niet zeggen dat het dom is om zo'n rolstoel te huren, ze zijn verrekte handig. Maar ja, hoe kom je eraan en hoe vervoer je ze (in t geval van niet opklapbaar toch wel een ramp)?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:01

Wij hebben ooit een jongen op kamp gehad in een rolstoel. En die had voor bij de paarden een rolstoel met mountainbike wielen. Dus misschien kun je zelf zoiets maken? Of is er helemaal geen rolstoel voor handen?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:06

deze zijn naar mijn weten nooit inklapbaar en de lucht banden zijn groot en breed dus ding is nauwelijks te vervoeren

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:46

Jiperdepip; De rolstoelen die ik langs heb zien komen zijn wel opklapbaar.

Mirriez; Vorig jaar zijn we met normale rolstoel geweest, en was geen doen.. veel paadjes met zand, stukken over gras.. op een mooie platte bak wil je ook niwt een hele dag een rolstoel duwen hoor :p.

Ipsilonka; Geen gek idee, maar het is eenmalig dus houden het liever simpel

Barvrouwke; eerst gegoogled en omdat ik het niet vinden kon, topic geplaatst. Link die jij stuurt heb je denk ik niet bekeken, zij verstaan onder 'strandrolstoel' namelijk een soort onderstel van een kraantje haha

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:50

Mijn tante is ook afhankelijk van een rolstoel en voor haar huren we als we naar het strand gaan een 'wombat' (ook wel jutter genaamd). Misschien als je dat bij Google intypt je een stuk verder komt.

Dit zijn rolstoelen met brede banden die speciaal voor dat soort terrein gemaakt zijn. Ik ben alleen bang dat je deze niet (eenvoudig) in- en uit kunt klappen.

Edit: Via deze sites kun je ze op verschillende uitleenpunten huren. http://www.offtheroadwheels.nl/uitleenpunten/

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:01

Jo_vales, weet je misschien waar je die elektrische strandrolstoel (aka kraantje) kunt huren? Mijn vader zou dat echt super vinden om een keer te doen!

Ik ben zelf niet zo'n watje... mijn pa moet in zijn rolstoel, dat gaat gewoon niet anders. Hij kan al zoveel niet, dus t meeste sleep ik hem wel doorheen. Mag mijn ma weer duwen waar een normaal pad ligt ;) grind enzo, allemaal geen probleem.

Mijn pa vind trouwens voor in het bos een scootmobiel ook erg handig. Hij vind het vooral fijn omdat hij zelf rijd, maar de banden zijn ook net iets dikker, waardoor je makkelijker over paadjes kunt. Nadeel: t ding is erg zwaar, dus mocht je vast zitten in de modder, dan zit je nog wel ff.
Maar misschien is het mogelijk in de buurt een scootmobiel te huren en daarmee naar de locatie te rijden? Ze zijn niet opvouwbaar ;)

edit: dat laatste zeg ik nu wel heel hard, die kleintjes zijn wel opvouwbaar trouwens. Ik weet alleen niet hoe die presteren op hobbelige paadjes

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:59

Jo_vales schreef:
Barvrouwke; eerst gegoogled en omdat ik het niet vinden kon, topic geplaatst. Link die jij stuurt heb je denk ik niet bekeken, zij verstaan onder 'strandrolstoel' namelijk een soort onderstel van een kraantje haha

[ [url=m/R8Oil1.png]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor, daarnaast staan de Wombats.