Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gomir schreef:Vrijdag even overleggen met de arts. Tot die tijd sowieso niet belasten met tillen en rijden.
Hoe lang je rustig aan moet doen is heel erg afhankelijk van het soort operatie dat gedaan is en de omstandigheden waarin. Dat kan geen bokker door het computerscherm beoordelen
hagelslag schreef:mijn zusje heeft vorige week dinsdag haar blindedarm eruit gekregen omdat deze ontstoken was.
Nu hoeft ze vrijdag pas ter controle weer naar de dokter.
Maar wie heeft hier ervaring mee, en hoelang konden jullie ca niet rijden?
Siesjuh schreef:Dan heb je ontzettend veel geluk gehad elenaMM77!
elenaMM77 schreef:Siesjuh schreef:Dan heb je ontzettend veel geluk gehad elenaMM77!
absoluut.
ik heb zelfs 'overdreven' naar de huisarts, omdat ik net verhuist was en nog geen huisarts had..
de vage vrijwel pijnloze klachten (had al een paar dagen niet gegeten eigenlijk.. beetje zweterig maar geen koorts, een 'trekkend spiertje' in mijn onderbuik).. pas zaterdag ochtend werd ik misselijk.. heb een willekeurige huisarts gebeld met 'ik lig krom van de buikpijn' heb koortspieken, lig af en toe bijna opgerold etc.. om hem maar te laten denken aan blindedarm en hem te laten langskomen.. wat hij ook deed..
in de tussentijd heb ik snel mijn kamer opgeruimd (studentenleven he).. even onder de douche door en toen hijgend in bed gedoken (was toen wel warm uch).. het was letterlijk een onderbuikgevoel dat bij mij rode vlaggen hees. de klachten die ik echt had, zouden niet direct vermoeden dat het zo ernstig was..
woensdags had ik nog volleybalwedstrijd, donderdag training, en vrijdag 3 kilometer gejogged naar theorieles van autorijden.. dan verwacht je idd een verrekt spiertje (vandaar dat ik niets doorhad) en geen inwendige problemen.
ingedebruijn schreef:Bij mijn vriend was ie dus wel al ontploft. Huisarts zei buikgriep. Uiteindelijk van ellende gewoon naar de dokterswacht. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij een paar dagen later dood had kunnen zijn. Zijn hele buik zat vol pus. Direct andere huisarts genomen.