Behandeling bij een instelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Behandeling bij een instelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:16

Ik wilde weleens wete wat jullie ervaringen zijn met een psychiatrische instelling is of was .
Ik heb er zelf positieve ervaringen mee.
Mvg saffire

colunder

Re: Behandeling bij een instelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:21

Hier ook goede ervaringen.
Ben 2 keer opgenomen geweest en heb nog steeds regelmatig contact met mijn spv'er en psychiater(op dit moment wekelijks)
Ik heb bipolaire stoornis,dus soms gaat het goed en soms gaat het slecht.
Zou niet zonder ze kunnen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:30

Oke ik ben ook in behandeling en dat is ook wekelijks nog gaat heel goed

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:40

Ik heb er ook veel ervaring mee, positieve en negatieve. Wie er meer over wil weten mag me pb-en.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:35

Ik heb er ook behoorlijk wat ervaring mee, wil per pb wel je vragen beantwoorden als je die hebt :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:17

LZP -> MWS

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:18

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:45

Ik heb op mijn 16e jaar 7 maanden intern gezeten. Ik zeg nog steeds 'als ik dat niet gedaan had was ik nu niet wie ik nu ben'.

Het was voor mij vooral om dingen te verwerken die ik mee had gemaakt. Mijn complete structuur was aan gort en het lukte mijn mams niet in haar uppie om mij weer op de rit te krijgen.

De dag dat ik het te horen kreeg was ik compleet over de zeik, maar nu, bijna 9 jaar later ben ik ze nog steeds dankbaar en kijk ik met zover als het gaat, met een glimlach terug.

Tuurlijk was het niet altijd leuk en zeker niet makkelijk, maar het heeft me flink geholpen en ben er zeker beter van geworden. :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:46

Ik vond het verschrikkelijk. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 02:50

Ik heb zelf opname altijd weten te voorkomen.
Mijn vriendinnen zijn wisselend: soms werkt het, soms niet.

Als ik er rot aan toe ben, heb ik rust nodig. Er zijn instellingen waar dat met geen mogelijkheid kan. (Stilte kan niet, uren wandelen kan en mag niet, zoiets duidelijks als: 'de komende drie kwartier praat ik met deze psychologe' doet men niet aan - ik word daar dus gek van.)
Als incestvrouw zou ik mogelijk baat gehad kunnen hebben bij een echt ongemengde afdeling, maar dat was in mijn akeligste tijd uit de mode.
"Opgescheept zitten met" nog tien of twintig anderen 'die ook allemaal tegen het plafond zitten'- dat is niet niks. Voor wie wil oefenen in weerbaarheid: je krijgt veel oefenmateriaal, maar de manier waarop je het krijgt aangereikt is verregaand onpedagogisch: hup, het diepe in! Lang niet alle verpleegkundigen zien dingen als pesten, en wie het signaleert kan er vaak weinig mee. Ik ben op afdelingen geweest waar een enorme strijd woedde om de aandacht van de verpleging - huuuuu!
....en dan nog het jargon! Zo was er een afdeling, daar moest je op je vrije middag 'gestructureerde activiteiten' doen. Heremijntijd nog aan toe! (Bij navraag bleek dat een bezoek aan de huisarts gold als gestructureerd, maar wat lezen of puzzelen niet. Tot op de huidige dag: ik snap het niet. Inmiddels wil ik het ook niet meer snappen. ;) )

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 06:47

Je moet de juiste mensen treffen bij instellingen anders is het bagger.
Wat dat betreft heb ik het getroffen

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:05

Ik ben niet eens in behandeling geweest omdat de intake al zo moeizaam verliep. Drie maanden wachtlijst na een intakeperiode van anderhalve maand, terwijl ik crisis binnen was gekomen :n Geen verdere suggesties waar ik tussendoor terecht kon, gevalletje zoek het zelf maar uit. Contact tussen receptie en werknemers ging daar ook heel slecht, dus ik ben mn vertrouwen in die instelling verloren. Heb het stukje professionele hulp even afgesloten en doe het alleen. Gaat misschien wat langzamer maar vind het veel prettiger.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:08

Als het helpt is het goed