Bloedverlies tijdens pilstrip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Bloedverlies tijdens pilstrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 23:47

Hoi, een tijd geleden opende ik een soort gelijk topic. Ik zit namelijk met gewoon een vervelend probleem..
Ik word 'ongesteld' door mijn pil heen. Ongesteld in de zin van; te weinig bloed om het echt zo te noemen maar te veel om er niks mee te doen.

Op advies van bokkers ben ik toch langs de HA gegaan. Zij wilde een inwendig onderzoek doen, en bokt heeft mij zegmaar overgehaald. De woorden van de HA waren; we kijken wat hier uitkomt, voor 3 maanden een zwaardere pil (ipv 200 mg nu 500 mg even uit mijn hoofd), want dat wil ook wel eens helpen, tijdelijk wat anders, en als er niks uitkomt moet je maar accepteren dat je hier last van hebt.

Uit het onderzoek kwam gelukkig niks. Alles zag er netjes uit en gelukkig geen gekke uitslagen. Echter zit ik nu halverwege mijn 2 'normale' strip, de lichtere pil dus, nadat ik 3 maanden die zwaardere geslikt heb. En ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem! :'( Ik kan bijvoorbeeld niet zomaar zeggen dat ik ga zwemmen omdat ik daar eerst rekening mee moet houden, en daarbij, slik ik de pil omdat mijn menstruatie altijd heel heftig is, ik er echt ziek van word als ik geen pil slik, en om de boel gewoon regelmatig te houden.. Wie weet wat ik nog kan doen, waar ik nog aan zou kunnen denken?
Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een spiraaltje.. Maar eigenlijk vind ik mijzelf hier weer heel jong voor, en volgens mij word dit ook niet verzekerd.. En zou dit mijn probleem wel oplossen, of loop ik dan nog kans op tussentijds bloedverlies, in een hoeveelheid dat je wel een inlegkruisje ofzo moet gebruiken?

Dingen als zwangerschappen etc zijn bij mij niet aan de orde.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:03

Dit is de reden waarom ik er mee gestopt ben. Ik was ook continue ongesteld door de strip heen. Ik kreeg uiteindelijk microgynon 50. De zwaarste dus, helaas reageert mijn lichaam extreem op hormonen dus gestopt.

Op internet lees ook van andere personen over de microgynon 50 dat ze er heel anders door geworden zijn. In de zin van weinig zin in sex, slecht humeur etc.

Prikpil misschien een optie?

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:11

Ik begon met de 'standaard pil' zoals de HA het noemde. Ook ik werd gewoon door de pil heen 'ongesteld'. Na een paar weken was ik het zo zat dat ik terug ben gegaan naar de HA. Ik heb toen een zwaardere pil gekregen en heb deze ook gehouden, dus niet na 3 maanden weer gewisseld naar de standaard pil. Ik heb nu nergens last meer van :D

Thesserd

Re: Bloedverlies tijdens pilstrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:17

En een andere soort pil dan? Niet perse een zwaardere zeg maar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 00:20

Idd die microgynon 50 kreeg ik ook, maar deze mocht ik niet te lang slikken ofzo. Moet hier ook zelf voor betalen. Wat is er anders aan de prikpil, behalve dat je deze om de zoveel maanden krijgt..? Ga daar morgen zeker eens voor kijken hoe dat 'in zijn week gaat'. Want ik word er idd doodmoe van!

Zou ik eens moeten vragen aan de HA of dat kan, een andere soort. Of dat verschil uitmaakt. Maar wil me wel voor een nieuw bezoekje aan de HA even verdiepen in meerdere opties zegmaar. Niet dat ik er bijv morgen zit, en over 2 weken weer terug kan.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:20

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:23

Volgens mij gaat het in situatie van TS niet zo om anticonceptie, maar om zware en onregelmatige menstruatie te voorkomen? Als ik het goed lees :)

Idd zelf vast goed voorbereiden TS. Dan weet je ook beter wat je kan vragen en/of zelf voorstellen aan opties.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:23

Slik je de pil wel eens door?
Een spiraal zou je kunnen proberen, deze helpt vaak ook goed bij klachten en hevigheid. De cyclus kan wel verschillen. En je moet oppassen met een spiraal als je nog geen kids hebt gehad en deze nog wel wil.
Verder ben ik niet meer zo thuis in de anticonceptie. Kheb me een tijd geleden weer helemaal ingelezen en weet dat de pil eigenlijk echt rotzooi is. Na mn bevalling ga ik dan ook nog kortstondig aan de pil om de hormonen op orde te krijgen en dan voor een spiraal.
Op internet kun je heel veel goede info over anticonceptie vinden. Ook in hoeverre het slecht voor je is en de evt gevolgen. Gewoon even googelen :)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:49

Ik begon met de prikpil en eerste 3 maanden had ik voornamelijk oudbloed.. Het is lastig maar het moest maar ff..

Zelf ben ik niet meer aan de anticonceptie want ook de hormonen in de prik kon ik niet tegen.

Maar overleg met je huisarts zodat jullie samen een oplossing kunnen vinden!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 01:16

Je hebt ook pillen met andere soort progestageen erin dan de standaard pil. Misschien reageer je daar beter op?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 02:44

Ik had dit probleem ook en heb toen een 3 fase pil gekregen. nooit meer last van gehad en dat is juist een hele lichte pil!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 06:50

Had ik ook bij de pleiste na 3 jaar, over gegaan op de nuvaring en nu nergens last meer van

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 06:55

Ik had dit ook toen ik de pil nog gebruikte. Daarna tijdje de nuvaring gebruikt maar ook daarmee werd ik ongesteld. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon (staafje in je arm) en ik ben weer gelukkig :D ben er misschien nog 3x ongesteld mee geworden (je lijf moet er toch ff aan wennen) en nu dus niet meer. Heerlijk!
Wordt niet vergoed, maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:10

Volgens mij komt dit wel vaker voor bij relatief lichte pillen. Waarom kan je die zwaardere niet langer slikken? Of een andere zwaardere? Alleen omdat je hem zelf moet betalen of waren er ook andere redenen?
Ik ken meerdere mensen die al een lange tijd de zwaardere pil slikken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:28

komt vrij veel voor, met meerdere soorten pillen..

zelf al vanaf jongs af aan iemand met een zware ongesteldheid (zware buikkramp, zware onderrug kramp, tot volledig op slot springen van de rug. verklevinkjes en zwaar bloedverlies).

van de pil kreeg ik zo'n beetje alle bijwerkingen die er op zo'n lijstje te vinden waren behalve dan stiekem toch zwanger raken.. maar ja dat ging ook niet tenzij ik maria was op die leeftijd.

later nog wat soorten geprobeerd..

en ik val onder de categorie: u zult er maar mee moeten leren leven mevrouw, pil is ook bar weinig zo.

-----

overigens als het slechts ligt bloedverlies is.. dan zou ik er niet zo'n issue mee hebben.. zorgen dat je altijd een inlegkruisje in je tas hebt voor het geval dat.. en ik neem aan dat je ondergoed draagt? dus het duurt dan wel een flinke poos voor het door je ondergoed en broek zichtbaar zou zijn.. je hoeft waarschijnlijk zelfs het dragen van lichte kleding niet te laten.. eventueel als je het echt 'bahbah' vind, een stringetje ergens in een zijvakje bewaren en een beppie.. voor het geval dat je ergens bent waar omkleden echt noodzakelijk is en ob gewoon te irriterend zou werken vanwege de lichtheid van de ongesteldheid (beppie is dan vriendelijker)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:35

Deliana1993 schreef:
Op internet lees ook van andere personen over de microgynon 50 dat ze er heel anders door geworden zijn. In de zin van weinig zin in sex, slecht humeur etc.

om je alvast op dat gebied te waarschuwen..

http://forum.viva.nl/forum/seks/zero-li ... ages/44326

het verlaagde libido komt door het rotzooien met de hormoonhuishouding (evenals het tussentijds bloeden)..

de kans dat alles wel lekker loopt als je de hormonen op een andere manier erin wrikt dat het niets doet met je libido is vrij klein.

bij mij is andere vormen van anticonceptie door middel van hormonen afgeraden omdat ik gewoon te veel last had.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:35

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:38

Kimonoo schreef:
Ik had dit probleem ook en heb toen een 3 fase pil gekregen. nooit meer last van gehad en dat is juist een hele lichte pil!

Heb ik ook gehad, na 2 jaar was het weer hetzelfde verhaal.
Ik zit nu aan Jazz 24+4

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:00