paard op voet gestaan nu pijn in been

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

paard op voet gestaan nu pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 22:40

Oke, de titel is wat kort Door de bocht.. Hier het verhaal ;

Gisteren gingen we wat oefenen met mijn bijrijd paard bij 1 van de trekkers (ze staat op een grote melkveehouderij)

Ik had haar vast en ze liep braaf langs de trekker, alleen wat ik niet verwachte, was dat ze plots omdraaide en terug liep naar de trekker. Hierbij kwam ze dus op mij af (draaide linksom terug richting de trekker) bij die snelle omdraai van haar stond ze op mijn linker binnen kant van mijn voet. Precies gezegd, het stukje tussen de binnen kant van mijn enkel en wreef.. Daar tussen in.

Toen ze op er stond zakt ik dus direct naar beneden met mijn linker been en draaide snel met mijn rechter been weg van haar, waardoor ik nog net op tijd 'onder' haar uit kon komen.

Nu is die plek redelijk opgezwollen en lichtjes blauw.
Alleen het pijnlijkste is dat de pijn niet alleen daar zit. Sinds vanochtend straalt het uit naar boven, langs mijn scheen. Het is een brandend, geïrriteerd gevoel.

Ik ben niet iemand die direct voor deze dingen naar de dokter gaat en wil het eerst nog even afwachten, maar ik ben benieuwd of iemand die uitstralings pijn herkent..

Groetjes

*sorry voor het lange verhaal*

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:17

Ik zal denk ik even naar HA gaan.Je voet heeft nou namelijk een enorme klap gekregen.Ik snap dat het pijn doet.Ik heb zoiets ook ooit gehad,en dat doet gewoon enorm veel pijn. :D Veel sterkte met je voet :(:)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:43

Wss je been goed verdraaid ofzo... Je kan even langs de huisarts gaan maar kan er verder ook niet veel aan doen... Beterschap ermee!

Dieselpaard

Re: paard op voet gestaan nu pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:47

Toevallig is mijn paard maandag ook op mijn voet gaan staan toen hij schrok.
Het is altijd verstandig om bij dit soort dingen even langs de huisarts te gaan. Neem van tevoren wat pijnstillers in om het scherpe randje eraf te halen als de dokter op de plek gaat drukken. Hij kan altijd bepalen of er nog een foto dient te worden gemaakt (hebben ze bij mij wel gedaan).
Sterkte!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 01:06

Ik snap dat je niet graag naar de dokter gaat. However, wanneer je er behoorlijk last van hebt, zou ik toch echt adviseren heen te gaan. Een paar honderd kilo op je voet kan best wat schade aanbrengen :+.
Sowieso vind ik dat er altijd wat extra voorzichtigheid geboden is, wanneer het op paarden aankomt en er een klacht/letsel ontstaat naar aanleiding van een paard.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:03

Dieselpaard schreef:
Toevallig is mijn paard maandag ook op mijn voet gaan staan toen hij schrok.
Het is altijd verstandig om bij dit soort dingen even langs de huisarts te gaan. Neem van tevoren wat pijnstillers in om het scherpe randje eraf te halen als de dokter op de plek gaat drukken. Hij kan altijd bepalen of er nog een foto dient te worden gemaakt (hebben ze bij mij wel gedaan).
Sterkte!

Dit zou ik juist niet doen, een HA moet een zo goed mogelijk beeld kunnen krijgen van de reacties van TS op zijn onderzoekshandelingen, zodat hij een realistisch beeld van de klachten heeft. Pijnstillers vertekenen dat.

Ts, even naar de huisarts, niet zo hard zijn voor jezelf :) Misschien is het niks, hartstikke fijn! Maar misschien is het wel zo erg dat je hulp of behandeling nodig hebt en dan is dat goed om te weten. Stel dat je niets of te laat wat doet en het geneest niet optimaal waardoor je bijv nooit meer goed kunt paardrijden!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:52

Zelf reageer ik niet heftig op 2 paracetamol, maar het zorgde er wel voor dat de dokter op die plek kon drukken, want dat gaan ze toch doen. Het scherpe randje eraf halen bedoel ik niet mee dat je stoned als een garnaal naar de dokter moet gaan....het is wel de bedoeling dat je nog pijn voelt ;) (sadistisch eigenlijk he)

Maarre...ts heb je al contact gezocht met de dokter?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:37

Ik ben vanochtend langs geweest. Vannacht ondanks een ibuprofen niet goed kunnen slapen van de pijn.

De pees die langs het scheenbeen loopt heeft een klap gehad en heb ontsteking remmers en A.B mee gekregen!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:41

hm, ik herinner me dat ik heel veel pijn in mijn scheenbeen had, toen ik mijn enkel had gebroken. De arts die mij onderzocht, duwde zachtjes tegen de zijkant van mijn scheenbeen (ongeveer twee handbreedtes onder de knie). Dat deed enorm zeer. Hij zei toen, dat mijn enkel waarschijnlijk gebroken was.

Als de pijn blijft zou ik toch om meer onderzoek vragen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:45

Klinkt erg pijnlijk. Je zal nu wel veel rust moeten nemen, anders gaat die ontsteking lang duren. Zijn er wel foto's gemaakt? Liever dat er niks op de foto te zien is dan dat je straks een vergroeiing hebt!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 16:24

Nee er zijn geen foto's gemaakt. Ik ben alleen bij de huisarts geweest. Klopt ik mag wel gewoon lopen op mijn voet maar in rust de voet wel omhoog houden!