Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

coldsummers schreef:Ja precies, ik schijft dus ook 7 kleuren. Mijn therapie start pas halverwege volgende maand, heb eerst nog een tweede intake.
Het ergste van het feit dat ik PTSS heb vind ik nog wel dat soldaten er vaak mee te maken krijgen. Ik vind het oneerlijk tegen over hen, zij hebben veel meer meegemaakt dan ik. (Klinkt heel stom, maar zo voel ik het wel). Het voelt alsof ik niet sterk genoeg ben geweest, alsof ik heb gefaald.
Percella, oh bah. Ik snap je heel goed. Het is zo vervelend!
Cinnepin: Dat is EMDR therapie. Ik ga alles herbeleven en een betere plaats geven in mijn hersenen.
Emmaa_ schreef:Ik heb ook een vorm van PTSS, en mij is ook EMDR aangeraden. Heb het na veel onderzoek afgeslagen, kan me niet voorstellen dat ik ermee om kan gaan. Krijg al een paniekaanval als ik het op TV zie, laat staan als ik het met een psychiater moet gaan herbeleven.
Zwerte schreef:Dan is emdr juist zeer geschikt voor je. Het is niet alsof je ineens zonder voorbereiding bij een vreemde alles volledig moet gaan herbeleven hoor. Het gaat op een tempo dat jij aan kan, anders heeft het ook geen zin. Ik heb zelf veel last gehad van dissociatie, mijn hele lijf ging gewoon in protest, ik mocht er niks van voelen dus werd gewoon alles uitgeschakelt. Dus we moesten het net als een ui laagje voor laagje afpellen. En met elk laagje wordt het dragelijker, elk stapje is een verlichting in de dagelijkse last die je meedraagt.
Ook weer een vorm van dissociatie. Bizzybijtje schreef:Hier nog een. Ben in behandeling maar weet niet of ik EMDR ga krijgen. Er zit bij mij nog een vervelende paniekstoornis "in de weg" die eerst echt goed onder handen genomen moet worden voor ik daarmee zou kunnen beginnen.
Momenteel is het vooral praten... Punt is dat ik niks voel. Het is alsof ik gewoon een boodschappenlijst op zeg, bij wijze van sprekenOok weer een vorm van dissociatie.
Cinnepin schreef:Oh? Ik weet dat ze het met 2 soorten therapie mensen willen helpen. Exposure en EMDR?
Exposure is mij verteld dat het het herbeleven is en dat andere iets met geluiden ofzo?
Exposure moet je in je gedachten ook echt naar het moment dat je een trauma hebt opgelopen en gaan ze je vragen stellen. Dit moet je opnemen en steeds terug luisteren, net zolang tot je er geen angsten meer bij hebt. En die andere is dus met geluiden of iets..weet niet precies.
Emmaa_ schreef:Bizzybijtje schreef:Hier nog een. Ben in behandeling maar weet niet of ik EMDR ga krijgen. Er zit bij mij nog een vervelende paniekstoornis "in de weg" die eerst echt goed onder handen genomen moet worden voor ik daarmee zou kunnen beginnen.
Momenteel is het vooral praten... Punt is dat ik niks voel. Het is alsof ik gewoon een boodschappenlijst op zeg, bij wijze van sprekenOok weer een vorm van dissociatie.
Dit heb ik ook heel erg. Als ik het erover heb dan zeggen mensen vaak dat ik er zo nuchter over praat, terwijl ik van binnen echt kapot ga..
liekensancho schreef:Ik heb ptss en een derealisatie en depersonalisatiestoornis en emdr is een veilige fijne traumatherapie waar niks engs aan is![]()
Ik ben ook weer voor tweede keer met emdr therapeute bezig en van angst om te slapen weer enorm goed inslapen, dat na 1 sessie, het blijft fascinerend